جنرال موتورز با سرمایهگذاری ۸۸۸ میلیون دلاری برای توسعه نسل ششم موتور V8 تا سال ۲۰۲۷، نشان داد که موتورهای هشت سیلندر همچنان در وانتها و شاسیبلندهای بزرگ این شرکت نقش کلیدی خواهند داشت.
این روزها معمولاً وقتی خودروسازان از سرمایهگذاریهای کلان خبر میدهند، این بودجه صرف الکتریکیسازی میشود اما امروز داستان فرق دارد. جنرال موتورز مبلغ ۸۸۸ میلیون دلار در کارخانه توناواندا در نیویورک سرمایهگذاری کرده تا نسل ششم موتور V8 را توسعه دهد. این بزرگترین سرمایهگذاری واحد در یک کارخانه موتورسازی در تاریخ این شرکت است؛ حرکتی کاملاً متفاوت در صنعتی که بهشدت روی خودروهای الکتریکی متمرکز شده است. جنرال موتورز قصد دارد این موتور جدید را از سال ۲۰۲۷ در وانتها و شاسیبلندهای فول سایز خود به کار ببرد و وعده افزایش قدرت داده است. اگرچه هنوز اعداد دقیق اعلام نشده، اما برای مقایسه، موتور فعلی ۵.۳ لیتری V8 قدرتی برابر با ۳۵۵ اسب بخار تولید میکند درحالیکه موتور بزرگتر ۶.۲ لیتری V8 نیز ۴۲۰ اسب بخار قدرت ارائه میدهد.
افزایش قدرت به قیمت کاهش بهرهوری نخواهد بود زیرا جنرال موتورز اعلام کرده که با «نوآوریهای جدید در احتراق و مدیریت حرارتی»، مصرف سوخت و آلایندگی این موتور V8 کاهش خواهد یافت و موتوری پاکتر ارائه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این موتور از نوعی الکتریکیسازی (مثل هیبریدی خفیف) بهره خواهد برد یا کاملاً بنزینی باقی خواهد ماند. کارخانه توناواندا دومین مرکز تولید این موتور V8 جدید خواهد بود. در اوایل سال ۲۰۲۳، جنرال موتورز همچنین خبر از سرمایهگذاری ۵۸۰ میلیون دلاری در کارخانه موتور میشیگان برای مونتاژ نسل ششم موتور و ماشینکاری بلوک، میللنگ و سرسیلندر آن دارد.
با معرفی این موتور V8 جدید در سال ۲۰۲۷، جنرال موتورز نشان میدهد که قصد دارد موتور هشت سیلندر را تا دهه ۲۰۳۰ در بزرگترین خودروهای خود حفظ کند. بااینحال، شرکت همچنان به تعهد خود برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی تا اواسط دهه آینده پایبند است؛ هدفی که اولین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام شد و اخیراً در اکتبر ۲۰۲۴ نیز تأیید شد؛ اما جنرال موتورز همچنان در را برای ادامه تولید خودروهای بنزینی پس از سال ۲۰۳۵ باز گذاشته است. مری بارا، مدیرعامل شرکت، اظهار داشت که جنرال موتورز میخواهد «به نیازهای مشتریان پاسخ دهد».
