هیولای استیشن استرالیایی؛ هولدن HSV R8 با قلب کامارو ZL1
Holden 8 تورر LSA معرفی کرد.
خودروهای عضلانی بهندرت بهصورت استیشن عرضه میشوند اما در استرالیا ظاهراً اوضاع کمی متفاوت است. احتمالاً طرفداران خودروهای عضلانی در این کشور پهناور به فضایی برای حمل تخته موجسواری نیاز دارند زیرا بازار استرالیا برای چیزی مثل HSV کلاباسپرت R8 تورر LSA تقاضا داشت. این استیشن که در سال ۲۰۱۵ معرفی شد، پر از امکانات کاربردی مثل صندلیهای عقب تاشو و فضای بار ۸۹۵ لیتری بود. در بیرون، R8 تورر LSA با دریچه باریک روی کاپوت، رینگهای آلیاژی ۲۰ اینچی، اسپلیتر ظریف جلو، رکابهای جانبی HSV و چهار سر اگزوز، عضلانی اما محتاطانه است که شاید خیلی جلبتوجه نکند.
زیر کاپوت
اما زیر کاپوت، داستان کاملاً فرق دارد. کلاباسپرت R8 تورر LSA مجهز به پیشرانه ۶.۲ لیتری سوپرشارژ LSA است یعنی همان موتوری که در شورلت کامارو ZL۱ نسل پنجم میدیدیم. در این HSV، پیشرانه ۵۳۶ اسب بخار قدرت و ۶۷۱ نیوتن متر گشتاور تولید میکند و این استیشن ۱۹۷۵ کیلوگرمی را ظرف تنها ۴.۶ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت میرساند یعنی دقیقاً مشابه پورشه ۹۱۱ کاررا سال ۲۰۱۵. حداکثر سرعت این ماشین هم به ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت میرسد.
ویژگیهایی در سطح خودروهای اسپرت حرفهای
برای کمک به خنکسازی، کلاباسپرت R8 تورر LSA مجهز به خنککننده روغن موتور و سیستم خنککننده مستقل آب به هوا است. گیربکس استاندارد یک نمونه شش سرعته دستی ترمک است اما امکان انتخاب گیربکس شش سرعته اتوماتیک با پدالهای تعویض دنده نیز وجود داشت. برای کنترل بهتر، این استیشن دیوانهوار مجهز به سیستم کنترل گشتاور بُرداری است که از سیستم کنترل پایداری (ESC) برای تشخیص شروع کمفرمانی استفاده میکند. این سیستم گشتاور را از چرخ داخلی به چرخ خارجی محور عقب منتقل میکند تا خودرو بهتر در پیچها هدایت شود. ترمزها از پکیج قدرتمند AP Racing چهار پیستونه تشکیل شدهاند که به گفته HSV با فناوریهای نسکار توسعه یافتهاند.