خداحافظی کامل جنرال موتورز با پیشرانه‌های درون‌سوز هنوز تاریخ دقیقی ندارد

چهارشنبه 5 مرداد 1401 - 06:30
مطالعه 2 دقیقه
AUTO-NEWS-2024-Chevrolet-Si
جنرال موتورز اهداف بلندپروازانه‌ای برای انتقال به دوران الکتریکی دارد. بدین منظور، این شرکت نه‌تنها 35 میلیارد دلار برای توسعهٔ خودروهای خودران و...
تبلیغات

جنرال موتورز اهداف بلندپروازانه‌ای برای انتقال به دوران الکتریکی دارد. بدین منظور، این شرکت نه‌تنها 35 میلیارد دلار برای توسعهٔ خودروهای خودران و الکتریکی تا سال 2025 سرمایه‌گذاری خواهد کرد بلکه امیدوار است بتواند تا سال 2035 به سبد محصولات تمام الکتریکی برسد. بااین‌حال، گزارش جدیدی می‌گوید هنوز تاریخ دقیقی برای خداحافظی کامل برخی برندهای این شرکت با پیشرانه‌های درون‌سوز وجود ندارد. به گفتهٔ این گزارش، شورلت و جی‌ام‌سی احتمالاً آخرین برندهای جنرال موتورز هستند که پیشرانه‌های درون‌سوز را کنار خواهند گذاشت اما زمان این اتفاق هنوز مشخص نیست.

مدیرعامل جنرال موتورز «مری بارا» وعده داده است که این شرکت تا سال 2026 در سراسر جهان 30 مدل خودروی الکتریکی مختلف عرضه خواهد کرد. همچنین تا سال 2030 دو برند کادیلاک و بیوک تمام الکتریکی خواهند شد. درواقع، اگر جنرال موتورز بتواند این برنامه‌های خود را عملی کند، تا سال 2026 اسکالید تنها خودروی بنزینی در سبد محصولات کادیلاک خواهد بود. این غول خودروسازی آمریکا تا سال 2027 نیز کراس‌اوور الکتریکی ارزان‌قیمتی که هم‌اکنون با همکاری هوندا در دست توسعه است را به بازار عرضه خواهد کرد اما جی‌ام‌سی و شورلت تا زمانی که جنرال موتورز صلاح بداند به ارائهٔ پیشرانه‌های درون‌سوز ادامه خواهند داد.

با توجه به اینکه برخی خریداران ممکن است به جایگاه‌های شارژ دسترسی نداشته باشند یا سبک زندگی آن‌ها با خودروهای الکتریکی سازگار نباشد، این تصمیم کاملاً منطقی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، به نظر نمی‌رسد به این زودی‌ها کوروت بتواند تمام پیشرانه‌های درون‌سوز خود را کنار بگذارد هرچند که هم‌اکنون نسخه‌های هیبریدی آن در حال آزمایش هستند. جنرال موتورز همچنین باید مشکلات یدک کشی و حمل بارهای سنگین در پیکاپ‌های سنگین خود را هم برای دوران الکتریکی برطرف کند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.