افزایش فروش جنرال موتورز در سال 2025 فورد و تویوتا را نگران کرد!
جنرال موتورز در سهماههٔ دوم سال ۲۰۲۵ عملکردی درخشان داشته است. هرچند فورد با رشد سالانه ۱۴.۲ درصدی بیشترین افزایش فروش را ثبت کرد و تویوتا با ۷.۲ درصد در رتبه بعدی قرار گرفت اما جنرال موتورز با فروش 746,588 دستگاه خودرو در آمریکا، از هر دو شرکت پیشی گرفت. تویوتا با 666,469 دستگاه و فورد با 612,095 دستگاه در رتبههای بعدی قرار گرفتند. فروش خودروهای الکتریکی جنرال موتورز در سهماههٔ دوم بیش از ۱۰۰ درصد رشد کرد پسازآنکه این شرکت سال گذشته دومین خودروساز پرفروش در بخش خودروهای الکتریکی پس از تسلا تبدیل شد. کادیلاک در بازار خودروهای الکتریکی لوکس در سهماههٔ دوم پیشتاز بود و به رقیبی جدی برای تسلا تبدیل شده است. فروش کراساوورهای جنرال موتورز رشد بیسابقه ۱۶ درصدی در سهماههٔ دوم و ۲۳ درصدی در شش ماه اول سال را تجربه کرده است.
این خودروساز همچنین رشد ۱۲ درصدی فروش سالانه را در نیمه اول سال ۲۰۲۵ گزارش کرد. برند بیوک با رشد ۲۹ درصدی در فروش کراساوورهای خود، بزرگترین افزایش فروش را در میان برندهای جنرال موتورز ثبت کرد. فروش شورلت در نیمه اول سال ۲۰۲۵ با ۹ درصد افزایش همراه بود و شاسیبلند اکوئناکس پیشتاز آن بود. برند جیامسی نیز با شکستن رکورد فروش وانت سییرا، جنرال موتورز را برای ششمین سال متوالی به رهبر فروش پیکاپهای فول سایز بازار آمریکا تبدیل کرد. درمجموع، جنرال موتورز در شش ماه اول سال ۲۰۲۵ تعداد ۱.۴ میلیون دستگاه خودرو فروخت و با سهم بازار ۱۷ درصدی، بزرگترین افزایش سالانه را در بین تمام خودروسازان حاضر در بازار آمریکا ثبت کرد.
سهماههٔ سوم میتواند فرصت بیشتری برای رشد فروش خودروهای الکتریکی جنرال موتورز فراهم کند زیرا مصرفکنندگان برای استفاده از اعتبار مالیاتی فدرال که تا ۳۰ سپتامبر معتبر است، عجله دارند. افزایش فروش خودروهای الکتریکی جنرال موتورز در سهماههٔ دوم سال اتفاق قابلتوجهی محسوب میشود زیرا فروش کل این بخش ۶ درصد کاهش یافته است. استفانی والدز استریتی، تحلیلگر حوزهٔ خودرو اظهار داشت:
افزایش فروش خودروهای الکتریکی نسبت به سهماههٔ اول ممکن است شروعی برای هجوم خرید پیش از پایان اعتبار مالیاتی فدرال باشد که در شرایط عدم قطعیت بازار، رشد تقاضای کوتاهمدتی ایجاد میکند.
جنرال موتورز همچنین در ژوئن اعلام کرد که ۴ میلیارد دلار در گسترش تولید وانتها و شاسیبلندهای بنزینی سرمایهگذاری میکند تا بهتر بتواند تقاضای متنوع مصرفکنندگان بین موتورهای احتراق داخلی و رانندگی الکتریکی را برآورده کند.