yektachafi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴۸۸۸ میلیون دلار واسه V8،بنازم🔥
محمد
۱۶ خرداد ۱۴۰۴خب وقتی میخوای از ۲۰۳۵ به بعد به سمت الکتریکی کامل حرکت کنی همین تقریباً ۹۰۰ میلیاردی که میخوای صرف توسعه موتور هشت سیلندر کنی رو با هزینه ای که برای الکتریکی سازی خرج میکنی ترکیب کن تا خودرو برقی پیشرفته تری توی دهه بعد تولید کنی تقریباً اکثر خودروساز ها موتور های احتراقی فعلیشون رو بهبود دادن تا قوانین جدید آلایندگی رو پاس کنه و تمرکزشون رو برای الکتریکی سازی و ماشین های خودران گذاشتن ، شاید تو برهه فعلی ماشین های برقی اون رشدی که براشون پیش بینی میشد رو نداشتن ولی وقتی فناوری باتری و شارژر ها پیشرفت کنه دوباره ورق به سمت برقی ها برمیگرده
O
۱۶ خرداد ۱۴۰۴باهات تا حدودی موافقم ولی خودرو ساز ها نباید به سمت الکتریکی کامل پیش برن چون بعضی از سگمنت هارو نمیشه الکتریکی کرد مثلا دوج چارجر جدید که یه شکست بود چون دیگه اونجوری عشق ماشین وجود نداره و اگه شرکت ها اونایی که عشق ماشین هستن رو ازدست بدن یه سهم عظیمی از فروششون از دست رفته برای همین اگر تا چند سال آینده الکتریکی سازی افزایش یافت ( که بعید میدونم ) شرکت ها مجبورم ماشین های که برند اون شرکت هستن و امضای کارشونه رو با موتور درون سوز ارائه بدن تو مثلا فکر کن اگه جنرال موتور سر شورولت کوروت هزینه و سرمایه گزاری کمی میکرد و الکتریکیش میکرد آیا مشتری داشت تا بتونه هزینه ساخت یه موتور بنزینی جدید رو داشته باشه؟
سامان اذری
۱۶ خرداد ۱۴۰۴هیچ وقت تمام ماشین ها برقی نخواهند شد
شهاب
۱۶ خرداد ۱۴۰۴میخواهد به نیاز مشتری پاسخ دهد
وقتی مردم به خودروی برقی پشت کردند و آثارش جلو چشمته چه اصراری هست که کمپانی حتما تا فلان تاریخ تمام برقی بشه؟ اینجور که ما از پشت گوشی و از طربق اخبار میبینیم، شاید خودروی تمام برقی نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد بازار رو بخواد بگیره بقیه چی؟ خود شما کمپانی خودروساز هم نقش داری در اینکه چه خودرویی بفرستی تو نمایندگیات. مردم هرچقدم نقش داشته باشن باید از بین همین گزینه هایی که هست انتخاب کنن و اگه اکثر کمپانیا با هم این رویکرد برقی سازی رو تحت فشار دولت ها یا سرمایه گذاران، عملیاتی کنن مردم چاره دیگری جز پذیرش نخواهند داشت
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اوف بابا اوف
ماشلا به جیام
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴حقا که ماشالاه گفتن به جی ام عزیز واجبه
JaMsHiD-B
۱۶ خرداد ۱۴۰۴هشت سیلندر بلوک کوچک
نه از بین رفته و نه به وجود اومده
فقط از شکلی به شکل دیگه تغییر پیدا میکنه😁
elijah2001
۱۶ خرداد ۱۴۰۴عالی ماشین آمریکایی فقط V8 به بالا😎🤓
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴ممنون ازGM عزیز که میدونه طرفدارهای متعصبش چی دوست دارن
جی ام عزیز که ید طولانی در ساخت بهترین موتورهای ۸ سیلندر مثل ۳۵۰ رو داره با امار فروش ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ عدد از این موتور خوب میدونه که چطوری از همون فرمول بهره بگیره
بابا مرحبا موتور ۳۲۷
بابا مرحبا موتور ۴۲۷
بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه روچستر
