از اولین باری که رنو کشنده مگنوم را روانه بازارهای اروپا کرد بیش از ۳۰ سال میگذرد . در طول این سال ها تنها تغییرات اندکی در ظاهر این کشنده لوکس انجام شده ولی داخل کابین – موتور و گیربکس آن دستخوش تغییرات گسترده ای شده است . کشنده ای که در حال حاضر به بررسی آن می پردازیم محصول سال ۲۰۰۹ بوده و با استاندارد یورو ۵ روانه بازار شده است .

در میان کشنده های حاضر در بازار اروپا قطعاً رنو مگنوم با سایرین تفاوتهای فراوانی دارد . از اولین باری که رنو کشنده ای با این پلتفرم را تولید کرد بیش از ۳۰ سال میگذرد اما کماکان رنو مگنوم در اروپا و در سطح اول کشنده های بین المللی حضور دارد به طوری که پرفروش ترین کشنده فرانسه نام گرفته است . با کمی دقت در استیل این کشنده متوجه میشوید که شباهتهایی با کشنده های بی دماغ آمریکایی دارد . نحوه قرارگرفتن رکابها و طریقه سوار شدن به کشنده با کمک دستگیره های طویل جانبی – باک های بزرگ و چیدمان داخل کابین همانند کشنده های آمریکایی می باشد . شاید این موضوع به خاطر بهره گیری از نظریات طراحان ماک در طراحی مگنوم باشد ( همانطور که میدانید رنو سهامدار و مالک کمپانی ماک می باشد ).
رنو مگنوم یکی از بلند قدترین کشنده های اروپاست . ارتفاع داخل کابین آن به بیش از ۲ متر میرسد در حالیکه کف کابین هم کاملاً صاف و مسطح است . صاف بودن کف کابین یکی از نقاط قوت این کشنده است زیرا باعث میشود زیبایی و جاداری داخل کابین خیلی بیشتر به چشم برسد .

از دیگر تفاوتهای این کشنده با سایر رقبا کابین سه تکه آن است به طوری که اگر از جلو به کشنده نگاه کنید کاملاً متوجه آن می شوید : قسمت سپر و زیر سپری – قسمت میانی و محل قرارگیری رادیاتور – قسمت اصلی کابین . با بهره گیری از این شیوه طراحی که در نوع خود منحصر به فرد است و با استفاده از بالن های هوای فشرده که سرتاسر قسمت زیرین کابین را دربرگرفته اتاق کشنده کاملاً مواج شده و کمترین میزان لرزش ناشی از دست اندازهای جاده به داخل منتقل می شود .
داخل کابین :
همانطور که گفته شد ارتفاع داخل کابین مگنوم به بیش از ۲ متر میرسد و با بهره گیری از کف صاف فضای در دسترس داخل کابین ۱۰۹۰ لیتر می باشد که فوق العاده است . رنو با استفاده از مواد هم رنگ تریم داخلی کابین را یکدست و هماهنگ کرده است . چیدمان داخل کابین هم با رقبا متفاوت است . اگر چه ممکن است برای برخی خوشایند نباشد ولی این کشنده تنها یک تخت خواب آن هم در بخش فوقانی کابین دارد و قسمت پایینی به یک اتاقک چند منظوره تبدیل شده : میز کار – اتاقک نهارخوری و میز نشیمن جهت تماشای تلویزیون .
در قسمت ادوات سنجش هم رنو همانند خودروهای سواری خود ، با سایرین متفاوت است : استفاده از یک دور سنج آنالوگ و سرعت سنج دیجیتال به صورت ترکیبی با نور پردازی پشت آمپر زیبا .

در رنو مگنوم ۲۰۰۹ اثری از دسته دنده در داخل کابین نیست . تعویض دنده به صورت اتوماتیک از طریق کلیدهای قرارگرفته بر روی قربلیک فرمان انچام می شود . همچنین ترمز توقف در سربالایی – شیشه بالابر برقی و کارکیت و دکمه های کنترل سیستم موسیقی همگی بر روی فرمان تعبیه شده اند .

