جیامسی هامر الکتریکی 3X با طراحی جسورانه، شتاب خیرهکننده ۳.۴ ثانیهای و قابلیتهای نوآورانهای مانند «حرکت خرچنگی» خودنمایی میکند اما آیا این شاسیبلند ۴ تنی ۱۱۲ هزار دلاری انتخابی منطقی برای خرید است؟
جیامسی هامر الکتریکی 3X یکی از برجستهترین شاسیبلندهای الکتریکی بازار است که با ابعاد عظیم، قدرت بینظیر و ویژگیهای خلاقانه، نگاهها را به خود خیره میکند. این ماشین که سنگینترین خودروی الکتریکی تولیدی حال حاضر است، برای سال ۲۰۲۴ با مدل پایه جدید و بهروزرسانی تیپ 3X راهی بازار شد و این تغییرات برای مدل ۲۰۲۵ نیز عمدتاً حفظ شدهاند؛ اما آیا این غول ۱۱۲,۵۰۵ دلاری، ارزش خرید دارد؟ در ادامه، تمام جزئیات این شاسیبلند را بررسی میکنیم.
جیامسی هامر الکتریکی 3X با طول ۵,۲۵۰ میلیمتر، عرض ۲,۳۸۰ میلیمتر (با آینههای جانبی) و وزن ۴۱۰۶ کیلوگرم، غولپیکرترین خودروی الکتریکی بازار است. تنها رقبای نزدیک آن، پیکاپهای الکتریکی شورلت سیلورادو و سییرا هستند. این شاسیبلند با سه موتور الکتریکی، باتری لیتیوم یونی ۲۰۵ کیلووات ساعتی، ۸۳۰ اسب بخار قدرت و ۱۶۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید میکند. شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت آن تنها ۳.۴ ثانیه است که برای خودرویی با این ابعاد، حیرتانگیز است. مدل 3X با برد ۵۰۰ کیلومتر برای شاسیبلند و تا ۶۱۰ کیلومتر برای نسخه پیکاپ عرضه شده است. خودروی مورد آزمایش ما، مجهز به آپشنهایی مانند سقف شیشهای اینفینیتی (۱,۴۹۵ دلار) و پکیج اسپرت (۱,۰۹۵ دلار) با تریم قرمز، قلابهای بکسل و محافظهای گلگیر، با قیمت نهایی ۱۱۲,۵۰۵ دلاری دارد.
نقاط قوت
- طراحی خیرهکننده
هامر الکتریکی با ابعاد عظیم و طراحی جعبهای، جذابیتی بیرقیب در خیابان دارد. رنگ متالیک ۶۲۵ دلاری جذابیت ظاهری آن را دوچندان میکند درحالیکه رنگ نارنجی ۱,۲۲۵ دلاری برای کسانی که میخواهند بیشتر جلبتوجه کنند، گزینهای جسورانه است. این خودرو چه دوستش داشته باشید و چه نه، غیرممکن است نادیدهاش بگیرید.
- شتاب فوقالعاده
با ۸۳۰ اسب بخار قدرت و شتاب ۳.۴ ثانیهای، هامر الکتریکی یکی از سریعترین شاسیبلندهای بازار است. این عملکرد، تجربه رانندگی هیجانانگیزی را بهویژه در شتابگیریهای شهری فراهم میکند. سه موتور الکتریکی و گشتاور عظیم ۱۶۳۰ نیوتن متر، این شاسیبلند ۴.۱ تنی را مانند یک خودروی اسپرت به حرکت درمیآورند.
- قابلیتهای نوآورانه
هامر الکتریکی ویژگیهای منحصربهفردی مانند «حرکت خرچنگی» دارد که به خودرو امکان حرکت مورب را میدهد، قابلیتی که برای مانور در فضاهای تنگ یا مسیرهای آفرود بسیار کاربردی است. پکیج سفارشی آفرود اکستریم، سقف شیشهای اینفینیتی، پکیج اسپرت، رنگهای جدید و بهروزرسانیهای کابین نیز به جذابیت مدل ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ افزودهاند. این ویژگیها هامر را به خودرویی متمایز تبدیل کردهاند.
نقاط ضعف
- ابعاد عظیم و رانندگی دشوار
عرض ۲,۳۸۰ میلیمتری هامر، رانندگی در جادههای باریک را به چالشی بزرگ تبدیل میکند. نقاط کور فراوان ناشی از طراحی جعبهای و دید محدود، مانور دادن با این خودرو را دشوار میکنند. رانندگی با هامر در خیابانهای شلوغ یا پارکینگها، به صبر و مهارت نیاز دارد.
- کابین نهچندان راحت
کابین هامر با مواد باکیفیت اما خشک مانند لاستیک، پلاستیک و فلز طراحی شده و سطوح نرم بسیار کمی دارد. طرحهای فضایی داخل کابین اگرچه جذاباند، اما تنوع اشکال و بافتها میتواند برای چشم آزاردهنده باشد. این طراحی برای استفاده طولانیمدت، چندان دلپذیر نیست.
