جنرال موتورز

سرمایه‌گذاری سنگین جنرال موتورز برای توسعه نسل جدید موتورهای V8

جنرال موتورز با سرمایه‌گذاری ۸۸۸ میلیون دلاری برای توسعه نسل ششم موتور V8 تا سال ۲۰۲۷، نشان داد که موتورهای هشت سیلندر همچنان در وانت‌ها و شاسی‌بلندهای بزرگ این شرکت نقش کلیدی خواهند داشت.

این روزها معمولاً وقتی خودروسازان از سرمایه‌گذاری‌های کلان خبر می‌دهند، این بودجه صرف الکتریکی‌سازی می‌شود اما امروز داستان فرق دارد. جنرال موتورز مبلغ ۸۸۸ میلیون دلار در کارخانه توناواندا در نیویورک سرمایه‌گذاری کرده تا نسل ششم موتور V8 را توسعه دهد. این بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری واحد در یک کارخانه موتورسازی در تاریخ این شرکت است؛ حرکتی کاملاً متفاوت در صنعتی که به‌شدت روی خودروهای الکتریکی متمرکز شده است. جنرال موتورز قصد دارد این موتور جدید را از سال ۲۰۲۷ در وانت‌ها و شاسی‌بلندهای فول سایز خود به کار ببرد و وعده افزایش قدرت داده است. اگرچه هنوز اعداد دقیق اعلام نشده، اما برای مقایسه، موتور فعلی ۵.۳ لیتری V8 قدرتی برابر با ۳۵۵ اسب بخار تولید می‌کند درحالی‌که موتور بزرگ‌تر ۶.۲ لیتری V8 نیز ۴۲۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌دهد.

افزایش قدرت به قیمت کاهش بهره‌وری نخواهد بود زیرا جنرال موتورز اعلام کرده که با «نوآوری‌های جدید در احتراق و مدیریت حرارتی»، مصرف سوخت و آلایندگی این موتور V8 کاهش خواهد یافت و موتوری پاک‌تر ارائه خواهد شد. هنوز مشخص نیست که آیا این موتور از نوعی الکتریکی‌سازی (مثل هیبریدی خفیف) بهره خواهد برد یا کاملاً بنزینی باقی خواهد ماند. کارخانه توناواندا دومین مرکز تولید این موتور V8 جدید خواهد بود. در اوایل سال ۲۰۲۳، جنرال موتورز همچنین خبر از سرمایه‌گذاری ۵۸۰ میلیون دلاری در کارخانه موتور میشیگان برای مونتاژ نسل ششم موتور و ماشین‌کاری بلوک، میل‌لنگ و سرسیلندر آن دارد.

با معرفی این موتور V8 جدید در سال ۲۰۲۷، جنرال موتورز نشان می‌دهد که قصد دارد موتور هشت سیلندر را تا دهه ۲۰۳۰ در بزرگ‌ترین خودروهای خود حفظ کند. بااین‌حال، شرکت همچنان به تعهد خود برای تبدیل شدن به یک برند تمام الکتریکی تا اواسط دهه آینده پایبند است؛ هدفی که اولین بار در سال ۲۰۱۹ اعلام شد و اخیراً در اکتبر ۲۰۲۴ نیز تأیید شد؛ اما جنرال موتورز همچنان در را برای ادامه تولید خودروهای بنزینی پس از سال ۲۰۳۵ باز گذاشته است. مری بارا، مدیرعامل شرکت، اظهار داشت که جنرال موتورز می‌خواهد «به نیازهای مشتریان پاسخ دهد».

