معرفی کامیونهای تمام الکتریکی فرایت لاینر
دایملر در اندیشه شکار تسلا...
فرایت لاینر که برند پیشروی کامیون در آمریکا بوده و زیر نظر دایملر فعالیت میکند از دو کامیون تمام الکتریکی جدید به فرمهای هوی دیوتی eCascadia و مدیوم دیوتی eM2 رونمایی کرد.
این دو کامیون الکتریکی جدید به برادران خود یعنی مرسدس eActros، فوسو eCanter، مرسدس سیتارو الکتریکی و اتوبوس مدرسه Saf-T Liner C2 میپیوندند و باعث میشوند دایملر از نظر سبد محصولات کامیونها و اتوبوسهای الکتریکی کاملترین مجموعه را در اختیار داشته باشد. دایملر تراکس در سال جاری حدود 30 کامیون الکتریکی را به اولین مشتریان آمریکایی تحویل خواهد داد.
یکی از اعضای هیئتمدیره دایملر درباره این حرکت گفته است:
ما پیشروی بی چون و چرای جهانی در بحث صنعت کامیون بوده و تلاش داریم با کامیونها و اتوبوسهای الکتریکی این موقعیت را حفظ را کنیم. در بحث کامیونهای الکتریکی جزو اولین شرکتها هستیم و در هر کلاس حضور داریم. با تشکیل گروه حملونقل الکتریکی جهانی تأثیر سرمایهگذاریهای خود در این تکنولوژی کلیدی را به حداکثر خواهیم رساند؛ بنابراین میتوانیم بهترین راهحلها برای باتریها، ایستگاه شارژ و مدیریت انرژی را ارائه کنیم.
البته که کامیون الکتریکی eCascadia بر پایه نسخه استاندارد همین محصول بنا شده است. Cascadia موفقترین کامیون هوی دیوتی در آمریکای شمالی بوده و نسخه تمام الکتریکی آن از مجموعه باتری 550 کیلووات ساعتی استفاده کرده و حداکثر برد حرکتی آن به 400 کیلومتر میرسد. شایان ذکر است با صرف زمان 90 دقیقهای میتوان حدود 80 درصد باتری را دوباره شارژ کرد که این به معنی محدوده حرکتی 320 کیلومتری است. این کامیون قدرت 730 اسب بخاری داشته بنابراین در مقایسه با کامیون تسلا semi از نظر قدرت و حداکثر محدوده حرکتی کم میآورد.
کامیون مدیوم دیوتی eM2 نیز بیشتر برای کاربردهای توزیع محلی بوده و باتری 325 کیلووات ساعتی آن قدرت 480 اسب بخاری و محدوده حرکتی 370 کیلومتری را تأمین میکند. شما همچنین میتوانید در 60 دقیقه حدود 80 درصد باتری را که مساوی با برد 300 کیلومتری است شارژ کنید.
Frank Reintjes رئیس بخش قوای محرکه و مهندسی ساخت دایملر تراکس میگوید:
با تولید کامیونها و اتوبوسها میخواهیم مشتریان موفقتر باشند. این موضوع درباره هم درباره قوای محرکه الکتریکی و هم درباره نمونههای سنتی صادق است. ما این دو کامیون جدید را بر پایه نیازهای خاص مشتریان طراحی کردهایم. به عنوان برند پیشروی آمریکای شمالی میدانیم تنها کامیونها و اتوبوسهایی که کاملاً با نیازهای مشتریان همخوانی داشته باشند به موفقیت خواهند رسید.