- مصرف بالای انرژی
با وجود برد اعلامی ۵۰۰ کیلومتر، هامر در دنیای واقعی ناکارآمد است. در آزمایشی در جادهای ۲۲۵ کیلومتری ما، این خودرو با شارژ کامل بهسختی مسافت مذکور را طی کند. حتی با رانندگی معمولی، مصرف بالای انرژی هامر برای سفرهای طولانی، نقطهضعف بزرگی است.
- قیمت بالا
قیمت پایه مدل 2X از ۹۹,۰۴۵ دلار شروع میشود اما قیمت مدل 3X آزمایشی ما با آپشنها به ۱۱۲,۵۰۵ دلار رسیده است. این رقم در مقایسه با شاسیبلندهای الکتریکی رقبا مانند تسلا یا ریویان، بسیار بالاتر است. افزودن آپشنهایی مانند سقف اینفینیتی یا پکیج اسپرت، قیمت را بهسرعت افزایش میدهد.
جمعبندی
جیامسی هامر الکتریکی 3X خودرویی است که با ظاهر خیرهکننده، شتاب فوقالعاده و قابلیتهای نوآورانه، نظر عاشق خودرویی را جلب میکند. ویژگیهایی مانند «حرکت خرچنگی» و شتاب ۳.۴ ثانیهای، آن را به گزینهای بینظیر برای کسانی تبدیل کرده که به دنبال خودرویی برای جلبتوجه و پرفورمنس هیجانانگیز هستند اما وزن سنگین، مصرف بالای انرژی، کابین نهچندان راحت و قیمت گزاف، آن را به گزینهای چالشبرانگیز برای استفاده روزمره یا سفرهای طولانی تبدیل کرده است. اگر بودجه کافی دارید و به دنبال یک شاسیبلند الکتریکی متمایز هستید، هامر انتخابی جذاب است اما برای اکثر خریداران، رقبایی مانند تسلا و ریویان، ارزش بهتری ارائه میدهند.
مشخصات فنی
GMC Hummer EV 3X 2025 | |
قوای محرکه | الکتریکی سه موتوره |
قدرت | ۸۳۰ اسب بخار |
گشتاور | ۱۶۳۰ نیوتن متر |
محور محرک | چهارچرخ |
باطری | ۲۱۰ کیلووات ساعت |
وزن | ۴۱۱۰ کیلوگرم |
حداکثر سرعت | ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت |
شتاب صفر تا ۹۶ | ۳.۴ ثانیه |
ظرفیت یدک کشی | ۳.۴ تن |
PURIYA
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴از لحاظ ابعاد، توی آمریکا هیچ مشکلی نخواهد داشت چون جاده هاشون پتو پهن هستن، اما مناسب اروپا نیست چون اروپا خیلی شلوغ تر و البته کوچیک تر از آمریکاست،
بعدم مثلا کسی هست که تو این رنج اسکالید یا شورلت تاهو رو بزاره زمین اینو برداره؟ فکر نکنم
مگر اینکه تو آمریکا ماشینای برقی یه سری امتیازات خاص مثلا مالیات کمتر یا هزینه شارژ کمتر نسبت به ماشینای بنزینی داشته باشه که اونوقت ارزنده هست
ممد ژانگولر
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این ماشین با این همه ادعا ۴.۲۵ متره بعد اون وانت نیسان که تو مقاله قبلی صحبتش بود که میخواد بیاد ایران ۴.۵متره
به این میرسه میگید ابعاد بزرگش دردسر سازه!
حالا اون نیسان وانته که تولید چینه بیاد ایران با این سبک خیابونامون مشکلی نیست؟!
مرغ پخته بال نزنه صلوات
PURIYA
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اولا عددا رو یک متر کم نوشتی
دوما من آیا گفتم اون ماشین کوچیکه یا در مورد اون اظهار نظری کردم؟
سوما اونم بزرگه اما این از نظر عرض و هیکل کاپوت و ارتفاع، بقیه ماشینا رو می خوره زیادی تپله
بعدم من گفتم اگر قرار باشه ابعادش مشکل ایجاد کنه تو کشور خودش هیچ مشکلی نخواهد داشت چون خیابونا جادار ترن،
امثال تو فقط می خواین به بقیه هیت بدین نمیدونم چتونه
Mohammad
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴پیکاپش قسنگ تر از شاسی بلندشه ( نظر شخصی )
ولی حیف ای کاش نسخه بنزینی هم تولید کنه اما با طراحی و اتاق جدید
یانکی من هم فرزند کسی هستم
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴حیف چی میشد این زیر کاپوتش یه lt4 روانی ۷۰۰ اسبی بود.
Taha Ayoobi
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴روانی رو قشنگ گفتی 😂😂😂
Roham
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴کاش یه نسخه بنزینی هم میداد
این با موتور برقی و این همه مصرف صاحبشو بیچاره میکنه
khashayar..
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴انرژی هرلیتر بنزین حدودا 10kwh است . باتری 210 کیلووات ساعتی هامر معادل 21 لیتر بنزینه.