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۳۷ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۳۹ دیدگاه‌ها

  1. yektachafi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (174 ديدگاه)

    ۸۸۸ میلیون دلار واسه V8،بنازم🔥

    موافقم 63
    مخالفم 7
    1. Cadillac-V

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (484 ديدگاه)

      چلنجر دوباره با V8 داره میاد
      وایپرم که تا یکی دوسال دیگه با V12 میاد
      رم هم که با V8 دوباره داره میاد
      جنرال موتورم که اینجوری

      دمشون گرم دوباره دارن به صنعت خودروسازی روح میدن💪🏻
      امیدوارم اروپایی جماعتم تقلید کنند و دست از این برقی بردارن، همه ماشیناشون شده پلاگین و برقی بسه بابا مث آمرکیاییا یه V8 سوپرشارژ بزار طرف لذت ببره نه هزار تا فناوری و توربو بزاری آخر دستم با کیت اگزوز صدا قوطی نوشابه بده
      صدا موستانگ GT500 و اسکالیدV رو که بشنوین چه جلایی میده به روح آدم

      موافقم 34
      مخالفم 5
      1. (Ali(chevynova

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (7886 ديدگاه)

        خودروسازی امریکا اعتبار این صنعت هستن
        🇺🇸🇺🇸🇺🇸

        موافقم 20
        مخالفم 3
  2. محمد

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (401 ديدگاه)

    خب وقتی میخوای از ۲۰۳۵ به بعد به سمت الکتریکی کامل حرکت کنی همین تقریباً ۹۰۰ میلیاردی که میخوای صرف توسعه موتور هشت سیلندر کنی رو با هزینه ای که برای الکتریکی سازی خرج می‌کنی ترکیب کن تا خودرو برقی پیشرفته تری توی دهه بعد تولید کنی تقریباً اکثر خودروساز ها موتور های احتراقی فعلیشون رو بهبود دادن تا قوانین جدید آلایندگی رو پاس کنه و تمرکزشون رو برای الکتریکی سازی و ماشین های خودران گذاشتن ، شاید تو برهه فعلی ماشین های برقی اون رشدی که براشون پیش بینی میشد رو نداشتن ولی وقتی فناوری باتری و شارژر ها پیشرفت کنه دوباره ورق به سمت برقی ها برمیگرده

    موافقم 10
    مخالفم 41
    1. O

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (105 ديدگاه)

      باهات تا حدودی موافقم ولی خودرو ساز ها نباید به سمت الکتریکی کامل پیش برن چون بعضی از سگمنت هارو نمیشه الکتریکی کرد مثلا دوج چارجر جدید که یه شکست بود چون دیگه اونجوری عشق ماشین وجود نداره و اگه شرکت ها اونایی که عشق ماشین هستن رو ازدست بدن یه سهم عظیمی از فروششون از دست رفته برای همین اگر تا چند سال آینده الکتریکی سازی افزایش یافت ( که بعید می‌دونم ) شرکت ها مجبورم ماشین های که برند اون شرکت هستن و امضای کارشونه رو با موتور درون سوز ارائه بدن تو مثلا فکر کن اگه جنرال موتور سر شورولت کوروت هزینه و سرمایه گزاری کمی میکرد و الکتریکیش میکرد آیا مشتری داشت تا بتونه هزینه ساخت یه موتور بنزینی جدید رو داشته باشه؟

      موافقم 29
      مخالفم 4
    2. سامان اذری

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (3222 ديدگاه)

      هیچ وقت تمام ماشین ها برقی نخواهند شد

      موافقم 35
      مخالفم 1
  3. شهاب

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (15 ديدگاه)

    میخواهد به نیاز مشتری پاسخ دهد
    وقتی مردم به خودروی برقی پشت کردند و آثارش جلو چشمته چه اصراری هست که کمپانی حتما تا فلان تاریخ تمام برقی بشه؟ اینجور که ما از پشت گوشی و از طربق اخبار میبینیم، شاید خودروی تمام برقی نهایتا ۲۰ الی ۳۰ درصد بازار رو بخواد بگیره بقیه چی؟ خود شما کمپانی خودروساز هم نقش داری در اینکه چه خودرویی بفرستی تو نمایندگیات. مردم هرچقدم نقش داشته باشن باید از بین همین گزینه هایی که هست انتخاب کنن و اگه اکثر کمپانیا با هم این رویکرد برقی سازی رو تحت فشار دولت ها یا سرمایه گذاران، عملیاتی کنن مردم چاره دیگری جز پذیرش نخواهند داشت

    موافقم 32
    مخالفم 2
  4. Taha Ayoobi

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (6523 ديدگاه)

    اوف بابا اوف
    ماشلا به جی‌ام

    موافقم 34
    مخالفم 9
    1. (Ali(chevynova

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7886 ديدگاه)

      حقا که ماشالاه گفتن به جی ام عزیز واجبه

      موافقم 25
      مخالفم 8
      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6523 ديدگاه)

        آره والا

        موافقم 13
        مخالفم 2
  5. JaMsHiD-B

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3296 ديدگاه)

    هشت سیلندر بلوک کوچک
    نه از بین رفته و نه به وجود اومده
    فقط از شکلی به شکل دیگه تغییر پیدا می‌کنه😁

    موافقم 36
    مخالفم 4
  6. elijah2001

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    عالی ماشین آمریکایی فقط V8 به بالا😎🤓

    موافقم 38
    مخالفم 7
  7. (Ali(chevynova

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7886 ديدگاه)

    ممنون ازGM عزیز که میدونه طرفدارهای متعصبش چی دوست دارن
    جی ام عزیز که ید طولانی در ساخت بهترین موتورهای ۸ سیلندر مثل ۳۵۰ رو داره با امار فروش ۱۰۰/۰۰۰/۰۰۰ عدد از این موتور خوب میدونه که چطوری از همون فرمول بهره بگیره

    بابا مرحبا موتور ۳۲۷
    بابا مرحبا موتور ۴۲۷
    بابا مرحبا کاربراتور ۴ دهنه روچستر
    بابا مرحبا بلیزر ۷۳ با موتور ۴۰۰

    موافقم 35
    مخالفم 12
  8. (Ali(chevynova

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (7886 ديدگاه)

    جی ام عزیز دقیقا به مانند دهه ۶۰ و ۷۰ روی موتورهای ۸ سیلندر تاکید داره که خوب کاملا درسته
    کسی که آمریکایی بازه و امریکایی سوار دنبال یه ماشین ۸ سیلندره که گشتاور بالای ۴۵۰ نیوتن رو زیرپاهاش حس کنه و از سمفونی موتور ۸ لذت ببره
    اینها نشون میده با تمام تکنولوژیهای تازه ، همچنان موتور ۸ سیلندر خواهان داره و خیلیها هستن که موتور ۸ سیلندر رو با تکنولوژیهای جدید عوض نمیکنن

    بابا مرحبا موتور ۸ امریکایی
    بابا مرحبا شورولت بیسکین ۱۹۵۹ با موتور ۲۹۰ اسبی
    بابا مرحبا دوج دارت ۱۹۶۹
    بابا مرحبا فورد فالکون ۱۹۶۵

    موافقم 26
    مخالفم 12
  9. BlackWing

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1546 ديدگاه)

    مری بارا یه زمانی تصمیمات سخت زیاد میگرفت ، الان متوجه شدن اینطوریا هم نیست ، خیلی از کمپانی ها آسیب دیدن و فروش ندارن ، به احتمال زیاد بعد از ۲۰۳۵ هم بنزینی تولید میکنن

    موافقم 30
    مخالفم 4
    1. F22RAPTOR

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (2707 ديدگاه)

      حالا که میبینم
      جی ام چه اشتباهیی کرد
      بلک وینگ 4.2لیتری رو کنار گذاشت

      موافقم 25
      مخالفم 5
      1. ali_x76

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (452 ديدگاه)

        واقعا دلم میخواست اون انجین رو روی خودروهای بیشتری ببینم
        اما کنار گذاشتنش به علت هزینه ساخت خیلی بالا بود
        تقریبا ۲ برابر انجین های پوشرادشون
        ولی خب هزینه‌ای که بابت تحقیق و توسعه اون موتور پرداختن، از بین نرفته.
        دانشی که در حین توسعه اون موتور به دست اوردن، توی تولیدات فعلی و آتی به کار میره.

        موافقم 18
        مخالفم 1
      2. Taha Ayoobi

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6523 ديدگاه)

        آخ آخ نگو بلک وینگ که دلم خونه

        موافقم 11
        مخالفم 3
      3. BlackWing

        ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (1546 ديدگاه)

        اشتباهات GM خیلی کمتر از فورد بود البته بجز حذف کامارو از سمت GM و ادامه ماستنگ از سمت فورد ، اما GM رهبری موتورهای درونسوز تو امریکا رو انجام میده مخصوصاً با نسل جدید کوروت C9 و SUVهای هشت سیلندر

        تولید بلک وینگ ۴.۲ هزینه زیادی داشت و اتاق CT6 رو پلت فرم اومگا توجیح نداشت ، کادیلاک میدونست موتور پوشراد LT4 روی اسکالید V و CT4 و CT5 بلک وینگ هزینه کمتری داره و خروجی مورد نظر رو ازش میگیرن

        بزرگ ترین قربانی این داستان کامارو بود ، فقط چون نسل قبلش هر سال بالای ۸۰ هزار دستگاه فروش داشت و سوق به SUVها بیشتر از قبل شده بود

        موافقم 4
        مخالفم 4
  10. مهردادکمال

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2167 ديدگاه)

    با درگیری ماسک و ترامپ دیگه استفاده از رانت و تبلیغات دولتی و امتیازها و مشوق های دولتی تموم شد .اون از چلنجر که به ساخت درونسوز بازگشت اینم از جنرال موتور که نزدیک یک میلیارد دلار میخواد برای یه موتور هزینه کنه.مردم هم نزدیک یک ساله اشتیاقشون به ماشین برقی کم رنگ شده
    این وسط بعضی کمپانی ها تمام پل های پشت سر رو خراب کردن و به توسعه موتورها و پلتفرم بنزینی توجه نداشتن و برنامه اشون الکتریکی سازی هست مثل لوتوس و جگوار…

    موافقم 17
    مخالفم 3
  11. F22RAPTOR

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (2707 ديدگاه)

    ازون ور فورد که موتور های 8سیلندر رو یکم کمرنگ تر کرده تو شاسی بلنداش و وانتهاش
    کار خوب رو رم میکنه که برمیگردونه وی 8 رو
    ازین ورم که جی ام سرمایه گذاری میکنه واسه نسل جدید موتورهای 8 سیلندر
    امیدوارم نسل جدید ct5 ct4 و اسکالید ازین 8 سیلندر ها بهره ببرند

    موافقم 14
    مخالفم 2
    1. (Ali(chevynova

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7886 ديدگاه)

      چون فهمیدن موتور ۸ چه جواهریه
      موتورهای ۸ سیلندر بهترین تعادل رو بین قدرت و گشتاور در کنار حجم موتور و قیمت تمام شده دارن
      موتورهای ۸ امریکایی با یه فرمول ساده که پوشراد باشه سالهاست در اوج محبوبیت هستن و در کلاس وانت ها و شاسی بلندها و همچنین کوپه های اسپورتی مثل موستانگ انتخاب اول و عقلانیه
      نسل جدید ۸ سیلندرها هم مثل موتور کوروتc8 عضوی تازه در کنار ۸ سیلندرهای سنتیه

      موافقم 8
      مخالفم 1
  12. hosen

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1026 ديدگاه)

    تو دنیایی که همه دنبال الکتریکی شدنن تو جنرال موتورز باش

    موافقم 20
    مخالفم 5
  13. یانکی من هم فرزند کسی هستم

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (610 ديدگاه)

    این دلیل من برای دوست داشتن وی ۸ پوشراد هست.بعضی اصرار داشتن که بگن پوشراد دیگه جواب نمیده و ضعف تکنولوژی داره حالا می‌بینید که هر سه غول آمریکایی چه ارزشی برای این سبک انجین قائل هستند.فورد که چند سال پیش موتور کاملا جدید گودزیلا با ۷.۳ لیتر حجم و سیستم پوشراد رو ساخت گروه کرایسلر هم دوباره وی۸ همی رو داره بر میگردونه اینم راس هرم جی ام که تو این ۲ الی ۳ سال داره رو نسل جدید وی۸ بلوک کوچیک کار می‌کنه.احتمالا دیگه خبری از نسخه سوپر شارژ نباشه تو نسل جدید و با رسوندن قدرت به بالای ۵۰۰ اسب و گشتاور رو بین ۶۵۰ الی ۷۰۰ نیوتن متر از سوپر شارژ استفاده نکنه و با بروز کردن سیستم زمان بندی سوپاپها تزریق مستقیم خاموش کردن نیمی از سیلندرها و اضافه کردن چند مورد جدید بهترین بهره رو ببره.البته احتمال استفاده از سوپر یا حتی توربو بعید نباشه و نسخه پر خوران هم بدن ولی اگر قدرت مناسب از تنفس طبیعی بگیرن بهتره چون ماشینهای هدف وی ۸ بلوک کوچیک پیکاپها و suv ها هستند مگر اینکه کدیلاک بخواد نسخه‌ای پرفورمنسش رو حفظ کنه.در حال حاضر قویترین بلوک کوچیک جنرال موتورز ۴۹۵ اسب قدرت داره.از طرف دیگه احتمال میدم فورد هم تو gt500 از نسخه سوپر شارژ گودزیلا استفاده بکنه و داج هم همی رو یه ستاپ جدید بزنه…

  14. cehx

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (483 ديدگاه)

    ماشالا کاربرات چهار دهنه
    ماشالا موتور v شکل با 135 سال سابقه
    ماشالا موتور کوروت c2 با 425 تا اسب بخار سال 1965
    ماشالا جنرال موتورز
    ماشالا موتور پوشراد
    ماشالا کاربرات چهار دهنه
    ماشالا گیربکس اتوماتیک 3 دنده
    ماشالا دوج با 110 سال سابقه (ربطی نداشت😂)
    امیدوارم در زندگی موفق باشید
    تمام این اطلاعات در ویکی پدیا هست لازم نیست کامنت منو بخونین🤷
    ماشالا گیربکس خرگوشی (پیچاش شبیه گرگن)
    ماشالا کامارو ۸ سیلندری که علی شوی تعمیرش می کنه که 1.2 میلیارد قیمتشه (تارا v4 الان 1.3 هسته)

    جدای از اینها خودروسازی آمریکا با v8 گره خورده و این خبر بسیار امیدبخشه و امریکایی ها اصلا مصرف سوخت براشون مهم نیست علی الخصوص اونایی که پیکاپ دارند

    موافقم 4
    مخالفم 7
    1. Taha Ayoobi

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (6523 ديدگاه)

      C2 l88 بیش از 560 اسب قدرت داشت

    2. (Ali(chevynova

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (7886 ديدگاه)

      اول اونکه یکم اروم باش

      دوم اونکه هیچ کسی از خودش اطلاعات تولید نمیتونه بکنه و باید از یه منبعی اون اطلاعات رو بدست بیاره و ویکی پدیا هم جزوه همون منابع هست که البته زیاد قابل استناد نیست

      سوم تارایی که میگی ۱۳۰۰ پولشه ماشین روزه و برای استفاده روزانه ولی اون کامارو ۱۲۰۰ ماشین ۵۰ ساله هست و برای استفاده هفتگی و فرق اینها اونقدری هست که تو متوجه نشی

      1. Taha Ayoobi

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6523 ديدگاه)

        وقتی میشینی تو کامارو یکی از چیزایی که اهمیت نداره قیمت بقیه ماشیناس

        1. (Ali(chevynova

          ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (7886 ديدگاه)

          طرف دستش به ماشینی مثل کامارو نمیرسه ولی از روی فشار و حرصش میاد و با تارا قیمتش رو مقایسه میکنه و جالبه نه اون تارا رو میتونه بخره و نه دستش به کاماروئه میرسه

    3. R

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (1397 ديدگاه)

      فک کن شوی نوای از رده خارج ۵۰ سال پیش که بهش افتخار میکنی یه تویوتا باشه😂😂 پیرنرد پرحاشیه توی گذشته گیر کرده

      موافقم 1
      مخالفم 3
      1. Taha Ayoobi

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (6523 ديدگاه)

        باشه آفرین به تو

        موافقم 1
        مخالفم 2
  15. افشین احمدی

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (16 ديدگاه)

    دمش گرم. با همین کارش بیشتر از برقی شدن ماشین ها جلوگیری میکنه.

    موافقم 9
    مخالفم 3
  16. آلمانی و دیگر هیچ.......

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    هی آیا زمانی میرسه که یه ماشین ایرانی باموتور v8ببینیم

    هههههههههههههههییییییییییییی خخخخخخخخخخخخخخخخخخدددددددداااااااااااااااا………..‌

    موافقم 1
    مخالفم 1
  17. elijah2001

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    بنظر من تک به تک خودروهایی که برقی شدند زیر سر تسلا بود(هر چند بعدا یکی دیگه اختراع میکرد)

  18. elijah2001

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (179 ديدگاه)

    فکر کنید رم برقی بشه! ممکنه بزرگ ترین اشتباه کرایسلر بشه چون پیکاپ هایی مثل f150-f250-جی ام سی سیرا و حتی پیکاپ های اقتصادی مانند شورولت سیلورادو از رم پیشی می‌گیرند!
    (هرچند چیزی فراتر از اونکه ما فکر می‌کنیم از توش درمیارن مانند هامر برقی)

    موافقم 1
    مخالفم 1
  19. شایکل موماخر

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (103 ديدگاه)

    بنازم خدات رو جنرال‌موتورز…. مگه اینکه تو ناجی افسانه ای بشی…. ایلان ماسک یک بازی خیلی خیلی خیلی بزرگ رو شروع کرد با تسلا…. فقط به یک دلیل… انداختن چین در باتلاق برقی سازی… ماموریتش رو هم بنحو احسن انجام داد.. الانم میبینید که با ترامپ،جنگ زرگری راه اندختن… اگر تا پنج سال دیگه ، سهم بازار تمام برقی ها، بالای ده درصد شد، هرچی دلتون خواست بمن بگید.تویوتا هم زود شست اش خبرداد شد و سریع برگشت.. دنیای تجارت خیلی کثیفتر از اون چیزی هست که باور کنید یا اون چیزی که تو رسانه ها به مردم نشون میدن…. زنده باد دنیای بوی بنزین و لاستیک دود زده از تیک آف…… ژست محیط زیستی هم لطفاً برای خودتون نگهدارید… آلودگی رآکتورهای هسته ای برای تولید برق،۷۰٪ بیشتر از کربن درونسوزها هست. بازیافت باتریهای بشدت خطرناک و فلزات سنگینش هم بماند…. شاید بخواید بگید،مازوت میسوزونیم برای برق، خیلی هم پاک هست 😂😂

    موافقم 10
  20. Flanker

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (9 ديدگاه)

    درود. کاملاً واضحه که مدیران و نوبسندگان سایت توجه خاصی به ماشینهای آمریکایی دارن و هر اخباری درمورد ماشینهای آمریکایی میشه سریع نشر میدن. من ماشینهای آمریکایی رو دوست دارم بخاطر استحکام و قدرت و وقارشون. ولی کدوم آمریکایی میتونه اون حس ناب رانندگی رو مثل فراری ارائه بده. هندلینگ کدوم ماشین آمریکایی میتونه لذت رانندگی ب ام و M3 رو داشته باشه؟ راحتی و لوکس بودن بنز پولمان رو کدوم کادیلاک داره؟ بجز خود آمریکا تو کدوم کشور ماشین رئیس جمهوره؟ بهترین نسبت نیرو به وزن مال امریکاس آیا؟ اگه بخوام بنویسم مثنوی هفتاد من کاغذ میشه.
    اینجا مجله خوبیه. خرابش نکنیم.

  21. behnam1012

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (12 ديدگاه)

    امیدوارم خبر بعدی که از جنرال موتورز و شورولت میاد ، بازگشت کامارو با موتور V8 جدید باشه

  22. USA+UK+ITALY+GERMANY+JAPON=CAR

    ۲۲ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    وای چین عالیه
    ماشیناش عالین
    اصلا امریکا و اروپا کل ماشیناشون از چینه
    اصلا چین بهترین کشوره تو خودروسازی
    واکنش ی V8 در امریکا:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا