کِشندهٔ جدید ماک Anthem، بازی را عوض می‌کند

پنج‌شنبه 30 شهریور 1396 - 14:30
مطالعه 4 دقیقه
Mack-Anthem-1
پس از مدت‌ها کامیون‌ساز مشهور آمریکایی یعنی ماک با معرفی کِشندهٔ کاملاً جدیدی نظرها را به‌سوی خود جلب کرده است. ماک بیش از صدسال است که در صنعت...
تبلیغات

پس از مدت‌ها کامیون‌ساز مشهور آمریکایی یعنی ماک با معرفی کِشندهٔ کاملاً جدیدی نظرها را به‌سوی خود جلب کرده است. ماک بیش از صدسال است که در صنعت کامیون‌سازی و حمل‌ونقل حضور داشته و بسیاری از رانندگان حرفه‌ای، بخش زیادی از عمر خود را صرف هدایت بولداگ‌های ماک در جاده‌ها نموده‌اند؛ اما بولداگ هنوز هم زنده است و حالا ماک با معرفی جدیدترین کشندهٔ خود با نام اَنثِم (Anthem) تلاش می‌کند گذشتهٔ پرافتخار خود را با دنیای مدرن پیوند بزند.

این کِشندهٔ جدید آمریکایی در بیرون از طراحی کاملاً جدیدی سود می‌برد. در اینجا از خطوط صاف و ویژگی‌های آئرودینامیکی استفاده شده که به آینده اشاره دارد اما درعین‌حال انثم با برخورداری از تزئینات کرومی بزرگ و نمایی باابهت، همچنان شکوه و عظمت یک ماک اصیل را نشان می‌دهد. نماد سنتی ماک یعنی سگ بولداگ نیز مثل همیشه در لبهٔ کاپوت خودنمایی می‌کند.

در داخل این هیولا نیز تمامی چیزهایی که در یک خودروی لوکس پیدا می‌شوند وجود دارد. ازجملهٔ این موارد می‌توان به طیفی از سیستم‌های کمک‌راننده مانند کروز کنترل راداری و هشدار خروج از خط اشاره کرد. ماک برای کِشندهٔ جدید خود سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که از جدیدترین موتورهای توربودیزل این شرکت هستند. ضعیف‌ترین این موتورها 325 اسب بخار قدرت و 1708 نیوتن متر گشتاور دارد اما غیرازاین، دو نیروگاه غول‌پیکر هم در لیست موتورهای انثم، وجود دارد.

موتور اول یک نمونهٔ 11 لیتری بنام MP7 است که 425 اسب بخار قدرت و 2115 نیوتن متر گشتاور دارد. موتور دوم نیز که MP8 نام دارد، با 13 لیتر حجم، 505 اسب بخار قدرت و 2521 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. برای انتقال نیروی موتورها هم در کنار گیربکس‌های 13 و 14 سرعتهٔ تمام اتوماتیک، یک گیربکس 12 سرعتهٔ AMT بنام mDrive هم در نظر گرفته شده است؛ اما بااین‌حال برای رانندگانی که همچنان اتصال فیزیکی دسته‌دنده و کنترل مستقیم را ترجیح می‌دهند، یک گیربکس دستی سنتی نیز قابل سفارش است.

علاوه بر سه پیشرانهٔ مختلف و شش گیربکس گوناگون دستی و اتوماتیک، انثم با سه ترکیب کابین مختلف نیز عرضه می‌گردد که شامل یک نمونهٔ Day Cab و دو کابین Sleeper برای مسافت‌های طولانی می‌شود. علاوه بر این، دو نوع تنظیم تعلیق مختلف نیز برای این کِشندهٔ جدید قابل انتخاب است که شامل تعلیق بادی هم می‌شود. ماک معتقد است که انثم نسل آیندهٔ کِشنده‌ها را نشان می‌دهد اما بسیاری بر این باورند که آیندهٔ حمل‌ونقل، الکتریکی خواهد بود. کِشنده‌های الکتریکی با گشتاور فوری و قطعات متحرک کمتر، مزایای مشخصی در زمینهٔ عملکرد و قابلیت اعتماد دارند درحالی‌که تنها محدودیت‌های آن‌ها در حال حاضر میزان بُرد و زمان شارژ است.

اما تکنولوژی به‌سرعت در حال پیشرفت است و شرکت‌های زیادی مانند تسلا هم‌اکنون در حال کار بر روی توسعهٔ کِشنده‌های تمام الکتریکی هستند؛ بنابراین با استفاده از فناوری‌های جدید در باطری‌ها، ممکن است در آینده دوران حکمرانی کِشنده‌های الکتریکی فرابرسد و بنابراین ماک انثم نتواند خود را به‌عنوان نسل آیندهٔ کِشنده‌ها مطرح کند اما در حال حاضر، این کامیون تکامل نهایی در بخش کِشنده‌های دیزلی محسوب می‌شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.