جنرال موتورز

سرمایه گذاری جنرال موتورز برای سبقت گرفتن از تسلا در بازار خودروی الکتریکی

مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز می‌گوید که با سرمایه‌گذاری‌های جدید در زمینه تولید خودروی الکتریکی و باتری، این شرکت می‌تواند طی سال‌های آینده تسلا را پشت سر بگذارد و پیشرو بخش خودروی برقی در بازار شود.


گفته می‌شود، جنرال موتورز سال‌های زیادی است که درباره آینده روشن خودروهای برقی خود صحبت می‌کند، اگرچه هنوز چیزهای زیادی برای نشان دادن ندارد. به گفته مری بارا، مدیرعامل این خودروساز، همه چیز به سرعت در شرف پایان است و این شرکت به‌زودی از تسلا پیشی می‌گیرد.

به گزارش insideevs، جنرال موتورز برنامه‌های بزرگی برای سرمایه‌گذاری در بخش خودروی الکتریکی دارد. هفته گذشته، این خودروساز اعلامیه مهمی را منتشر و اعلام کرد که بیش از ۷ میلیارد دلار برای افزایش تولید خودروهای الکتریکی و باتری در میشیگان در نظر گرفته است. مری بارا جزئیاتی را درباره اعلامیه اخیر این شرکت در CBS Mornings به اشتراک گذاشت و گفت:

ما می‌خواهیم در خودروهای برقی پیشرو باشیم.

مری بارا باید کاملاً چنین چیزهایی را بگوید و در واقع باید باور داشته باشد که این اهداف ممکن هستند. اگر او آینده‌نگر و خوش‌بین نباشد، مشکل بزرگتری به وجود می‌آید. بارا همچنین چند بار گفته که مطمئن است جنرال موتورز می‌تواند از تسلا پیشی بگیرد. او تا آنجا پیش رفت که گفت جنرال موتورز چنین هدفی را تا اواسط دهه کنونی، یعنی سال ۲۰۲۵ محقق خواهد کرد.

جنرال موتورز مری بارا / General Motors Mary Barra مدیرعامل

بارا و جنرال موتورز به خوبی می‌دانند برای این‌که جلوی تسلا را بگیرند و آن شکست دهند، این خودروساز باید تلاش‌های خود را در زمینه خودروهای الکتریکی به میزان درخورتوجهی گسترش دهد. علاوه بر این، جنرال موتورز به باتری نیاز دارد. سرمایه‌گذاری هنگفت جنرال موتورز روی پلتفرم آلتیوم (Ultium) و کارخانه‌های باتری آن جزئی از موفقیت‌های آینده این شرکت خواهد بود. این خودروساز در نهایت دقیقاً همان کاری را انجام می‌دهد که برای تبدیل شدن به پیشروی بازار در این بخش لازم است.

اگر جنرال موتورز بتواند تلاش‌های عظیم خود در زمینه خودروهای برقی را دنبال کرده و جدول زمانی خود را برآورده کند، یکی از پیشتازان در بازار خودروهای برقی خواهد بود. پشت سر گذاشتن تسلا تا سال ۲۰۲۵ هدفی عالی است و ازآنجاکه تسلا به رشد خود ادامه خواهد داد، جنرال موتورز باید گام‌های مهمی برای رقابتی شدن بیشتر بردارد.

به گزارش اتوموتیو نیوز، تسلا در سال ۲۰۲۱ با سهم ۷۲ درصدی از بازار خودروهای برقی ایالات متحده، رتبه نخست را دراختیار داشت. این خودروساز در سال ۲۰۲۱ نزدیک به یک میلیون دستگاه خودروی الکتریکی فروخت و رشد ۵۰ درصدی را در سال آینده تخمین می‌زند. در مقاله اخیر CNBC درباره سرمایه‌گذاری جنرال موتورز آمده است:

هزینه‌های جدید بخشی از طرح جنرال موتورز برای افزایش ظرفیت تولید در آمریکای شمالی به منظور ساخت ۱ میلیون خودروی الکتریکی تا سال ۲۰۲۵ است. جنرال موتورز پیش‌بینی کرده است که تا اواسط دهه میلادی بیش از ۱ میلیون خودروی برقی را در سراسر جهان بفروشد و از تسلا به‌عنوان برترین شرکت آمریکایی در زمینه خودروهای الکتریکی پیشی بگیرد.