موتور :
مگنوم مجهز به یک موتور ۱۳ لیتری با کد DXi 13 که قادر است ۴۸۰ و یا ۵۲۰ اسب بخار را در دور ۱۰۵۰ دور در دقیقه ایجاد کند . حداکثر گشتاور خروجی ۲۵۵۰ نیوتن متر برای موتور ۵۲۰ اسبی می باشد . رنو ادعا کرده که ۹۰% گشتاور خروجی در کمتر از ۲ ثانیه در اختیار راننده قرار خواهد گرفت و این باعث شتابگیری فوق العاده کشنده در ابتدای حرکتش می باشد .
همچنین با استفاده از سیستم engine stop وقتی کشنده به مدت ۵ دقیقه در حالت توقف قرار دارد موتور به صورت اتوماتیک خاموش میشود در حالیکه دمای موتور پایین نمی آید و نیازی به گرم کردن دوباره موتور ندارد . بعلاوه در مصرف سوخت هم صرفه جویی میشود .
این موتور دارای ۶ سیلندر به صورت خطی بوده و منطبق با استاندارد یورو ۵ و EEV میباشد .
گیربکس :
در رنو مگنوم ۲۰۰۹ از جعبه دنده اتوماتیک Optidriver+ به صورت استاندارد استفاده شده است . این جعبه دنده باعث کاهش مصرف سوخت – کاهش استهلاک قطعات متحرک و افزایش شتاب و ایمنی خودرو می شود.
سیستم های ایمنی :
رنو سیستم ترمز موتور Optibrake را به صورت اینترلاک با گیربکس اتوماتیک خود ارائه میکند . این ترکز موتور یکی از قویترین نوع خود در بازار می باشد و قادر است کشنده را با شتاب معکوس ۷ متر بر مجذور ثانیه متوقف کند . قدرت این ترمز ۴۱۴ کیلووات است .
از دیگر سیستم های ایمنی این کشنده میتوان به چرخهای تمام دیسکی- ABS-ASR – ترمز توقف در سربالایی و سیستک کنترل پایداری ESP اشاره کرد .
همچنین شیشه یک تکه جلو با زاویه دید بسیار وسیع – آینه های متعدد- نمایشگر دیجیتال عقب تریلر – چراغهای جلویی هالوژن و سیستم های ماهواره ای و کنترلی ثانویه از دیگر امکانات ایمنی این کشنده است .
مشخصات کابین :
رنو ۴ سطح از امکانات را برای کابین مگنوم تدارک دیده است : Classic cab(standard)-Multipass cab-Privilege package-Excellence package.
هر کدام از این پکیج ها شامل تجهیزات رفاهی متعددی می باشند . در بالاترین سطح این امکانات شامل : سیستم تهویه مطبوع – دریچه برقی سقف – صندلی راننده ارگونومیک – بخاری درجا – تلفن – ریموت کنترل برای قفل کردن دربها و روشن و خاموش کردن موتور – یخچال فریزر- سیستم برقی خم کن کابین – رادیو پخش بلوتوث – شیشه شور چراغ های جلو – بادگیر جانبی و شاسی و … می باشد .


در پایان باید گفت اگرچه رنو مگنوم در بین تولید کننده گان اروپایی قدیمیترین کشنده محسوب میشود اما طراحی فوق العاده آن باعث شده کماکان به عنوان یک رقیب جدی در بازار مطرح باشد . امیدواریم این کشنده هم هرچند با تیراژ محدود وارد بازار داخلی کشورمان شود چرا که ارزش خریدن دارد .

حمید فرجامی قاین
۹ دی ۱۳۹۰این کامیونه یا هتل عجب ماشینیه
omid
۱۶ خرداد ۱۳۹۱زیبا و قوی و لذت بخش!
سفر با این ماشین تجربه خیلی جالبی باید باشه
آفرین به سازندگانش
mohsen
۱۴ دی ۱۳۹۱با عرض سلام اره واقعا ماشین یا هتل؟؟؟؟؟؟؟؟؟
محمود
۱۰ دی ۱۳۹۰فعلا در بین کشنده ها حرف اول رو بنز اکتروس ۲۰۱۲ میزنه باید منتظر بود تا ببینیم ولوو کشنده ی اف اچ ۲۰۱۲ چطور میسازه!!؟؟
شایان
۱۱ دی ۱۳۹۰همه چیش عالیه فقط ۲ تا ایراد داره اولیش قیافش تابلوعه دومی اتاقش ۱ نفرست حال نمیده
ميلاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱راست میگی قیافش بیش از حد تابلویه
sepehr
۱۴ دی ۱۳۹۰فکر نکنم هنوز تو ایران اومده باشه
ناصر
۱۹ تیر ۱۳۹۲خروس ۷۰ روز پیش گرفتیم ۵۳۰ تا ولی عمرن به گرد اسکانیا ۶۷۰ برسه
shayan
۶ فروردین ۱۳۹۱با سلام خدمت دوستان من بابام رنو پرمیوم داره رو دستش ماشین نیومده تازگی هم شنیدم قهرمان فرمول۱ کامیون شده عجب ماشینیه این رنو.اون اقایی که میگه اکتروس بهتره برادر من چرا حرف بی خود میزنی اکتروس خرجش بالاس زیادم از نظر اپشن بالا نیست نمیدونی نگو
ميلاد
۵ خرداد ۱۳۹۱سلام شایان جون اولا اینکه محمود راست میگه اکتروس ۲۰۱۲ برتری کشنده سال ۲۰۱۲ شده و خوب خرجش بالاست ولی بازهم میارزه چون خیلی دیر به خرج میفته دوم اینکه هرچی نباشه اکتروس اولین کشنده ای هست که استاندارد آلایندگی یورو ۶ داره اپشن های اکتروس رو بخون بعد بعد میفهمی که آپشن داره یا نه طریقه استارت زدن و دسته دندش رنو رو میخوره حالا اگه خواستی من مقالات زیادی ازش دارم بهم زنگ بزن بفرستم به ایمیلت ۰۹۳۵۸۸۵۱۱۹۷ اسمم میلاد
ابراهیم
۱۲ خرداد ۱۳۹۱سلام آقا میلاد آره اکسور صفر اگر باشه ۲۲۰ میلیونه الان یه ۸۹ ۱۲۰۰۰۰ کارکرد هستش ۱۹۵ میلیون قیمت گذاشتن من خودم ۸۴ام رو ۱۴۵ ندادم در ضمن در صورت خرج افتادن مرسدس بنز حالا چه تعمیر یا تصادف در کل لوازم بنز از ولووو…. ارزونتره من قبلاولو fm9 هم داشتم هزینه نگهداری و سرویسش خیلی بیشتر از اکسور بود من متن قبلی رو در جواب آقا شایان داده بودم که رنو پرمیوم رو از اکتروس بهتر میدونست
ابراهیم
۱۰ خرداد ۱۳۹۱سلام کی میگه مرسدس بنز خرجش زیاده من اکسور ۸۴ دارم ۷ساله هنوز خرجش نکردم نه موتور نه گیربکس اکتروس هم همین طوره در کل بنز کم خرج و کم استهلاکه.در ضمن شما اکتروس های ایران خودرو را دیدین برین وارداتی های ۲۰۱۰یا ۲۰۱۱ رو ببینید بعد بگید اپشن داره یا نه حالا اکتروس ۲۰۱۲ که سالاره.همون اکتروس یا اکسور بی امکانات هم از رنو گرونتره برای مثال اکسور صفر اگر باشه ۲۲۰ میلیونه که نیست اکتروس هم گرونتر از این هستش
ميلاد
۱۲ خرداد ۱۳۹۱من منظورم اینه که خیلی دیر به خرج میافته ولی وقتی میافته نسبت به بقیه رقبا گرون تر در میاد ولی ابراهیم جون مطمئنی که آکسور ۲۲۰ میلیونه؟چون من fh 480 با گیربکس i-shiftقیمت کردم ۲۱۰ میلیون بود.
ميلاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱راستی آقا ابراهیم حجم مخزن سوخت آکسور چهقدره؟من شنیدم ۴۰۰ لیتره به نظر شما که تجربه دارین این مقدار کم نیست چون مواردی مثل ولوو fh باک ۱۱۴۰ لیتری دارن تازه اکتروس ۲۰۱۲ هم ۱۳۰۰ لیتره.راستی یکنفر رو توی ایترنت پیدا کردم اکتروس ۲۰۱۲ وارد میکنه ازس پرسیدم قیمتش چنده گفت مدل ۴۸۰ اسب بخار ۲۴۰ میلیون به نظر شما بجای آکسور این بهتر نیست؟آق ابراهیم منتظر تلفنت هستم فقط قبلش یک پیام بده انم شماره تلفنم ۰۹۳۵۸۸۵۱۱۹۷
ميلاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱راستی آقا ابراهیم حجم مخزن سوخت آکسور چهقدره؟من شنیدم ۴۰۰ لیتره به نظر شما که تجربه دارین این مقدار کم نیست چون مواردی مثل ولوو fh باک ۱۱۴۰ لیتری دارن تازه اکتروس ۲۰۱۲ هم ۱۳۰۰ لیتره.راستی یکنفر رو توی ایترنت پیدا کردم اکتروس ۲۰۱۲ وارد میکنه ازس پرسیدم قیمتش چنده گفت مدل ۴۸۰ اسب بخار ۲۴۰ میلیون به نظر شما بجای آکسور این بهتر نیست؟آق ابراهیم منتظر تلفنت هستم فقط قبلش یک پیام بده شماره تلفنم رو بالا نوشتم
پیمان اینترکولر
۱۶ مهر ۱۳۹۱ولی مصرف سوختش زیاده تو سر بالایی کم می آره اتاقشم نسبتا سنگین، در کل ماشین خوبی یه.
پیمان اینترکولر
۱۶ مهر ۱۳۹۱عزیز من این حرف رو نزن رنو در مقابل اسکانیا r420چیزی نیست. قطعاتشم خیلی سخت پیدا میشه البته مثل اسکانیا ماشین فقط ولوو ۴۸۰ هم قطعاتش فراوون هم اینکه سلطان بی چون و چرای جاده هاست.
طاها
۱۴ آذر ۱۳۹۱فرانسوی ها توطراحی داخلی خودروها چه سواری چه کامیون حرف اول رامیزنه رنو از بنز،وولو، اسکانیا همه یکشنده ها سرتره
ارشیا
۱۱ فروردین ۱۳۹۵واقعا که راست میگی
حمید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳من کامیون دار هستم
تو کم خرج بودن بنز حرفی نیست ولی شنیدم رنو هم مثل بنز کم خرج و سگ جون هستش
بنز اکسور یه کم خشکه و به نسبت ماشین های دیگه دست اندازش زیاده
ولی رنو خیلی نرمه
قدرت موتور زیاد مهم نیست مهم بازدهی هستش
یعنی اکسور اف هاش ۴۸۰ رو تو شتاب گیری و سربالایی قورت میده به این میگن بازدهی خوب احتمالا رنو هم در حد بنز اکسور و یا سر تر از اون باشه
سید علیرضا
۱۸ فروردین ۱۳۹۱در فرانسه این کامیون ارزانترین کامیون هستش من این ماشین را یک سال پیش وارد کردم و با ان بعقشم رفتم تو این سفر اصلا هتل نگرفتم و از هتل ۵ ستاره هم بهتر است
ميلاد
۱۴ خرداد ۱۳۹۱راستی آقا ابراهیم توی شماره ۳۳۷ مجله ماشین اکتروس ۱۸۶۰ رو با fh12 460 مقایسه کرده بود چیزی که خیلی مورد توجه بود بالا رفتن دمای آب اکتروس در سینه کش هابود که دلیل آن وجود یک عدد فیلتر روغن و ۳۲ لیتر حجم روغن بود ولی fh دارای ۴ فیلتر روغن و۳۶ لیتر حجم روغن است و نوشته بود که fh از هزینه نگهداری کمتری برخوردار است البته من روی حرف شما حرف نمیزنم ولی اینا رو توی مجله نوشته بود البته ناگفته نماند که تمامی مشکلات اکتروس در مدل ۲۰۱۲ برطرف شده به طوری که آن را در دمای ۷۰ درجه و ۷۰- درجه تستش کردن که توی ۷۰ درجه جوش نیاورد و توی ۷۰- درجه یخ نزد درکل فقط اکتروس
ابراهیم
۱۶ خرداد ۱۳۹۱سلام آقا میلاد باکی که ایران خودرودیزل روش گذاشته ۴۰۰لیتری هستش ولی با نمونه اکتروسی عوضش میکنند و ۴۰۰ لیتر کم هستش.در کل مرسدس بنز موتورش گرم کار میکنه ۸۱ درجه درجا .ولی دمای آبش تا ۱۰۰ درجه هم بره جوش نمیاره اکسور من ۱بار تا ۱۰۰ رفت هیچیش نشد ولی اگر fhدمای آبش به ۱۰۰ برسه پدرش در میاد هزینه نگهداری اکتروس پایینتره. در ضمن fh فیلتر روغنش ۳ تا هستش به نظر شما ۳ تا فیلتر با ۳۶ لیتر روغن ارزونتره یا ۱فیلتر با ۳۲ لیتر روغن .درسته که اکسور و اکتروس موتورشون گرم کار میکنه ولی همین مورد تو زمستان به کمکش میاد و موتورش یخ نمیزنه. اگر اکتروس ۲۰۱۲ ۲۴۰ میلیون باشه خوبه ولی لوازمش چی آیا تو بازار هستش؟
ميلاد
۱۶ خرداد ۱۳۹۱سلام آقا ابراهیم اون fh که مجله ماشین تستش کرده بود مدلش با fh تو ایران فرق میکرد چون نوشته بود موتورش d12aهست ولی fh توی ایران موتورشd13a هست و اکتروس ۱۸۶۰ که تست کرده بودند از نوع وارداتی و ترانزیت بود چون هم رنگش فرق میکرد هم پلاکش البته یکی دیگر از عوامل استهلاک بالای کامیونها در ایران کیفیت پایین گازوئیل است یکی از دوستان پدرم تو آلمان راننده کامیونه میگه گازوئیل اونجا گرونتره ولی کیفیتش از گازوئیل ایران خیلی بهتره یک بار اومد ایران گازوئیل زد میگفت مثل اینکه قدرت ماشین ۱۰۰ اسب بخار کم شده میگفت گازوئیل با گازوئیل آلمان موتور اصلا صدا نمیده.در کل فقط اکتروس
ميلاد
۱۶ خرداد ۱۳۹۱ضمنا آقا ابراهیم اگه آکسور شما داماش ۱بار تا ۱۰۰ رفت ما یک پیکان داریم هرروز دماش رو ۱۰۰ هست!!اینو گفتم که بخندیم
ميلاد
۱۷ خرداد ۱۳۹۱میگم توی تصویر سومی این آقا که بلوز آبی با خطهای مشکی داره از بغل چه قدر شبیه به عموپورنگه
پیمان اینترکولر
۱۶ مهر ۱۳۹۱به نظر من آکتروس ۲۰۱۲ زیباست و راحتیش بیشتره. ولی این اسکانیاست که بین کشنده ها حرف اول رو می زنه به خاطر وزن کم و مصرف سوخت پایین.
ميلاد
۲۹ آبان ۱۳۹۱اتفاقا توی مجله ماشین که اسکانیاr420 رو باآکسور۱۸۴۳ مقایسه کرده بود گفته بود که یکی از مشکلات اسکانیا وزن سنگین اونه که با مخازن خالی بازهم وزنش بسشتر از۷ تنه اونوقت شما چه جوری میگی اسکانیا حرف اول رو میزنه؟
حمید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳دوست عزیز من اپراتور جرثقیل هستم باید به خدمتت عرض کنم که بین سنگین ترین کله هایی که تا حالا بارگیری کرم ولوو و اسکانیا سنگین ترینشو هستن
ولوو ۱۱.۵ تن
اسکانیا ۱۰.۵ تن
ماک ۹ تن
بنز ۷ الی ۸ تن
اینترناش ۸ تن
وزن این ماشینا رو با ضریب ۵۰۰ کیلو اینور اونور گفتم
ولوو سنگینه در نتیجه بارخوری کمتری از هر کامیونی داره
پیمان اینترکولر
۱۶ مهر ۱۳۹۱بهترین ماشین از نظر قطعات یا لوازم یدکی تو کل دنیا ولوو ست.ما خودمون یه اف اج ۴۸۰ داریم فقط به اروپا کار می کنیم تا حالا نشده ماشین جایی خراب بشه لنگ قطعاتش بمونیم. ولی رنو قطعاتش سخت پیدا میشه. بنز تو سر بالایی کم می آره سرعتشم نسبت به ولوو کم اینو گفتم واسه اونایی که می گن بنز بهترین، ولی خیلی نرم و راحت.
ميلاد
۲۹ آبان ۱۳۹۱اینم بدونین که اکتروس۲۰۱۲ اولین کامیونیه که استاندارد آلایندگی یورو۶ روکسب کرده وهمینطور جایزه برترین کامیون بین المللی درجهان رو
حمید
۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳عزیز من این چه حرفیه میزنی این حرفا رو از کجا در میاری؟
من پدرم ۴۰ ساله که قربیلک ماک و بنز دستشه خودمم ۸ ساله که خو این شغلم
ولوو اگه خرج برداره نمیشه از زیرش بلند شد
پیستون ولوو ۲ تکه هستش به همین خاطر گرون ت از لوازم کامیون های دیگه هستش
نه فقط پیستون بلکه قیمت لوازم دیگه ولوو نجومی هستن
ولوو خیلی ایراد داره که تو ایران مناسب نیست مثلا در کنار گرون بودنش ارتفاعش کمه
مدل جفت یا همون ۱۰ چرخ اف هاش فوق العاده خشک هستش و با گذشت زمان و تکنولوژی هنوز هم تو برف و یخبندان و گل و لای نمیتونه از پس ماک های مدل پایین بر بیاد
ولی این از من داشته باش
تو ۱۰ چرخ ها اول ماک بعد رنو بهترین ماشین ها هستن ، چه از نظر کارایی چه از نظ نرمی و راحتی
تو ماشین های اروپایی بنز اکسور و رنو کم خرج ترین و ساده ترین و کارامد ترین کامیون ها هستن
بهزاد
۲۸ مهر ۱۳۹۱همون گیربکس اکتروس مدل ۲۰۰۰هم می ارزه به ۱۰۰تا رنو .چه برسه اکتروسی که ما هنوز ندیدیم.و اتفاقا تمام تجهیزات ماشینا معمولا اول روی اکتروس و اف اچ بوده بعد رنو
هادی1843
۲۴ آبان ۱۳۹۱منم بانظر آقابهزا موافقم…فقط بنز
هادی1843
۲۴ آبان ۱۳۹۱آقایه اینتر کولر شما مدلهای ۱۹۲۱و۱۹۴۲چهل سال پیشه بنز رو ببین که هنوز چقدرسر حالند بعد بگو کی حرف اول رو تو دنیا میزنه…
مبين
۴ آذر ۱۳۹۱سلام دوستان میخوام یه ماشین بخرم تا ١۴٠ -١۵٠میلیون از بین کشنده های رنو اویکو اسکانیا و٠٠٠٠ چی پیشنهاد میدید اگه آدرسی هم داشتید لطفا إیمیل بزنید در ضمن میتونم ٢٠١٠ بگیرم با این پول
مهدی-قم
۲۹ دی ۱۳۹۱بخدا توکل دنیا فقط fh .
۷ساله داریم یک قرون خرجش نکردیم
یاشار شیرانی
۶ بهمن ۱۳۹۱نه رنو نه بنز نه ایسکانیا،سلطان جاده ها(KING ROAD)فقط FHوسلام
جواد
۱۲ بهمن ۱۳۹۱سلام من جواد براتی هستم بچه قوچان ارزو دارم یه روزی راننده این ماشینا شم ولی الان شاگردم کاش برسه اون روز که منم از این ماشینا داشته باشم خدایا میرسه اون روز /ولی الان یه قرون پول هم ندارم بای دوستان عزیز
بهنام
۲۶ بهمن ۱۳۹۲شما که هیچی نمیدونید پس چرا نظر میدهید تاحالا کامیونی رو دست رنو نیومده ونخواهد آمد .
saman
۷ مرداد ۱۳۹۲سالهاست ماشن سنگین داریم تجربه ثابت کرده تو ماشینا مرد تر از بنز هر مدلش هنوز نیومده.
ali
۱۳ مهر ۱۳۹۲اقای شایان شما پدرت رنو داره میگی رودستش نیست ولی گرد پا بنز نمیرسه
نوید
۲ اسفند ۱۳۹۲سلام به همگی کلا بنز طبیعتش بالا رفتن آمپر آبشه که اونم چاره داره داداش من دعوا هم ندازیم یه معکوس یا نیم دنده بهش بدی جلدی میاد پایین…….تجربستا…… نوکر شماییم
رحمان
۲۳ اسفند ۱۳۹۲سلام باید بهتون بگم که کم کم داره رنو گندش بالامیادبازارخریدوفروششون خیلی کمه ماشین فقط مرسدس بنزچه قدیمی چه جدیدش
سعید
۸ شهریور ۱۳۹۳سلام به همگی بابای من رنو داره عجب ماشین خوبیه باهاش میریم بندر با ترکیه
سجاد سالاری
۱۵ مهر ۱۳۹۳من بابام راننده ی مثل این ماشین معرکه ندیدم.
پیمان
۸ آبان ۱۳۹۳دنیا رقابته امروز رنو خوب بسازه فرداش ولوو بهتر از رنو میسازه پس قضاوت بی معنیه””فقط ببین
hamid
۲۷ آذر ۱۳۹۳هتل ۴ستاره یا۵ستاره واقعا ماشینه یا هواپیمای لوکسه…
Reza.s
۲۹ مرداد ۱۳۹۴سلام من مدل Legend رو سوار شدم،عالیه،اسطوره است این ماشین،به تمام کسایی که یه کشنده ی راحت برای آسودگی ترانزیت میخوان پیشنهادش میکنم،حتی اگه دست دومش پیدا بشه،چون دیگه از خط تولید خارج شده
payam
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ولوو دیر به خرج میفته ولی اگه خدای نکرده توخرج بیفته دیگه درست نمی شه
ارشیا
۱۱ فروردین ۱۳۹۵سلام به نظر من رنالت مگنوم از بقیه تریلی ها مخصوصا اسکانیا یه سرو گردن بالا تره پدر هم ولوو هم اکسور و الانم رنالت داشته که بین اینا رنالت واقعا بهتر بوده از لحاظ وسایل هم اذیت نکرده مخصوصا موتورش چون موتوره ماک هستش.
علی
۳۱ خرداد ۱۳۹۸رنو مگنوم، اسطوره فراموش نشدنی