معرفی سی‌یرا 1500 AT4X AEV، توانمندترین پیکاپ آفرودی تاریخ جی‌ام‌سی

یک‌شنبه 19 تیر 1401 - 03:30
مطالعه 4 دقیقه
2023-gmc-sierra-1500-at4x-aev-edition-off-road-1024
جمس به‌منظور ساخت نسخه‌ای سخت‌تر و مستحکم‌تر از سیرا، نسخه 1500 AT4X AEV ادیشن را معرفی کرده است. این پیکاپ‌وانت غول‌پیکر با نزدیک‌شدن به پایان...
تبلیغات

جمس به‌منظور ساخت نسخه‌ای سخت‌تر و مستحکم‌تر از سیرا، نسخه 1500 AT4X AEV ادیشن را معرفی کرده است. این پیکاپ‌وانت غول‌پیکر با نزدیک‌شدن به پایان سال میلادی عرضه خواهد شد. سازنده هنوز اطلاعیه رسمی درباره قیمت آن منتشر نکرده است.

این به‌روزرسانی سیرا شامل سپرهای بزرگ و خشن و جلو و عقب می‌شود که جمس برای ساخت آن‌ها از ورق‌های 3 میلی‌متری فولادی با پوشش مقاوم استفاده کرده است. یک جایگاه وینچ نیز در مرکز سپر جلو درنظر گرفته شده است که در مواقع ضروری و به‌ویژه برای آفرود امری ضروری به شمار می‌آید. جمس برای تمایز این وانت از سایر نسخه‌های سیرا، جلو پنجره‌ای متفاوت را برایش در نظر گرفته است.

سیرا AEV به پنج ورق محافظت زیرین نیز مجهز شده است که برای محافظت از اجرای زیرین خودرو مانند دنده پیچشی، جعبه انتقال، مخزن سوخت و دیفرانسیل عقب هنگام رانندگی آفرود قطعه‌ای حیاتی به شمار می‌رود. جمس این ورق‌ها را از جنس خاصی از فولاد ساخته است که از نمونه‌های عادی به‌کار رفته در سایر خودروها قوی‌تر است.

سیرا 1500 AT4X AEV Edition به رینگ‌های 18 اینچی AEV سالتا مزین شده است که برای ساخت آن‌ها از فرایند لیزر سود برده شده و نهایتا با رنگ مشکی براق پرداخت شده‌اند. سازنده برای محافظت از رینگ‌ها، آن‌ها را کمی به داخل خودرو سوق داده است. این رنگ‌ها نهایتا درون تایرهای آفرود گودیِر رنگلر تریتوری MT قرار می‌گیرند.

خوشبختانه افزودن بخش‌هایی نظیر رینگ‌های جدید و سپرهای بزرگ باعث ایجاد چهره‌ای جدی و قدرتمند برای سیرا AEV شده است. البته بهبودهای AEV به اینجا ختم نشده و این خودرو از زاویه زمین و سپر از جلو بهتری برخوردار است؛ به این صورت که زاویه میان سطح زمین و نوک سپر از 25.5 درجه به 32.5 درجه افزایش یافته است که نکته‌ای بسیار مثبت برای پیمایش مسیرهای سخت به شمار می‌رود. این زاویه در بخش عقبی خودرو نیز افزایش یافته است. فاصله کف سیرا AEV نسبت‌به سطح زمین نیز از نسخه عادی AT4X بیشتر شده و به‌جای 10.8 اینچ، حال به 11.2 اینج افزایش یافته است.

از دیگر المان‌های کوچک طراحی که به بهبود چهره بیرونی AEV کمک کرده‌اند می‌توان به دستگیره‌های در به رنگ سیاه براق و در صندوق سیاه اشاره کرد. مشتریان می‌توانند برای محافظت از بخش‌های جانبی خودروی خود از محافظ‌های گلگیر جانبی استفاده کنند که به‌عنوان یک آپشن جداگانه عرضه می‌شود.

در جای‌جای کابین سیرا AT4X AEV نیز شاهد استفاده از لوگوی AEV هستیم که هویت این خودرو و تمایز آن را با سیر نسخه‌ها مشخص می‌کند. جمس بخش داخلی را به رنگی موسوم‌به «شتاب اوبسیدین» مزین کرده که ترکیبی از چرم سیاه و دوردوزی سفید است.

جمس سیرا AT4X AEV Edition تمام امکانات آفرود نسخه عادی سیرا AT4X را دارد و درکنار آن به میراگرهای (دمپرهای) مولتی‌ماتیک DSSV و دیفرانسیل قفل‌شونده مجهز شده است. این خودروی بزرگ‌جثه قدرت خود را از یک پایگاه 6.2 لیتری V8 می‌گیرد که روی‌هم‌رفته 420 اسب بخار قدرت و 736 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این قدرت و گشتاور از طریق یک حعبه‌دنده 10 سرعتی خودکار به تمام چهار چرخ این پیکاپ‌وانت منتقل می‌شود. البته سیرا به جعبه انتقال نیز مجهز شده است که وظیفه ارائه رانندگی چهارچرخ محرک را در حالت‌های دنده‌گیری با رنج کم یا زیاد دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.