بابا مرحبا بلیزر ۷۳ با موتور ۴۰۰
(Ali(chevynova
۱۶ خرداد ۱۴۰۴جی ام عزیز دقیقا به مانند دهه ۶۰ و ۷۰ روی موتورهای ۸ سیلندر تاکید داره که خوب کاملا درسته
کسی که آمریکایی بازه و امریکایی سوار دنبال یه ماشین ۸ سیلندره که گشتاور بالای ۴۵۰ نیوتن رو زیرپاهاش حس کنه و از سمفونی موتور ۸ لذت ببره
اینها نشون میده با تمام تکنولوژیهای تازه ، همچنان موتور ۸ سیلندر خواهان داره و خیلیها هستن که موتور ۸ سیلندر رو با تکنولوژیهای جدید عوض نمیکنن
بابا مرحبا موتور ۸ امریکایی
بابا مرحبا شورولت بیسکین ۱۹۵۹ با موتور ۲۹۰ اسبی
بابا مرحبا دوج دارت ۱۹۶۹
بابا مرحبا فورد فالکون ۱۹۶۵
BlackWing
۱۶ خرداد ۱۴۰۴مری بارا یه زمانی تصمیمات سخت زیاد میگرفت ، الان متوجه شدن اینطوریا هم نیست ، خیلی از کمپانی ها آسیب دیدن و فروش ندارن ، به احتمال زیاد بعد از ۲۰۳۵ هم بنزینی تولید میکنن
F22RAPTOR
۱۶ خرداد ۱۴۰۴حالا که میبینم
جی ام چه اشتباهیی کرد
بلک وینگ 4.2لیتری رو کنار گذاشت
ali_x76
۱۶ خرداد ۱۴۰۴واقعا دلم میخواست اون انجین رو روی خودروهای بیشتری ببینم
اما کنار گذاشتنش به علت هزینه ساخت خیلی بالا بود
تقریبا ۲ برابر انجین های پوشرادشون
ولی خب هزینهای که بابت تحقیق و توسعه اون موتور پرداختن، از بین نرفته.
دانشی که در حین توسعه اون موتور به دست اوردن، توی تولیدات فعلی و آتی به کار میره.
Taha Ayoobi
۱۶ خرداد ۱۴۰۴آخ آخ نگو بلک وینگ که دلم خونه
BlackWing
۱۶ خرداد ۱۴۰۴اشتباهات GM خیلی کمتر از فورد بود البته بجز حذف کامارو از سمت GM و ادامه ماستنگ از سمت فورد ، اما GM رهبری موتورهای درونسوز تو امریکا رو انجام میده مخصوصاً با نسل جدید کوروت C9 و SUVهای هشت سیلندر
تولید بلک وینگ ۴.۲ هزینه زیادی داشت و اتاق CT6 رو پلت فرم اومگا توجیح نداشت ، کادیلاک میدونست موتور پوشراد LT4 روی اسکالید V و CT4 و CT5 بلک وینگ هزینه کمتری داره و خروجی مورد نظر رو ازش میگیرن
بزرگ ترین قربانی این داستان کامارو بود ، فقط چون نسل قبلش هر سال بالای ۸۰ هزار دستگاه فروش داشت و سوق به SUVها بیشتر از قبل شده بود
مهردادکمال
۱۶ خرداد ۱۴۰۴با درگیری ماسک و ترامپ دیگه استفاده از رانت و تبلیغات دولتی و امتیازها و مشوق های دولتی تموم شد .اون از چلنجر که به ساخت درونسوز بازگشت اینم از جنرال موتور که نزدیک یک میلیارد دلار میخواد برای یه موتور هزینه کنه.مردم هم نزدیک یک ساله اشتیاقشون به ماشین برقی کم رنگ شده
این وسط بعضی کمپانی ها تمام پل های پشت سر رو خراب کردن و به توسعه موتورها و پلتفرم بنزینی توجه نداشتن و برنامه اشون الکتریکی سازی هست مثل لوتوس و جگوار…
F22RAPTOR
۱۶ خرداد ۱۴۰۴ازون ور فورد که موتور های 8سیلندر رو یکم کمرنگ تر کرده تو شاسی بلنداش و وانتهاش
کار خوب رو رم میکنه که برمیگردونه وی 8 رو
ازین ورم که جی ام سرمایه گذاری میکنه واسه نسل جدید موتورهای 8 سیلندر
امیدوارم نسل جدید ct5 ct4 و اسکالید ازین 8 سیلندر ها بهره ببرند
hosen
۱۶ خرداد ۱۴۰۴تو دنیایی که همه دنبال الکتریکی شدنن تو جنرال موتورز باش
افشین احمدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۴دمش گرم. با همین کارش بیشتر از برقی شدن ماشین ها جلوگیری میکنه.