اگر تسلا نزدیک به ۱ میلیون دستگاه خودرو در سال ۲۰۲۱ فروخته و برنامه‌هایی برای افزایش ۵۰ درصدی آن در سال ۲۰۲۲ داشته باشد، برنامه جنرال موتورز به منظور فروش ۱ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۵ احتمالاً برای پیشی گرفتن از تسلا کافی نخواهد بود. تولید تسلا در سال ۲۰۲۱ تنها از دو کارخانه حاصل شد. این برند اکنون خودروهای برقی را در کارخانه بزرگی در تگزاس تولید می‌‌کند و کارخانه جدید دیگر آن در نزدیکی برلین به‌زودی افتتاح می‌شود.

جنرال موتورز / General Motors کارخانه باتری آلتیوم

حتی اگر رشد ۵۰ درصدی هر سال را از هم‌اکنون تا سال ۲۰۲۵ یا هر رشد پیش‌بینی‌شده‌ای را در نظر نگیریم، ۱ میلیون خودروی الکتریکی جنرال موتورز در سال ۲۰۲۵ اساساً با وضعیت فعلی تسلا برابری می‌کند. آیا بارا و جنرال موتورز این شرایط را پیش‌بینی کرده‌اند؟ آیا آن‌ها انتظار دارند فروش تسلا تا اواسط دهه کنونی به‌شدت کاهش یابد؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

ابوالقاسم اسلامی

هنرآموز مکانیک خودرو ، مترجم و نویسنده

مطالب مشابه

‫۲۷ دیدگاه‌ها

  1. Silent

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (625 ديدگاه)

    یکی از بزرگترین ویژگی های ماسک شخصیت چالشی این نابغه قرن هست! ماسک یک مدیر نابغه و خودساخته هست و این یکی مدیر کاغذی.

    فعلا که دارید تووو خاک TESLA بازی می کنید پس سکوت.

    موافقم 20
    مخالفم 38
    1. Philipp

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1110 ديدگاه)

      یکی از ویژگی های افراد خودساخته اینه که بهونه نمیارن
      بلکه اشتباهشون رو تمام و کمال می پذیرن چون میدونن که قراره جبرانش کنن و نیازی به ماس مالی نیست

      موافقم 18
      مخالفم 4
    2. آرین

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (444 ديدگاه)

      کمتر پست‌های انگیزشی ببین.
      نابغه و خودساخته! :D

      موافقم 27
      مخالفم 14
      1. محمد

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (157 ديدگاه)

        این توصیف تایم از ماسکه. ویژگی‌های قابل بحث زیادی داره تنها چیزی که با قطعیت می‌شه درباره‌ش گفت همین نبوغ عجیبشه

        موافقم 9
        مخالفم 12
      2. حسین

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1011 ديدگاه)

        دمت گرم کاربر آرین

        موافقم 8
        مخالفم 7
        1. مردیم از خوشی

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (1390 ديدگاه)

          … چون …. ببیند خوش آید

          موافقم 6
          مخالفم 6
      3. جناب ایکس

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1467 ديدگاه)

        دهنت سرویس🤣🤣🤣

        موافقم 3
        مخالفم 0
    3. Hamid

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (2444 ديدگاه)

      از نظر من …
      ماسک یه پولدار دروغ گوی کلاه بردار هست …
      همینطور گیتس …
      نمیگم هیچ کاری نکرده …
      اما واقعا چیزی که فکر میکنین نیست …
      نابغه اونایین که تسلا رو تاسیس کردن …
      نابغه اونایین که مهندسی محصولاتش رو بر عهده دارن …
      این یه دروغ گوی فریبکاره که معلوم نیس کی پشتشه …
      فک کنم ایلان ماسک بت تو باشه!

      موافقم 14
      مخالفم 22
      1. Arman

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        آدمای موفق همیشه یه سری هیتر دارن که اون پایین مثل تو نشستن هیت میکنن فقط
        ماسک جالب گفت که من دانشگاه نرفتم ولی اونایی که نابغه بودن و هاروارد درس خوندن دارن زیر دست من کار میکنن!
        نابغه فقط به مهندس و پزشک دانشگاهای تاپ گفته نمیشه،کسایی مثل ماسک و بیل گیتز و استیو جابز نابغه اصلی هستن که فارغ التحصیل های هاروارد گوش به فرمانشون هستن و حقوق بگیرشون

        موافقم 16
        مخالفم 6
        1. Hamid

          ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
          سوابق: (2444 ديدگاه)

          خیر دوست عزیز …
          من هیتر کسی نیستم …
          اما آدم باید ببینه …
          بدون وجود همون افراد که توی هاروارد درس خوندن ماسک چه غلطی میتونست بکنه؟! جدی میگم!!!
          نمیدونم از نظر شما موفقیت یعنی چی اما از نظر من متهم شدن به فریب کاری و دلالی و دروغ گویی موفقیت نیست …
          بله خیلی جالبه با دروغ و دغل بازی و فریب مردم پولدار بشی بعد یه عده توی ایران که بیان طرفدارت بشن!
          در ضمن استیوجابز با اینها فرق داره … واقعا یه نابغه بود و مثل گیتس و ماسک یه لقمه آماده ننداختن تو دهنش!
          اگه گیتس ویندوز رو عرضه نمیکرد یکی دیگه میکرد … بنظرت چند خط از کد های ویندوز 10 رو گیتس نوشته؟!؟؟؟؟
          یا چند خط از کد های ماشینای تسلا رو ماسک نوشته؟!

          موافقم 2
          مخالفم 4
      2. Arman

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (211 ديدگاه)

        هیتر که هستی و داری ثابتش میکنی،واس قضیه گیتی پس چرا کسی ویندوزم اختراع نکرد قبلش؟
        جوابتو دادم که نابغه فقط کسایی نیستن که دانشگاه خوب قبول میشن،اصل نابغه اونایی هستن که فارغ التحصیل های دانشگاهای خوب میان زیر دستشون کار میکنن

        موافقم 2
        مخالفم 0
      3. حسین دهمرد

        ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (2433 ديدگاه)

        متاسفانه شما درکی از علم مدیریت ندارید. برعکس ایران ، تو کشورهای پیشرفته نوابغ میرن رشته های مربوط به مدیریت تحصیل میکنن. کجای دنیا دیدین مدیر بره بیل بزنه. همون استیو جابز حتی توانایی نوشتن یک خط کدنویسی نداشت.ولی توانایی گردآوری و سازماندهی نوابغ رو داشت. بیل گیتس و استیو بالمر اما یکی از بهترین برنامه نویسان دوران بودن.
        البته از حمایت خاندانهای سرمایه دار جهان هم برخوردار بودن

        موافقم 6
        مخالفم 0
  2. Philipp

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1110 ديدگاه)

    بخدا وسطش نظرشون عوض میشه میرن رو هیدروژنیا این وسطم کلی پول و وقت و انرژی حروم میشه

    موافقم 3
    مخالفم 11
  3. Hami.R

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (10 ديدگاه)

    من نه فن تسلا هستم و نه برام مهمه که تسلا چقدر فروخته . جنرال موتور چقدر فروخته.منتهی یه چیزی این وسط هست . تسلا قبل اینکه خودرو ساز باشه یک شرکت تکنولوژیکه که خودرو هم میسازه . شرکت‌هایی مثل جنرال موتورز از ابتدا خودروساز بودند که بتدریج یسری تکنولوژی رو وارد خودرهاشون کردن تابه اینجا .، برای اینکه یک خودروساز بتونه به دانش فنیه یک شرکت تکنولوژیک برسه فکرنکنم تو پنج شیش سال به راحتی شدنی باشه

    موافقم 16
    مخالفم 3
  4. مردیم از خوشی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1390 ديدگاه)

