همکاری هیوندای و جنرال موتورز برای توسعه پنج خودروی جدید

شنبه 18 مرداد 1404 - 15:00
مطالعه 2 دقیقه
همکاری هیوندای و جنرال موتورز
جنرال موتورز و هیوندای از تولید مشترک پنج خودروی جدید شامل شاسی‌بلند کامپکت، پیکاپ و ون الکتریکی خبر دادند. این همکاری از ۲۰۲۸ آغاز می‌شود.
تبلیغات

در سال ۲۰۲۰، جنرال موتورز و هوندا تفاهم‌نامه‌ای برای همکاری در توسعه خودروهای برقی در بازار آمریکای شمالی امضا کردند. هدف این همکاری، استفاده از تخصص جنرال موتورز در فناوری باتری و پلتفرم‌های الکتریکی برای تسریع ورود هوندا به بازار خودروهای برقی بود که منجر به ساخت هوندا پرولوگ و آکورا ZDX شد. این همکاری اما در ادامه کمرنگ‌تر شد و جنرال موتورز سراغ خودروساز بزرگ دیگری از آسیا رفت. در سپتامبر سال گذشته، این غول خودروسازی آمریکایی با هیوندای، توافقی امضا کرد که چارچوبی برای پیگیری پروژه‌های مشترک ایجاد می‌کرد. حال تقریباً یک سال پس‌ازآن توافق، جزئیات دقیق این همکاری اعلام شده است.

دو شرکت اعلام کردند که با همکاری هم پنج خودروی جدید تولید خواهند کرد. از این خودروها چهار مدل شامل یک شاسی‌بلند کامپکت، یک خودروی کامپکت، یک پیکاپ کامپکت و یک پیکاپ میان سایز فقط در بازارهای آمریکای لاتین عرضه خواهند شد اما خودروی پنجم که یک ون تجاری است، برای بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده است. هنوز جزئیات زیادی درباره این خودروها منتشر نشده، زیرا هیچ‌کدام قرار نیست پیش از سال ۲۰۲۸ وارد بازار شوند. بااین‌حال، دانیم خودروهایی که در آمریکا عرضه نمی‌شوند، از ترکیب پیشرانه‌های درون‌سوز و پلاگین‌هیبریدی استفاده خواهند کرد درحالی‌که ون تجاری مذکور که به‌عنوان نسخه کوچک‌تر شورلت BrightDrop توصیف شده، کاملاً الکتریکی خواهد بود. هر پنج خودرو از اجزای اصلی یکسانی استفاده خواهند کرد اما طراحی داخلی و خارجی بر اساس سبک هر یک از دو شرکت خواهد بود. طبیعتاً، این خودروها با برندهای دو شرکت به فروش خواهند رسید.

در چارچوب این توافق، جنرال موتورز وظیفه توسعه پلتفرم پیکاپ میان سایز را بر عهده گرفته درحالی‌که هیوندای پلتفرم خودروی کامپکت و ون الکتریکی را ارائه خواهد کرد. همان‌طور که گفته شد، این خودروها باید در سال ۲۰۲۸ عرضه خواهند شد و گفته می‌شود کار روی آن‌ها آغاز شده است. علاوه بر همکاری در این پنج خودرو، دو خودروساز در زمینه تأمین مواد اولیه و لجستیک نیز باهم کار خواهند کرد و حتی به دنبال همکاری عمیق‌تر در زمینه مواد خام، قطعات و سیستم‌های پیچیده هستند. همچنین از همکاری در توسعه پیشرانه‌های درون‌سوز، پلاگین‌هیبریدی، الکتریکی و سلول سوختی هیدروژنی نیز مطرح است. هدف از این تلاش‌ها، کاهش هزینه‌ها برای هر دو بازیگر بزرگ صنعت خودروسازی جهان است. این دو امیدوارند که پنج خودروی جدید پس از رسیدن به تولید کامل، سالانه به فروش ۸۰۰ هزار دستگاه برسند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.