حملونقل سنگین در آینده چگونه خواهد بود؟!
خداحافظی با ایدههای قدیمی...
اگر همهچیز به زیبایی این تصاویر بودند قطعاً همه ما میخواستیم راننده چنین خودروهای سنگینی باشیم. این خودرو که حامل خودران ولوو نامیده میشود حاصل کار طراح کاردرست، کان کاراگوز است.
این طراحی باعث گسترش مفهوم حملونقل خودران با استفاده حداکثری از فضا شده است. اول ابتدا باید گفت بخشهای مربوط به لاستیکها جدا بوده و بهطور مستقل از بدنه حمل اشیا قرار گرفتهاند. این امر برخلاف تریلرهای مرسوم بوده و باعث به حداقل رساندن محفظه لاستیک شده و قدرت مانور وسیله را افزایش میدهد؛ اما از نظر فضای قابل استفاده، نبود راننده باعث شده فضای جلو جادارتر شود. این موضوع همچنین باعث بهبود آئرودینامیک شده زیرا دیگر نیازی به محل نشستن راننده نیست.
اما در بخش دوم به اتوبوسی از آینده میپردازیم...
درک نئوپلان اومنی 2.0 دو عرشه چندان آسان نیست. این وسیله برای حمل هر نوع سرنشینی طراحی شده است.
کابین به دو بخش تقسیم شده که در آن کف خودرو برای بخش فرست کلاس مشابه هواپیماها و بخش بالایی برای اقتصادیها در نظر گرفته شده است.
دسترسی به بخش پایینی از طریق رمپ پایینی یکپارچه در جلو، آسان است و همچنین برای افراد معلول نیز محفظه رفت و آمد در نظر گرفته شده است. در بخش بالا یا همان کلاس اقتصادی نیز شاهد دید حدود 260 درجه هستیم. کاکپیت خودرو که معمولاً در بخش پایینی دیده میشود به بالا منتقل شده و دید بیشتری برای رانندهها فراهم و فضای بیشتری را در این بخش ایجاد کرده است.