    فکرش را بکن سال ۲۰۲۴. که همه زدند تو کار برقی یه سوخت جدید و عالی از نفت به دست بیاد ، مثل بنزین ولی پاک تر و با انرژی بیش تر قیافه خودروساز ها دیدنیه 😂

    موافقم 9
    مخالفم 4
    1. Taha Malek

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (914 ديدگاه)

      مگه دلال ماسک میزاره ترور میکنن طرف رو فرمول رو نابود میکنن خخخخخخخ

      موافقم 3
      مخالفم 16
      1. مردیم از خوشی

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (1390 ديدگاه)

        طبق گزارشات سود ایلان از بازار رمز ارز
        ۱ میلیارد دلار بوده
        ثروتش بیش از ۳۰۰ میلیارد دلار هست پس منطقی نیست کسی که با این ثروت بخاطر اون مقدار خودش را بی اعتبار کنه

        موافقم 8
        مخالفم 1
    2. احمدعلی

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (121 ديدگاه)

      همین الان تویوتا،هوندا،هیوندای و چندتا شرکت ژاپنی و کره ای دیگه دارن روی پیشرانه های درون سوز هیدروژنی کار میکنن و به زودی تولید انبوه و پایدار

      موافقم 0
      مخالفم 4
  5. ارین صاحب جمعی

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    جنرال موتورز فعلا یک زحمتی بکشه جای خودشو از تویوتا پس بگیره بعد بیوفته به جون تسلا نمیدونم واقعا جنرال موتورز چی تو خودش دیده که بتونه با تسلا رقابت کنه رقیب اصلی تسلا گروه فولکس واگن و تویوتا هستن جنرال موتور عمرشو کرده

    موافقم 2
    مخالفم 21
    1. امیرعلی

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (310 ديدگاه)

      اون از دست دادن مقام اول بازار آمریکا بخاطر بحران تراشه ها بود

      موافقم 9
      مخالفم 1
  6. ALIREZA

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (228 ديدگاه)

    آرین فعلا به فکر فولکس باش که با کلی زیر مجموعه و هزینه و ارزشی چند برابر جنرال موتورز از پس تویوتا بر نیومده

    موافقم 6
    مخالفم 2
    1. شایان

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1355 ديدگاه)

      فولکس واگن زیر مجموعه کارگری نداره همه لوکسن همه با بهترین کیفیت ساخته میشن حتی ارزون ترین هاش تویوتا اسمش میاد از ایران تا امریکا معنی ارزون طبقه پایین میده نه لوکس

      موافقم 0
      مخالفم 2
  7. amirmohammad

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (212 ديدگاه)

    جالبه همیشه برندهای آمریکایی اول بیشترین رقابت رو با خودشون داشتن بعد با برندهای کشورهای دیگه

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. ALIREZA

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (228 ديدگاه)

      بله amirmohammad دقیقا همینطوره ولی خب یه جاهایی مثل خروج جنرال موتورز از بازار های خارجی زیاد جالب نمیشه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. amirmohammad

        ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (212 ديدگاه)

        من فکر کنم قضیه خروج از بازار های خارجی بیشتر بخاطر جبهه گیری کشورهای دیگه علیه خودرو سازی امریکا به جز تسلا هست
        قوانین کشور های دیگه بخصوص اروپا باعث میشه امریکایی ها نبودن رو به بودن ترجیح بدن یک وقتایی

        موافقم 0
        مخالفم 0
  8. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    ماری بارا یه احمقه تمام برنامه های جذاب جنرال موتورز رو نابود کرد.

    موافقم 7
    مخالفم 6
    1. مردیم از خوشی

      ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
      سوابق: (1390 ديدگاه)

      صاحبان شرکت ها علایق طرفدار ها اصلا براشون مهم نیست مهم اینه که مدیر عاملی انتخاب بشه که بتونه سهام شرکت را. رشد بده و بیش ترین سود آوری را داشته باشه ، دقیقا مثل اپل که الان بیش از سه تریلیون دلار ارزش داره ! ولی آیفون دیگه هیچ نوآوری ندارند

      موافقم 6
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا