جنرال موتورز

نبرد آفرود اینیوس گرنادیر و جی‌ام‌سی هامر EV، تقابل سنت و مدرنیته

رقابتی که در اینجا خواهید دید، دو پاسخ بسیار متفاوت به یک سؤال است: چگونه می‌توان یک آفرودر نهایی تولید کرد؟

در یک سمت میدان، یک هیولای نارنجی قرار دارد. یک غول تمام الکتریکی که وزنی به‌اندازهٔ یک خانهٔ کوچک دارد و نام هامر را احیا کرده است. در سمت دیگر هم اینیوس گرنادیر را می‌بینیم. جدیدترین خودروی قدیمی که می‌توان خرید! این خودرو نتیجهٔ تلاش یکی از ثروتمندترین مردان بریتانیا است که نتوانست حقوق تولید نسل قبلی دیفندر را بخرد و درنتیجه خودش اقدام به ساخت چنین خودرویی کرد. بین این دو شاسی‌بلند یک رقابت آفرود را ترتیب داده‌ایم تا شاهد تقابل رویکردی جدید با روش سنتی و امتحان پس داده باشیم.

طراحی بیرونی

هرچند روی هامر EV نشان‌های جی‌ام‌سی دیده می‌شود اما ظاهر آن صد درصد هامر است. طرح دورنگ بدنه و نوار چراغ سراسری در جلو باعث می‌شود هامر بی‌صدا هنگام عبور از دید هیچ‌کس پنهان نماند. قلاب‌های بکسل در جلو و عقب و چرخ زاپاس روی در صندوق هم از دیگر ویژگی‌های ظاهری این غول برقی هستند. از سوی دیگر، گرنادیر به‌وضوح از نسل قبلی دیفندر الهام گرفته است. ظاهر کاملاً جعبه‌ای با خطوط صاف، شیشهٔ جلوی تقریباً عمودی، چراغ‌های بسیار سادهٔ جلو و عقب و حتی رینگ‌های فولادی همگی آفرودرهای سنتی قدیمی را تداعی می‌کنند هرچند که برای مطابقت با قوانین ایمنی امروزی، ویژگی‌های مدرنی هم در گرنادیر دیده می‌شود.

پیشرانه و مصرف سوخت

یک یا دو موتور کافی نیست و باید سه موتور داشته باشیم. این تصمیمی است که مردان جی‌ام‌سی برای هامر EV گرفتند. این سه موتور مجموعاً ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند که ارقام بسیار چشمگیری است. البته هامر به تمام این قدرت نیاز خواهد داشت زیرا حدود ۴ تن وزن دارد. البته حتی با وجود این وزن فوق‌العاده سنگین، هامر EV ظرف تنها ۳.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و با هر بار شارژ می‌تواند تا ۴۸۰ کیلومتر را طی کند. هامر در آفرود عالی است و در حالت‌های رانندگی تخصصی مثل خزیدن، نیروی الکتریکی به شکل یکنواخت و محدود ارائه می‌شود و در شرایط لغزنده چسبندگی را به حداکثر می‌رساند.

زیر کاپوت گرنادیر یکی از بهترین پیشرانه‌های امروزی یعنی شش سیلندر خطی توربوشارژ B58 ب‌ام‌و قرار دارد. این موتور ۲۸۵ اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بسیار از هامر کمتر است اما این قدرت برای وزن و اندازهٔ گرنادیر مناسب است و مهم‌تر اینکه ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور آن اساساً بلافاصله پس از حالت درجا در دسترس خواهد بود. انتقال نیروی پیشرانه توسط یک گیربکس هشت سرعته اتوماتیک ساخت ZF صورت می‌گیرد. این گیربکس همان‌طور که در سدان‌های لوکس وظیفهٔ خود را به‌خوبی انجام می‌دهد، اینجا در آفرود هم مطمئن و هوشمند است. گیربکس کمکی ساخت ترمک هم به گرنادیر توانایی‌های لازم در سرعت‌های پایین را می‌دهد. اینیوس در مواجهه با موانع مختلف در مسیر هرگز راننده را ناامید نمی‌کند. پاسخ پدال گاز عالی است که برای پیشروی مداوم در مسیرهای تنگ و سخت آفرود بسیار مهم خواهد بود. مصرف سوخت ترکیبی گرنادیر هم ۱۵.۶ لیتر در هر صد کیلومتر است.

هندلینگ و توانایی‌های رانندگی

هامر خودروی بسیار پیشرفته‌ای است و به لطف موتورها و ویژگی‌های مکانیکی مختلف، خارج شدن از آسفالت با این غول نارنجی بسیار آسان خواهد بود. سیستم فرمان گیری چرخ‌های عقب نه‌تنها امکان حرکت خرچنگی را فراهم می‌کند بلکه باعث می‌شود این شاسی‌بلند بزرگ بتواند از مسیرهای باریک عبور کند. به لطف این ویژگی، هامر از پیچ‌هایی که بسیار تنگ به نظر می‌رسیدند بدون مشکل عبور می‌کرد. فاصلهٔ هامر از زمین در حالت استخراج به ۴۰ سانتی‌متر می‌رسد که امکان عبور از میان انواع گل‌ولای و حرکت تا عمق ۸۱ سانتی‌متری آب را فراهم می‌کند. اعداد چشمگیر این خودرو با زاویهٔ ورود ۴۹.۶ درجه و زاویهٔ خروج ۴۹.۰ درجه ادامه پیدا می‌کند. به لطف این ویژگی‌ها، هامر در آفرود به موانعی که سایر آفرودرها را به چالش می‌کشد می‌خندد و سیستم تعلیق بادی خودرو برخی چالش‌های مسیر را شبیه یک سرعت‌گیر ساده جلوه می‌داد.

بااین‌حال، اگر هامر را هایپرکار مدرن دنیای شاسی‌بلندها بدانیم، گرنادیر یک مزدا MX-5 شاسی‌بلند محسوب می‌شود. فرمان این خودرو نه‌تنها مبهم است بلکه فاصله قفل تا قفل آن بیش از هر خودرویی است که تاکنون تجربه کرده‌ایم. نتیجه فرمانی است که به راننده امکان تنظیمات کوچک زیادی را می‌دهد اما باعث می‌شود به‌راحتی شرایط دقیق چرخ‌ها را گم کنید. به همین دلیل، رانندگی روزمره روی آسفالت با این فرمان طاقت‌فرسا خواهد بود. بااین‌حال، گرنادیر در آفرود عملکرد تحسین‌برانگیزی دارد. ابعاد کوچک‌تر و شیشه‌های بزرگ هدایت خودرو را آسان می‌کند و انعطاف تعلیق هم عالی است. البته رانندهٔ هامر در آپارتمان متحرکش اوقات آرام‌تری را سپری خواهد کرد زیرا به کابین گرنادیر کمی سروصدا وارد می‌شود هرچند که با سادگی و استحکام بالا، اعتمادبه‌نفس راننده را پشت فرمان افزایش می‌دهد.

داخل و کیفیت

داشبورد هامر تحت سلطهٔ دو نمایشگر بزرگ برای صفحه آمپر و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی است که هردو قابل تنظیم هستند. دیگر قسمت‌های داخل این خودرو اما برداشت مدرنی از ویژگی‌های کلاسیک هامر مثل دریچه‌های تهویهٔ مستطیلی و شیفتر بزرگ گیربکس هستند. هامر به لطف ابعاد بزرگ، در عقب می‌تواند سه سرنشین را با راحتی بیشتری نسبت به اکثر خودروها حمل کند درحالی‌که در صندوق بار نیز با فضای سخاوتمندانه و همین‌طور صندوق جلوی کاربردی بر گرنادیر برتری دارد.

داخل گرنادیر طراحی بسیار کاربردی دارد و برای همهٔ عملکردهای مهم دکمه‌ها یا سوئیچ‌های فیزیکی در نظر گرفته شده است. یک پانل کامل از کنترلرهای اضافی هم روی سقف وجود دارد که حس خلبانی به راننده خواهد داد. متریال نیز مناسب به نظر می‌رسند و احساس می‌شود به اندازهٔ هایلوکس دوام خواهند داشت هرچند که شیفتر ب‌ام‌و برای این خودرو بسیار نامناسب است. همچنین نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی خیلی جالب نیست و هرچند نسبتاً خوب کار می‌کند اما کنتراست پایینی دارد.

قیمت

هامر به‌هیچ‌وجه خودرویی کاربردی نیست. این یک شگفتی تکنولوژیک محسوب می‌شود و نشان می‌دهد وقتی از مهندسان ساخت یک آفرودر الکتریکی بدون محدودیت خواسته شود نتیجه چه خواهد شد؛ اما همهٔ این تکنولوژی‌ها و مهندسی‌های نوآورانه هزینه دارد. قیمت نسخهٔ سه موتورهٔ این خودرو از ۱۰۶,۹۴۵ دلار آغاز می‌شود که این رقم در نمونهٔ آزمایشی ما به ۱۱۸,۱۶۵ دلار رسیده است. گرنادیر اما با قیمت پایهٔ ۷۳,۱۰۰ دلار، بسیار ارزان‌تر است و آپشن‌های زیادی را ارائه می‌کند تا بتوانید خودرو را با سلیقهٔ خود سفارشی‌سازی کنید. با چند آپشن، قیمت نمونهٔ آزمایشی ما به ۸۱,۵۸۵ دلار رسید.

نتیجه‌گیری

ما هیچ‌کدام از این دو شاسی‌بلند را به‌عنوان خودروی روزمره توصیه نمی‌کنیم. این‌ها خودروهای دوم یا سوم هستند که در وهلهٔ اول برای سرگرمی طراحی شده‌اند، برای ماجراجویانی با جیب‌های بزرگ. آیا خواهان حد نهایی تکنولوژی هستید و می‌خواهید همه این را بدانند؟ هامر بهترین گزینه است. این تجلی تمام تکنولوژی‌های آفرود در یک پکیج تمام الکتریکی است. آیا رویکرد سنتی را ترجیح می‌دهید و حاضرید قابلیت استفادهٔ روزمره را برای آن فدا کنید؟ گرنادیر مناسب شما خواهد بود.

مقایسه مشخصات فنی

جی‌ام‌سی هامر EV اینیوس گرنادیر
پیشرانه الکتریکی سه موتوره ۳.۰ لیتری I6 توربو
قدرت ۸۳۰ اسب بخار ۲۸۵ اسب بخار
گشتاور ۱۶۰۰ نیوتن متر ۴۵۰ نیوتن متر
گیربکس تک سرعته ۸ سرعته اتوماتیک
محور محرک چهارچرخ چهارچرخ
شتاب صفر تا ۹۶ ۳.۵ ثانیه ۸.۵ ثانیه
وزن ۳۹۳۰ کیلوگرم ۲۶۶۵ کیلوگرم
طول ۵,۲۵۰ میلی‌متر ۴,۸۵۶ میلی‌متر
عرض ۲,۱۹۷ میلی‌متر ۱,۹۳۰ میلی‌متر
ارتفاع ۲,۰۳۶ میلی‌متر ۱,۹۷۷ میلی‌متر
فاصلهٔ محوری ۳,۲۱۸ میلی‌متر ۲,۹۲۱ میلی‌متر
قیمت پایه ۱۰۶,۹۴۵ دلار ۷۳,۱۰۰ دلار
قیمت تست‌شده ۱۱۸,۱۶۵ دلار ۸۱,۵۸۵ دلار

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶۰ رای

منبع
AutoGuide

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۴۰ دیدگاه‌ها

  1. علی جردن

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1606 ديدگاه)

    انتخابم بین این دو هامر با ۸۳۰ اسب بخار قدرت. اما در کل هیچ کدوم اینارو انتخاب نمیکنم سایز گنده و کوچه خیابونای باریک بجای لذت از رانندگی همیشه سترس داری نمالی سپر ماشینو

    موافقم 4
    مخالفم 13
    1. سوشیانت

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2625 ديدگاه)

      واقعا چی بهتر از پراید کوچیکه جمع و جوره به هیچ جایی هم نمیمالی!!!

      موافقم 10
      مخالفم 11
      1. علی جردن

        ۲۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (1606 ديدگاه)

        اتفاقا دلیل محبوبیت پراید سایز جمع و جورشه
        نه آپشنی داره نه موتور پرقدرتی جز ضعیف ترین موتورهای بازارو داره به دلیل ابعاد جمع و جورش همیشه مشتری داره توی بازار

        موافقم 1
        مخالفم 16
        1. سوشیانت

          ۲۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2625 ديدگاه)

          برای یه ماشین باز ابعاد بزرگتر بهتره

          موافقم 8
          مخالفم 8
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (10422 ديدگاه)

        تو مقاله‌ای که صحبت سر ۳ تُن ۴ تُن هست / اینا از پراید دَم میزنند ، خدایا ، من رو اول بُکُش بعد از دنیا ببرم!!!

        سطح کامنت‌ها دقیقاً شده مثل وضعیت کشورمون / قشنگ همه چیزمون با هم سِت شده!!!

        موافقم 10
        مخالفم 9
        1. سوشیانت

          ۲۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2625 ديدگاه)

          نوید
          حرف من کنایه بود علی میگه ماشین کوچیک بهتره منم میگم پس لابد پراید بهترین ماشینه!

          موافقم 6
          مخالفم 9
        2. محمد

          ۲۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (26 ديدگاه)

          کسی که با ریپلای نفر اول تو همه پست ها و کامنت های طوماری آبکی سطح کامنت هارو به سطح کودکستان رسونده حالا از وضع بد کشور و کامنت ها صحبت میکنه اگه تونستی آداب یه کامنت دادن ساده رو رعایت کنی کشور هم درست میشه نگران نباش

          موافقم 13
          مخالفم 5
        3. NAVID۰۰۹۸

          ۲۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (10422 ديدگاه)

          اِ
          هیش هیش هنوز زندست!!!

          موافقم 4
          مخالفم 10
        4. Mercedes

          ۲۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (904 ديدگاه)

          سوشیانت
          ماشین کوچیک یعنی پراید؟
          تنها ماشین کوچیک دنیا پرایده؟

          موافقم 3
          مخالفم 1
        5. سوشیانت

          ۲۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2625 ديدگاه)

          مرسدس من کجای حرفم گفتم همه ماشین های کوچیک پرایدن؟! کنایه میدونی چیه؟!

          موافقم 1
          مخالفم 1
    2. علی Shelby

      ۲۱ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (156 ديدگاه)

      وانت چینی خوبه از نظر علی جردن

      موافقم 1
      مخالفم 2
  2. (Ali(chevynova

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (7014 ديدگاه)

    انتخاب من هامره
    شرکتی که برا جنرال موتورزه
    حالا جنرال موتورز کیه؟
    شرکتی که الکامینو ۱۹۵۹ رو با موتور ۲۸۳ ساخت
    شرکتی که اولین کانسپ جهان رو در ۱۹۳۸ ساخت یعنی بیوکy job
    شرکتی که سال ۱۹۶۰ پونتیاک لارنتیان رو تولید کرد
    شرکتی که سال ۱۹۶۴ بیوک اسکای لارک کوپه رو ساخت
    شرکتی که از ۱۹۳۰ تا ۲۰۱۷ به مدت ۷۷ سال مدام بزرگترین خودروساز جهان بود
    شرکتی که سال ۱۹۶۹ کوروت ۵۸۰ اسبی ساخت
    شرکتی که مخترع گیربکس اتومات و استارتر برقی و‌…… بود

    موافقم 9
    مخالفم 15
    1. زیزیگولو

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (5926 ديدگاه)

      ای کاش جی ام سی هامر هیچوقت برقی نمیشد ………….. با برقیا میانه ای ندارم پس انتخابم جی‌ام‌سی هامر EV نیستش ولی اینیوس گرنادیر نوپا و ناشناخته رو هم انتخاب نمیکنم

      موافقم 8
      مخالفم 3
      1. Sina_carshow

        ۲۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (113 ديدگاه)

        اتفاقا برقی شدن بیشترین سود رو براش داشت هامرای قدیمی جز اینکه شتاب فوق العاده پایینی داشتن از مصرف سوخت خیلی بالا و استهلاک خیلی شدید هم رنج میبردن و هزینه های سرویس و تعمیر سرسام آوری هم داشتن
        و اگر به آمار فروش نگا کنی میبینی خیلی بیشتر از هامرای قدیمی ازش استقبال شد

        موافقم 3
        مخالفم 6
        1. سوشیانت

          ۲۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2625 ديدگاه)

          برای یه ماشین آفرودی شتاب مهم نیست بقیه موارد هم با داشتن پول حل میشه هامر های بنزینی وظیقه اصلیشون که آفرود بود رو خیلی خوب انجام میدادن

          موافقم 1
          مخالفم 7
        2. زیزیگولو

          ۲۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (5926 ديدگاه)

          سینا مثل اینکه اخبار رو زیاد دنبال نمیکنی و نمیبینی که آمار فروش برقیا تو دنیا رو به کاهش هستش و کمپانیای بزرگ یکی، یکی دارن از حوزه برقیا پا پس میکشن و سرمایه گذاری تو حوزه برقیا رو کاهش میدن که یکی از مشهورترین این کمپانیا جنرال موتورز هستش که جی ام سی زیر مجموعشه

          موافقم 2
          مخالفم 2
        3. Sina_carshow

          ۲۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (113 ديدگاه)

          واقعا ممنون از اینکه آگاهم کردی شتاب مهم نیس برا آفرودر همه چی هم با پول میشه گویا فکر میکنم تا حالا پول در نیوردی که این حرفو میزنی

          راستی کی گفته وظیفشو خوب انجام میده؟ چنل یوتوب دونات یه مقایسه کامل گذاشته بین ev و h2 قشنگ انگشت کوچیکه هامر ev هم نمیشد
          اون زمان هم جلو لندکروز و جی کلاس زمان خودش تار و مار می‌شد h2 چه برسه به اینکه خوب باشه

          کامیونیتی خودرویی ایران داره به کجا داره میره؟ چند روز قبلم یه کامنت دیدم میگفت نرم بودن سواری سوپرکار جزو ایرادهاشه

          موافقم 2
          مخالفم 2
        4. سوشیانت

          ۲۰ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2625 ديدگاه)

          آدم یه سری کامنت ها رو میبینه واقعا خنده ش میگیره هامر آفرودش بده؟! برو بررسی موتور ترند رو بخون گفته آفرود خیلی خوبی داره اگر هزینه نگهداری مهم بود پس لابد بوگاتی هم بدرد نمیخوره دیگه؟! بله قطعا شتاب مهمه برای آفرودر!!! پس حتما یه سوپر اسپرت هم آفرود خوبی باید داشته باشه!!!

          موافقم 1
          مخالفم 2
        5. Sina_carshow

          ۲۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (113 ديدگاه)

          استاد لندکروز و جی کلاس اون دوران از هامر h2 توانایی آفرود بیشتری داشتن و عملکرد بهتر میتونی نقدای اون دوران رو چک کنی جایی نگفتم افرود هامر بده گفتم ماشینای ارزونتر بهتر بودن
          و در مقایسه با هامر ev گفتم انگشت کوچیکه نیس خیلی فرق داره تا اینکه بیام کل افرود بودنش رو زیر سوال ببرم
          بعد ارزش بوگاتی کجا هامر کجا؟ مثلا هامر h2 الان ارزشش از چینی صفر بازار داخل کمتره قیمتش تو همین آمریکا یا همین امارات در حد خودرو های تولید ملیه شتابش هم اندازه هموناس
          هامر h3 باز بدتر
          یکی از علتای اصلی تعطیل شدن هامر دو محصول اخیرش بود

          کاربر زیزیگولو
          اینکه امسال فروش برقی ها کاهش داشته نسبت به سال قبل شکی نیس ولی آیا نسبت به ۳ یا ۴ سال پیش هم کاهش داشته؟ ضمنن تسلا و بیشتر چینی ها رشد مثبت و افزایش فروش تجربه کردن تا جایی که اطلاع دارم
          و از طرفی هامر ev اونقدر فروشش بالا بوده که به بازار های جهانی با یک سال تاخیر عرضه شد اینو هممون میدونیم و صف انتظار براش تو آمریکا هم به بیش از ۶ ماه رسید
          هامر هیچوقت همچین موفقیتی تو طول عمرش گیر نیورده و به لطف هامر ev ما شاید دوباره محصولات بیشتری حتی بنزینی از هامر ببینیم
          بزرگترین و رایج ترین ضعف های هامرای قبلیش رو رفع کرد این هامر ev حقشه هرچی بفروشه

          موافقم 3
          مخالفم 3
        6. سوشیانت

          ۲۱ تیر ۱۴۰۳
          سوابق: (2625 ديدگاه)

          کاربر سینا ماشینی که زوایای حمله و فرار نزدیک ۴۰ درجه داره عملا تهدیدی برای رقباش از جمله لندکروز و جی کلاس هست من نمیدونم چجوری به این نتیجه رسیدی که همچین ماشینی تار و مار میشه!!! البته ویدئو هایی هستن که کاربران رو به اشتباه میندازن مثلا همون مقایسه آفرود هامر خراب با جیمنی که خیلی ها نمیدونن که اون هامر سالم نبوده و نتیجه گیری میکنن که کلا هامر مشکل داره

          موافقم 0
          مخالفم 0
    2. محمد

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ماشاالله به اونی که کپی پیس رو اختراع کرد تا زیر هر مقاله بزنی

      موافقم 8
      مخالفم 2
    3. Saleh

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      آقا ماشالله وارد میشود

      موافقم 1
      مخالفم 1
  3. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1285 ديدگاه)

    انتخابم هامر

    موافقم 5
    مخالفم 1
  4. سوشیانت

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2625 ديدگاه)

    قطعا هامر انتخابمه اصلی ترین دلیل هم اینه که آفرودر بهتریه
    زوایای آفرودی فرار و حمله عالی داره و جالبه که معمولا ماشین های آفرودی داخلشون ساکت نیست ولی جنرال موتورز حتی به این هم توجه کرده سیستم تعلیق بادیش هم که عملکرد خیلی خوبی داره

    موافقم 3
    مخالفم 10
  5. راستگو

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (79 ديدگاه)

    انتخابم :
    دوج رم
    تویوتا توندرا

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. amirkhanzadeh

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (9 ديدگاه)

    با نویسنده موافقم بدرد روزمره نمی خورند
    اگر پول داشتم و قرار بود خودروی تو این کلاس و با سایز بزرگ بخرم می رفتم سراغ اوروس یا پوروسانگوئه

    موافقم 1
    مخالفم 6
    1. Yanix

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      اوروس و پورسانگوئه مگه تو یه کلاسن با هامر و گرنادیر ؟!

      موافقم 6
      مخالفم 1
      1. amirkhanzadeh

        ۲۰ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (9 ديدگاه)

        معلومه که نه درست بخون پیام رو
        البته اینا با هم تو یک رنج نیستند
        منظور من این بود اگر قابلیت خرید داشتم تو این اندازه و قیمت بالا سراغ اوروس می رفتم

        موافقم 1
        مخالفم 0
    2. Taha Ayoobi

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2512 ديدگاه)

      آها اوروس و پوروسانگوئه خیلی به درد روز مره میخورن.

      موافقم 3
      مخالفم 1
  7. Roody

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    اگه مشکل باتری خودروهای الکتریکی حل بشه بهترین گزینه هستن.گشتاور از دور ۱ تا انتها به یک اندازه…بینظیرن.

    موافقم 6
    مخالفم 0
  8. Absurd Hero

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (227 ديدگاه)

    آفرودر 4 تنی یا آفرودر با موتور بی ام و؟
    من یا رو انتخاب میکنم

    موافقم 4
    مخالفم 4
    1. سوشیانت

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (2625 ديدگاه)

      ۴ تن وزن موقعی مهمه که موتور نتونه وزن رو تحمل کنه الان سه تا موتور ۸۳۰ اسبی با ۱۶۰۰ نیوتن متر گشتاور این وزن براش مثل آب خوردنه و حتی راحت میتونه شتاب بگیره تو متن هم اینو گفته

      موافقم 6
      مخالفم 4
      1. Absurd Hero

        ۲۲ تیر ۱۴۰۳
        سوابق: (227 ديدگاه)

        وزن بالا به توانایی آفرود ضربه میزنه و به هیچ عنوان با اسب بخار بیشتر جبران نمیشه

        موافقم 0
        مخالفم 0
    2. Saleh

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      انتخاب من علامت سواله ارگونومیش بهتره

      موافقم 4
      مخالفم 0
  9. BlackWing

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (1064 ديدگاه)

    عرض هامر رو اشتباه نوشتید ، عرض هامر ۲۲۶ سانتی متر بدون احتساب آینه‌هاست

    موافقم 3
    مخالفم 0
  10. datsun

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (3669 ديدگاه)

    همین هامر رو با موتور درون سوز بیرون میداد چی میشد،

    موافقم 3
    مخالفم 1
    1. car lover

      ۲۰ تیر ۱۴۰۳
      سوابق: (148 ديدگاه)

      کاش همین رو با موتور اسکالید LT4 تولید میکردن اونوقت معرکه میشد

      موافقم 3
      مخالفم 0
  11. Taha Ayoobi

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (2512 ديدگاه)

    انتخابم هامر.

    واقعا اعجوبه است این ماشین.
    متن خیلی دقیق ابهت هامر رو رسوند: (البته رانندهٔ هامر در آپارتمان متحرکش اوقات آرام‌تری را سپری خواهد کرد)

    موافقم 6
    مخالفم 5
  12. یوسفی

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (56 ديدگاه)

    درود بر شما
    مانده نباشید
    متراژ ترمز گیری از 100را اگه ممکنه
    موفق باشید

    موافقم 0
    مخالفم 0
  13. ابوالفضل

    ۲۰ تیر ۱۴۰۳
    سوابق: (238 ديدگاه)

    ماشین آفرود بخوام انتخاب کنم این دو تا اصلا در اولویت نیستن
    ولی بین این دو قطعا انتخابم هامر
    قدرت ، گشتاور ، شتاب و بیشتر و کلی برتری دیگه

    موافقم 3
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا