جنرال موتورز

تقاضای بالا برای ون‌های سی‌ساله جنرال موتورز در سال 2025!

ون‌های شورلت اکسپرس و جی‌ام‌سی ساوانا با طراحی سی‌ساله، در سال ۲۰۲۵ با افزایش فروش چشمگیر ۶۲.۶ و ۴۰.۱ درصدی، همچنان محبوبیت بالایی دارند.

ون‌های فول سایز جی‌ام‌سی ساوانا و شورلت اکسپرس هرچند خودروهایی فراموش‌شده در سبد محصولات جنرال موتورز هستند اما بی‌سروصدا همچنان فروش بالایی دارند. این ون‌ها که از سال ۱۹۹۶ وارد خط تولید شدند و هنوز هم به فروش می‌رسند، از سال ۲۰۰۳ هیچ به‌روزرسانی اساسی دریافت نکرده‌اند. سال آینده، این پلتفرم ۳۰ ساله خواهند شد ولی بااین‌حال، آمارهای فروش نشان می‌دهد که این ون‌ها همچنان بسیار محبوب هستند. جی‌ام‌سی در سال جاری تاکنون ۱۰,۷۶۶ دستگاه ساوانا فروخته است که نشان‌دهنده افزایش خیره‌کننده ۴۰.۱ درصدی نسبت به سال گذشته است. شورلت حتی عملکرد بهتری داشته و با فروش ۲۷,۴۹۳ دستگاه اکسپرس در نیمه اول سال ۲۰۲۵، رشدی ۶۲.۶ درصدی را نسبت به سال قبل تجربه کرده است. این آمار برای ون‌هایی که به‌جز تغییراتی در موتور و گیربکس، از ۲۹ سال پیش تقریباً بدون تغییر مانده‌اند، واقعاً شگفت‌انگیز است.

در حال حاضر، ساوانا و اکسپرس جزء قدیمی‌ترین خودروهای در حال تولید جهان هستند هرچند که هنوز راه زیادی تا رسیدن به لادا نیوا یا نیسان زامیاد دارند! ازآنجاکه این طراحی بسیار قدیمی است، هزینه‌های اولیه تولید آن‌ها مدت‌هاست که جبران شده و سال‌ها است که سود خالصی را نصیب جنرال موتورز می‌کنند. برای درک بهتر، آخرین به‌روزرسانی این ون‌ها پیش از راه‌اندازی یوتیوب انجام شده است! در آن زمان، هیچ‌کس نمی‌دانست سیستم اطلاعاتی‌سرگرمی چیست. البته این ون‌ها در طول سال‌ها به‌روزرسانی‌هایی مثل تجهیز به دوربین دید عقب را تجربه کرده‌اند.

پیشرانه‌ها نیز به‌مرور بروز شده‌اند. به‌عنوان‌مثال، موتور ۶.۶ لیتری V8 کنونی که به‌صورت سفارشی ارائه می‌شود، در پیکاپ‌های سنگین جنرال موتورز مانند سیلورادو ۲۵۰۰ و ۳۵۰۰ نیز استفاده می‌شود. موتور استاندارد همچنان ۴.۳ لیتری V6 قابل‌اعتماد است. مزیت بزرگ یک پلتفرم قدیمی که برای کاربردهای تجاری طراحی شده، استحکام و پس دادن امتحان است. این ون‌ها می‌توانند تا ۱۵ سرنشین را حمل کنند یا تا ۴۳۵۰ کیلوگرم را یدک بکشند. وزن ناخالص ترکیبی آن‌ها به ۷۲۶۰ کیلوگرم می‌رسد. همچنین امکان تطبیق کارخانه‌ای برای دسترسی ویلچر و نصب دیفرانسیل قفل‌شونده خودکار برای بهبود چسبندگی در صورت نیاز هم وجود دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۱ رای
منبع
carbuzz

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. شهروند ایرانی

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (980 ديدگاه)

    همه جای دنیا ون و تراک سبک برای حمل نقل بار استفاده میشه بجز ایران که بخاطر چهارتا وانت زباله مثل دمپایی ابری گاریسان ۲ و نیسان گاوی اجازه واردات چهارتا ون درست درمون یا تراک های سبک نمیدن مصرف سوخت نیسان با اون بازدهی پایین ۲۰ لیتر و ایمنی که صفر هم برای راننده هم برای دیگران

    موافقم 12
  2. مازیار

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (43 ديدگاه)

    ادامه تقاضا برای یک خودرو در بازار آزاد ، نشان‌دهنده کیفیت و طراحی خوب و کارآمد آن میباشد، حتی اگر از نظر ظاهری قدیمی شده، مانند ال۹۰ و یا تویوتاهای کارکرده، الان اگه خودرو ال۹۰ با همون کیفیت سال ۸۷ تولید بشه فروشش به مراتب از تمام خودروهای روز داخلی و چینی بیشتره

    موافقم 14
    مخالفم 2
  3. Amir Noori

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (115 ديدگاه)

    دوست دارم بدونم اینم تو این همه سال تولید دچار افت کیفیت شده؟
    مثلا کیفیت نیسان ابی بیست سال پیش بیشتره
    اینم همینجوریه

    موافقم 5
    مخالفم 1
    1. ۱۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (6716 ديدگاه)

      اره من سوار شدم همینجوریه نیسان رو میگم

  4. ارمیا

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    وقتی بی رقیب باشی تا سالها میفروشی
    البته تو تاپیک یجوری گفتین میفروشه فک کردم صدهزارتا هنوز میفروشه

    موافقم 3
    مخالفم 5
  5. M

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (83 ديدگاه)

    به جنرال موتورز تبریک میگم
    نسبت به بنز که صد درصد بهتره

    موافقم 6
    مخالفم 8
    1. 👑Porsche👑

      ۱۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (464 ديدگاه)

      داداش تو مثل اینکه اومدی فقط بنز رو بِکوبی بِری

      هیچ می‌دونی داری راجع به چه کارخونه‌ای صحبت می‌کنی؟؟؟
      بعید می‌دونم بدونی
      مرسدس چنین تاریخچه درخشانی داره بعد تو میای اینجوری بهش توهین میکنی؟؟؟

      خودروهای مرسدس بنز بهترین پرفورمنس و کیفیت رو در کلاس خودرویی خودشون ارائه میدن
      تازه فروش بنز هم داره روز به روز بهتر می‌شه چون داره مدل‌هاش رو به روز رسانی می‌کنه
      تازه موتور ۸ سیلندر جدید هم داره طراحی می‌کنه برای مطابقت با یورو ۷ و قراره در خودروهای زیادی از این پیشرانه استفاده کنه از جمله e63 و cle63 و نسل بعدی amg gt 63 4 door و…
      تازه در c63 و glc63 جدید هم قراره از پیشرانه ۶ سیلندر خطی جدید مرسدس با یه موتور برقی استفاده بشه که قدرت وحشتناک و شتاب و سرعت خفنی رو ارائه بده
      (مرسدس و آئودی و پورشه👑🏆🥇💪🇩🇪)

      از بی‌ام‌و زیاد خوشم نمیاد چون پرفورمنس خیلی خفنی نداره و رخ و قیافه خودروهاش اصلاً زیبا نیست ولی خب بعد از این سه تا خودروساز به بی‌ام‌و هم میشه فکر کرد چون خودروهای خوبی می سازه
      ولی واقعاً نمی‌دونم با وجود این همه کم و کاستی چطوری بی‌ام‌و اینقدر پرفروش شده

      موافقم 4
      مخالفم 5
      1. نویدی

        ۱۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (457 ديدگاه)

        زخم خورده از bmw.

      2. M

        ۱۶ تیر ۱۴۰۴
        سوابق: (83 ديدگاه)

        قبوله خودم بنز فنم داداش ولی گند طراحی رو در آورده و هم گند برقی سازی و لذت رانندگی
        تست مرسدس AMG gt 63 se performance رو یه روز پیش دادن و خود سایت گفته شتاب خوبی داره ولی لذت رانندگی رو کم کرده

    2. M

      ۱۶ تیر ۱۴۰۴
      سوابق: (83 ديدگاه)

      هرچند که بنز حدود ۴۰۰ هزار تا فروش ون داشته

  6. Mehdiii21

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (20 ديدگاه)

    من یه سوالی برام پیش اومده
    تو متن گفته فقط گیربکس و انجین بروزرسانی داشتند یعنی شاسی هیچ بروزرسانی و مقاوم سازی نیاز نداشته؟ پس چجوری استاندارد ها رو پاس میکنه؟
    چون تو متن اشاره شده که بجز بار، مسافر هم جابجا میکنه آیا این جابجایی فقط برای داخل شهره یا این ون ها اجازه تردد بین شهری هم دارن؟
    ممنون میشم بدون تعصب جواب بدید

    موافقم 1
    مخالفم 1
  7. amir3715

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (19 ديدگاه)

    عالیه ولی من فقط می خوام بدونم تو این ون ها فرق جی ام سی و شورلت چی هست ؟ یعنی یارو چرا باید به جای شورلت جی ام سی بخره و چرا باید به جای جی ام سی شورلت بخره ?

    موافقم 5
    مخالفم 1
  8. محمد

    ۱۶ تیر ۱۴۰۴
    سوابق: (421 ديدگاه)

    بایدم پرفروش باشه ، طرف برای حمل بار و مسافر یک ماشین قابل اعتماد و کارآمد با هزینه نگهداری پایین میخواد دنبال طراحی عجیب غریب یا آپشن هایی که قیمت و استهلاک رو میبرن بالا نیست ببینید این ماشین چقدر طراحی و مهندسیش خوب بود که تو همچین بازار رقابتی سالها پرفروش باقی مونده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا