هیوندای Xcient اولین کامیون سلول سوختی تولید انبوه جهان

یک‌شنبه 20 مهر 1399 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
Hyundai-Xcient-fuel-cell-truck-4
هیوندای کامیون هوی دیوتی و سلول سوختی Xcient را در اروپا عرضه کرد. هفت دستگاه اول این کامیون قبلاً به مصرف‌کنندگان سوئیسی تحویل داده شده‌اند.
تبلیغات

کره‌ای‌ها از Xcient به عنوان اولین کامیون سلول سوختی تولید انبوه دنیا نام برده‌اند. در واقع تولید این کامیون نشان دهنده عزم جزم هیوندای برای حضور پررنگ در بازارهای جهانی محصولات تجاری می‌باشد. تحویل اولین نمونه‌های Xcient به معنی ورود رسمی بخش کامیون هیوندای به اروپا بوده و در ماه‌های آتی نیز شاهد حضور این بخش در بازارهای آمریکای شمالی و چین خواهیم بود.

هفت دستگاه اول Xcient که به مشتریان سوئیسی تحویل داده شده‌اند بخشی از 50 دستگاه برنامه‌ریزی شده‌ای هستند که اواخر امسال در جاده‌ها حضور خواهند یافت. هیوندای انتظار دارد تا سال 2025 حدود 1600 دستگاه از کامیون‌های سلول سوختی خود را در اروپا عرضه کند.

مدیر بخش خودروهای تجاری هیوندای می‌گوید:

تحویل کامیون سلول سوختی Xcient نه تنها شروع کننده فصل جدیدی در برنامه‌های هیدروژنی هیوندای بوده بلکه نشان دهنده تعهد جهانی ما به استفاده از هیدروژن به عنوان منبع انرژی پاک است.

او ادامه می‌دهد:

تحویل محصولات در روزهای جاری تنها آغاز راه است زیرا راه‌های زیادی را برای حمل‌ونقل پاک پیش روی ما می‌گذارد. با تحویل موفقیت‌آمیز اولین نمونه‌های Xcient ما مفتخریم اعلام کنیم برنامه ما علاوه بر اروپا در آمریکای شمالی و چین نیز اجرایی خواهد شد.

هیوندای می‌گوید تا سال 2021 خواهد توانست 2 هزار دستگاه از این کامیون‌ها را به‌صورت سالانه تولید کرده و در بازارهای یاد شده به فروش برساند. ظرفیت تولید Xcient با سرمایه‌گذاری 1.3 میلیارد دلاری در اکوسیستم هیدروژنی طراحی شده برای پشتیبانی از جامعه هیدروژنی محصولات این خودروساز افزایش خواهد یافت.

هیوندای Xcient طول 9475 میلی‌متری داشته و از سیستم سلول سوختی هیدروژنی 255 اسب بخاری با دو دسته سلول سوختی 127 اسبی سود می‌برد. هفت تانک بزرگ هیدروژن ظرفیت حدود 32 کیلوگرمی از این ماده را تهیه می‌کنند. برد این کامیون حدود 400 کیلومتر بوده و پر کردن مخازن هیدروژن آن حدود 8 تا 20 دقیقه زمان می‌برد.

هیوندای می‌گوید تأسیس بیش از 100 جایگاه سوخت‌گیری هیدروژن در سوئیس توجیه اقتصادی داشته و این جایگاه‌ها نه تنها برای کامیون‌ها بلکه برای خودروهای سلول سوختی سواری نیز کاربرد داشته و کافی هستند.

هیوندای در آمریکا نسخه تولیدی کامیون هوی دیوتی و کلاس هشت HDC-6 نپتون کانسپت را به همراه تراکتوری جدید عرضه خواهد کرد و به دنبال فروش 12 هزار کامیون سلول سوختی تا سال 2030 است. این شرکت در چین سه کامیون سلول سوخت الکتریکی شامل نمونه‌های مدیوم دیوتی و هوی دیوتی را در سال 2022 عرضه خواهد کرد و یک کامیون هوی دیوتی دیگر که به‌صورت استراتژیک برای بازار چین طراحی شده است نیز سال‌های بعد در دسترس خواهد بود. هیوندای به دنبال فروش 27 هزار دستگاه کامیون سلول سوختی تا سال 2030 در این کشور است.

[دانلود ویدئو]

نظرات

تبلیغات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.