در شرایط واقعی که این خودرو تست شده (بخضوص در جاده های شیب دار) برد واقعیش حدود 100 کیلومتره . یعنی اینکه 20 لیتر به ازای 100 کیلومتر.
——————————————————————————-
و با توجه به راندمان نیروگاه ها (حدود 60 % ) + تلفات شارژ باتری و …. مصرف انرژیش حدود 30 لیتر بنزینه
———————————————————————————–
Taha Ayoobi
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴واقعا مصرفش بالاعه و به نظر خودم به خاطر وزن وحشتناکشه.
(Ali(chevynova
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نقاط ضعفش که اصلا اهمیت نداره
مهم اونکه ساخت آمریکا و GM هست و چشم بسته باید خریدش
بابا مرحبا هامر H1 آلفا
بابا مرحبا موتور ۸ سیلندر هامرH2
amir-mr
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴یکی نیست سیم توی دلقکو از برق بکشه
گند زدی تو فضای سایت
محمد
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴داداش اگه از برق بکشنش نصف کامنت های سایت کم میشه ، یا خودش داره ماشاالله ماشاالله میکنه یا میره رو اعصاب بقیه و اونام جوابش رو میدن سایت هم تعداد کامنت هاش میره بالا
(Ali(chevynova
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴نه بابا؟
جدی میفرمایین؟
(Ali(chevynova
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴حرص نخور
دنیا۲ روزه
Khosrow
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴باریکلاا / فلسفه میگه چشمه بسته مثله مغزه نداشته می مونه / دهنه زیادی باز هم مثله دروازه غار می مونه / اگه راست نشد بده چپ ..
صامورایی
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چه جالب . دو روز پیش خبری میخوندم که در سایت BaT که خرید و فروش خودرو انجام میشه، یه نمونه هامر برقی 3x اپشنال مدل ۲۰۲۴ یعنی مشابه همین مدلی که اینجا بررسی شده، قیمتش موقع سفارش بعلاوه اپشن ۱۴۰ هزاردلار بوده. اما بعد از تنها ۶۵۰ کیلومتر کار، به قیمت ۹۵ هزار دلار فروش رفت!
یعنی ۴۵ هزار دلار کاهش ارزش همش برای ۶۵۰ کیلومترکار. راننده هربار که در ماشین رو باز کرده ۲ هزار دلار ازش رفته.
یوسف
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴این ماشین شدیدا مشکل وزن و مسافت طی شده با یکبار شارژ رو داره……
بهمین خاطر بازار دسته دوم ضعیفی داره….
یادمه جنرال موتورز در تب اولیهبرقی ها، این ماشین رو ۳ ماهه طراحی کرد و داد توی بازار….
نتیجه اون عجله، شد این غول بی مصرف که توی خود آمریکا هم طرفدار نداره…..
Taha Ayoobi
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴عالیه
یوسف
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴علت اصلی سنگینی این ماشین عدم استفاده از آلومینیوم در محفظه باطری و خود خودروست. و تماما فولادیه….. در صورتی که همه دنیا از محفظه آلومینیوم برای باطریها استفاده میکنن….
باطری هامر 1400 کیلو هستش….
Mr Tiger
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اولین دلیل که نباید اینو خرید اینه که مال جی ام سیه… دوم کیفیت ومتریال بسیار بد سوم راندمان افتضاح چهارم قیمت گزاف… نکته مثبت طراحی عالی و شکل جعبه ای تو دل برو … قدرت عالی… قابلیت آفرودی و فضای بسیار جاداره… تو این سگمنت اسکلید iql گزینه معقول تره…
سوشیانت
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴اتفاقا نقاط ضعفش بزرگ نبود فقط متریال داخلی میتونست مهم باشه که هامر اصن از اول هدفش آفرود حرفه ای بوده نه خودروی لوکس
OM.01
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴هامر برقی SUV رو دوست دارم=
طراحی شو پرفورمنسشو قابلیت هاشو زوایای افرودی و توانایی های خارج از جاده شو…اما فقط تا همینجا
متاسفانه چیزهای غیر دوست داشتنی کم نداره!
بهترین گزینه تو شاسی بلند های برقی تو رنج 100هزار دلار خودروی rivian rs1 هست…ختم کلام! چه دو موتوره چه سه موتوره چه چهار موتوره!
خود جنرال موتورز گفت بود قبل رونمایی هامر رو فقط برای خودمون و سنجش مارکت توسعه دادیم نه چیز دیگه… هامر 5 تا ویژگی خفن داره و 10 تا منفی…آیا اون 5 تا مثبت به 10 تا منفی میچربه!؟ سوال سختیه…
13
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴گامبوی دست و پا چلفتی
کیفیت کابین در حد نیسان آبی
در بیراهه هم مثل یابو توی گل گیر میکنه
این همه پول بدی برای این خیکی که چی بشه
datsun
۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۴چهار تن وزن اصلا تو آفرود میشه سرطان خالص اصلا مثل هامرهای قبلی افرودی نیست فقط برا شوآف بازی اسفالت بدرد میخوره شتاب بالا حرکت خرچنگی و از این جنگولک بازی ها
Dino Ferrari
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۴داره راه پدرشو ادامه میده