تاکسی‌های خودران کروز 1.6 میلیون کیلومتر را بدون راننده پیموده‌اند!

دوشنبه 8 اسفند 1401 - 09:30
مطالعه 3 دقیقه
GM-CRUISE-ROBOTAXI-BLOOMBERG
تاکسی‌های بدون راننده و خودران کروز تاکنون توانسته‌اند بدون حضور راننده در پشت فرمان مسافت حدود 1.6 میلیون کیلومتری را بپیمایند!
تبلیغات

طی هر یک متر توسط خودروهای خودران برای توسعه‌دهندگان چنین محصولاتی یک نشانه محکم از کارکرد صحیح تکنولوژی مورد اشاره است و فرصتی ارزشمند جهت جمع‌آوری داده‌ها به شمار می‌رود. به همین خاطر است که شرکت کروز اعلام می‌کند تاکسی‌های خودرانش 1.6 میلیون کیلومتر را پیموده‌اند تا یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای کمپانی یاد شده را رقم بزنند. سخنگوی کروز می‌گوید چنین مسافتی بدون حضور راننده پشت فرمان ثبت شده و البته بیشتر آن نیز در سان‌فرانسیسکو طی شده است.

اگر به خاطر داشته باشد کروز به عنوان زیر برند جنرال موتورز شروع به تست تاکسی‌های بدون راننده خود در نوامبر 2021 کرد. کروز همچنین اولین شرکتی بود که مجوز توسعه خودران کمیسیون ویژه کالیفرنیا را به دست آورد و توانست روبوتاکسی های خود را راه‌اندازی کند. بر اساس اخبار منتشر شده، کروز تاکنون فقط 100 خودرو را عملیاتی کرده است و به دنبال اضافه کردن 5 هزار دستگاه دیگر به ناوگان خود خواهد بود. یکی از مهندسان ارشد کروز می‌گوید هر کیلومتر طی شده توسط تاکسی‌های خودران شرکت پر از سناریوهای پیچیده و داده‌های ارزشمند است. از آنجایی که خیابان‌های سان‌فرانسیسکو معمولاً ترافیک زیادی دارند و عابران نیز از آن‌ها عبور می‌کنند بنابراین کروز قادر بوده است داده‌های ارزشمند زیادی را برای بهبود تکنولوژی خود جمع‌آوری کند. به‌طور مثال میزان قرمز بودن چراغ‌های راهنمایی در سان‌فرانسیسکو 46 برابر بیشتر از محیط‌های خارج شهری بوده است.

کروز داده‌های هر تاکسی خودران را راهی یک دستگاه یادگیری می‌کند تا میلیون‌ها جایگشت سناریوهای واقعی را تولید کند. این امر باعث می‌شود تکنولوژی خودران موردبحث سناریوها را یاد بگیرد و سپس از آن‌ها در فضای واقعی استفاده کند. مهندس کروز می‌گوید:

زمانی که شما اقدامی ایمنی را در نظر می‌گیرید، دستاوردهای تیم ما تمرکز اصلی را به خود معطوف می‌کند. در سال‌های آینده میلیون‌ها نفر از ساکنان آمریکا از تاکسی‌های خودران استفاده خواهند کرد.

بیانیه کروز تقریباً یک ماه پس از آن منتشر می‌شود که مقامات سان‌فرانسیسکو با انتشار نامه‌ای خطاب به رگلاتورهای کالیفرنیا خواستار کاهش سرعت گسترش برنامه‌های کروز و ویمو شدند. ظاهراً آن‌ها خواهان درک بهتر خودروهای خودران در قدم اول شده‌اند و نگرانی‌هایی درباره خطرات و اثرات توقف‌های برنامه‌ریزی ‌شده و نشده خودروهای خودران در ترافیک‌های شهری دارند. گفته می‌شود توقف خودروهای کروز و ویمو در خیابان‌های سان‌فرانسیسکو باعث ایجاد ترافیک‌های شدید شده است. مقامات شهری معتقدند این کمپانی‌ها باید تکنولوژی خود را به شدت ارتقا ببخشند در غیر این صورت اعتماد عمومی به تکنولوژی خودران خدشه‌دار خواهد شد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.