جنرال موتورز

سرمایه‌گذاری سنگین جنرال موتورز برای توسعه نسل جدید موتورهای V8

جنرال موتورز با سرمایه‌گذاری ۸۸۸ میلیون دلاری برای توسعه نسل ششم موتور V8 تا سال ۲۰۲۷، نشان داد که موتورهای هشت سیلندر همچنان در وانت‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ این شرکت نقش کلیدی خواهند داشت.

این روزها معمولاً وقتی خودروسازان از سرمایه‌گذاری‌های کلان خبر می‌دهند، این بودجه صرف الکتریکی‌سازی می‌شود اما امروز داستان فرق دارد. جنرال موتورز مبلغ ۸۸۸ میلیون دلار در کارخانه توناواندا در نیویورک سرمایه‌گذاری کرده تا نسل ششم موتور V8 را توسعه دهد. این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری واحد در یک کارخانه موتورسازی در تاریخ این شرکت است؛ حرکتی کاملاً متفاوت در صنعتی که به‌شدت روی خودروهای الکتریکی متمرکز شده است. جنرال موتورز قصد دارد این موتور جدید را از سال ۲۰۲۷ در وانت‌ها و شاسی‌بلندهای فول سایز خود به کار ببرد و وعده افزایش قدرت داده است. اگرچه هنوز اعداد دقیق اعلام نشده، اما برای مقایسه، موتور فعلی ۵.۳ لیتری V8 قدرتی برابر با ۳۵۵ اسب بخار تولید می‌کند درحالی‌که موتور بزرگ‌تر ۶.۲ لیتری V8 نیز ۴۲۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد.

افزایش قدرت به قیمت کاهش بهره‌وری نخواهد بود زیرا جنرال موتورز اعلام کرده که با «نوآوری‌های جدید در احتراق و مدیریت حرارتی»، مصرف سوخت و آلایندگی این موتور V8 کاهش خواهد یافت و موتوری پاک‌تر ارائه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این موتور از نوعی الکتریکی‌سازی (مثل هیبریدی خفیف) بهره خواهد برد یا کاملاً بنزینی باقی خواهد ماند. کارخانه توناواندا دومین مرکز تولید این موتور V8 جدید خواهد بود. در اوایل سال ۲۰۲۳، جنرال موتورز همچنین خبر از سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری در کارخانه موتور میشیگان برای مونتاژ نسل ششم موتور و ماشین‌کاری بلوک، میل‌لنگ و سرسیلندر آن دارد.

با معرفی این موتور V8 جدید در سال ۲۰۲۷، جنرال موتورز نشان می‌دهد که قصد دارد موتور هشت سیلندر را تا دهه ۲۰۳۰ در بزرگ‌ترین خودروهای خود حفظ کند. بااین‌حال، شرکت همچنان به تعهد خود برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی تا اواسط دهه آینده پایبند است؛ هدفی که اولین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام شد و اخیراً در اکتبر ۲۰۲۴ نیز تأیید شد؛ اما جنرال موتورز همچنان در را برای ادامه تولید خودروهای بنزینی پس از سال ۲۰۳۵ باز گذاشته است. مری بارا، مدیرعامل شرکت، اظهار داشت که جنرال موتورز می‌خواهد «به نیازهای مشتریان پاسخ دهد».

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۹ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۰ دیدگاه‌ها

  1. yektachafi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (143 ديدگاه)

    ۸۸۸ میلیون دلار واسه V8،بنازم🔥

    موافقم 33
    مخالفم 6
  2. محمد

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (386 ديدگاه)

    خب وقتی میخوای از ۲۰۳۵ به بعد به سمت الکتریکی کامل حرکت کنی همین تقریباً ۹۰۰ میلیاردی که میخوای صرف توسعه موتور هشت سیلندر کنی رو با هزینه ای که برای الکتریکی سازی خرج می‌کنی ترکیب کن تا خودرو برقی پیشرفته تری توی دهه بعد تولید کنی تقریباً اکثر خودروساز ها موتور های احتراقی فعلیشون رو بهبود دادن تا قوانین جدید آلایندگی رو پاس کنه و تمرکزشون رو برای الکتریکی سازی و ماشین های خودران گذاشتن ، شاید تو برهه فعلی ماشین های برقی اون رشدی که براشون پیش بینی میشد رو نداشتن ولی وقتی فناوری باتری و شارژر ها پیشرفت کنه دوباره ورق به سمت برقی ها برمیگرده

    موافقم 7
    مخالفم 24
    1. O

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (40 ديدگاه)

      باهات تا حدودی موافقم ولی خودرو ساز ها نباید به سمت الکتریکی کامل پیش برن چون بعضی از سگمنت هارو نمیشه الکتریکی کرد مثلا دوج چارجر جدید که یه شکست بود چون دیگه اونجوری عشق ماشین وجود نداره و اگه شرکت ها اونایی که عشق ماشین هستن رو ازدست بدن یه سهم عظیمی از فروششون از دست رفته برای همین اگر تا چند سال آینده الکتریکی سازی افزایش یافت ( که بعید می‌دونم ) شرکت ها مجبورم ماشین های که برند اون شرکت هستن و امضای کارشونه رو با موتور درون سوز ارائه بدن تو مثلا فکر کن اگه جنرال موتور سر شورولت کوروت هزینه و سرمایه گزاری کمی میکرد و الکتریکیش میکرد آیا مشتری داشت تا بتونه هزینه ساخت یه موتور بنزینی جدید رو داشته باشه؟

      موافقم 17
      مخالفم 3
    2. سامان اذری

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3216 ديدگاه)

      هیچ وقت تمام ماشین ها برقی نخواهند شد

      موافقم 17
      مخالفم 1
  3. شهاب

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (13 ديدگاه)

    میخواهد به نیاز مشتری پاسخ دهد
    وقتی مردم به خودروی برقی پشت کردند و آثارش جلو چشمته چه اصراری هست که کمپانی حتما تا فلان تاریخ تمام برقی بشه؟ اینجور که ما از پشت گوشی و از طربق اخبار میبینیم، شاید خودروی تمام برقی نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد بازار رو بخواد بگیره بقیه چی؟ خود شما کمپانی خودروساز هم نقش داری در اینکه چه خودرویی بفرستی تو نمایندگیات. مردم هرچقدم نقش داشته باشن باید از بین همین گزینه هایی که هست انتخاب کنن و اگه اکثر کمپانیا با هم این رویکرد برقی سازی رو تحت فشار دولت ها یا سرمایه گذاران، عملیاتی کنن مردم چاره دیگری جز پذیرش نخواهند داشت

    موافقم 22
    مخالفم 2
  4. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6395 ديدگاه)

    اوف بابا اوف
    ماشلا به جی‌ام

    موافقم 19
    مخالفم 7
    1. (Ali(chevynova

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7817 ديدگاه)

      حقا که ماشالاه گفتن به جی ام عزیز واجبه

      موافقم 12
      مخالفم 4
  5. JaMsHiD-B

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3270 ديدگاه)

    هشت سیلندر بلوک کوچک
    نه از بین رفته و نه به وجود اومده
    فقط از شکلی به شکل دیگه تغییر پیدا می‌کنه😁

    موافقم 20
    مخالفم 4
  6. elijah2001

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (49 ديدگاه)

    عالی ماشین آمریکایی فقط V8 به بالا😎🤓

    موافقم 20
    مخالفم 7
  7. (Ali(chevynova

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7817 ديدگاه)

    ممنون ازGM عزیز که میدونه طرفدارهای متعصبش چی دوست دارن
    جی ام عزیز که ید طولانی در ساخت بهترین موتورهای ۸ سیلندر مثل ۳۵۰ رو داره با امار فروش ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ عدد از این موتور خوب میدونه که چطوری از همون فرمول بهره بگیره

    بابا مرحبا موتور ۳۲۷
    بابا مرحبا موتور ۴۲۷
    بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه روچستر
    بابا مرحبا بلیزر ۷۳ با موتور ۴۰۰

    موافقم 20
    مخالفم 11
  8. (Ali(chevynova

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7817 ديدگاه)

    جی ام عزیز دقیقا به مانند دهه ۶۰ و ۷۰ روی موتورهای ۸ سیلندر تاکید داره که خوب کاملا درسته
    کسی که آمریکایی بازه و امریکایی سوار دنبال یه ماشین ۸ سیلندره که گشتاور بالای ۴۵۰ نیوتن رو زیرپاهاش حس کنه و از سمفونی موتور ۸ لذت ببره
    اینها نشون میده با تمام تکنولوژیهای تازه ، همچنان موتور ۸ سیلندر خواهان داره و خیلیها هستن که موتور ۸ سیلندر رو با تکنولوژیهای جدید عوض نمیکنن

    بابا مرحبا موتور ۸ امریکایی
    بابا مرحبا شورولت بیسکین ۱۹۵۹ با موتور ۲۹۰ اسبی
    بابا مرحبا دوج دارت ۱۹۶۹
    بابا مرحبا فورد فالکون ۱۹۶۵

    موافقم 17
    مخالفم 9
  9. BlackWing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1525 ديدگاه)

    مری بارا یه زمانی تصمیمات سخت زیاد میگرفت ، الان متوجه شدن اینطوریا هم نیست ، خیلی از کمپانی ها آسیب دیدن و فروش ندارن ، به احتمال زیاد بعد از ۲۰۳۵ هم بنزینی تولید میکنن

    موافقم 18
    مخالفم 4
    1. F22RAPTOR

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2699 ديدگاه)

      حالا که میبینم
      جی ام چه اشتباهیی کرد
      بلک وینگ 4.2لیتری رو کنار گذاشت

      موافقم 14
      مخالفم 5
      1. ali_x76

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (445 ديدگاه)

        واقعا دلم میخواست اون انجین رو روی خودروهای بیشتری ببینم
        اما کنار گذاشتنش به علت هزینه ساخت خیلی بالا بود
        تقریبا ۲ برابر انجین های پوشرادشون
        ولی خب هزینه‌ای که بابت تحقیق و توسعه اون موتور پرداختن، از بین نرفته.
        دانشی که در حین توسعه اون موتور به دست اوردن، توی تولیدات فعلی و آتی به کار میره.

        موافقم 9
        مخالفم 1
      2. Taha Ayoobi

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6395 ديدگاه)

        آخ آخ نگو بلک وینگ که دلم خونه

        موافقم 5
        مخالفم 2
      3. BlackWing

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1525 ديدگاه)

        اشتباهات GM خیلی کمتر از فورد بود البته بجز حذف کامارو از سمت GM و ادامه ماستنگ از سمت فورد ، اما GM رهبری موتورهای درونسوز تو امریکا رو انجام میده مخصوصاً با نسل جدید کوروت C9 و SUVهای هشت سیلندر

        تولید بلک وینگ ۴.۲ هزینه زیادی داشت و اتاق CT6 رو پلت فرم اومگا توجیح نداشت ، کادیلاک میدونست موتور پوشراد LT4 روی اسکالید V و CT4 و CT5 بلک وینگ هزینه کمتری داره و خروجی مورد نظر رو ازش میگیرن

        بزرگ ترین قربانی این داستان کامارو بود ، فقط چون نسل قبلش هر سال بالای ۸۰ هزار دستگاه فروش داشت و سوق به SUVها بیشتر از قبل شده بود

  10. مهردادکمال

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2159 ديدگاه)

    با درگیری ماسک و ترامپ دیگه استفاده از رانت و تبلیغات دولتی و امتیازها و مشوق های دولتی تموم شد .اون از چلنجر که به ساخت درونسوز بازگشت اینم از جنرال موتور که نزدیک یک میلیارد دلار میخواد برای یه موتور هزینه کنه.مردم هم نزدیک یک ساله اشتیاقشون به ماشین برقی کم رنگ شده
    این وسط بعضی کمپانی ها تمام پل های پشت سر رو خراب کردن و به توسعه موتورها و پلتفرم بنزینی توجه نداشتن و برنامه اشون الکتریکی سازی هست مثل لوتوس و جگوار…

    موافقم 12
    مخالفم 3
  11. F22RAPTOR

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2699 ديدگاه)

    ازون ور فورد که موتور های 8سیلندر رو یکم کمرنگ تر کرده تو شاسی بلنداش و وانتهاش
    کار خوب رو رم میکنه که برمیگردونه وی 8 رو
    ازین ورم که جی ام سرمایه گذاری میکنه واسه نسل جدید موتورهای 8 سیلندر
    امیدوارم نسل جدید ct5 ct4 و اسکالید ازین 8 سیلندر ها بهره ببرند

    موافقم 8
    مخالفم 2
  12. hosen

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (994 ديدگاه)

    تو دنیایی که همه دنبال الکتریکی شدنن تو جنرال موتورز باش

    موافقم 12
    مخالفم 5
  13. افشین احمدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    دمش گرم. با همین کارش بیشتر از برقی شدن ماشین ها جلوگیری میکنه.

    موافقم 4
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا