خودروهای سنگین

بایدو از کامیون الکتریکی DeepWay Xingtu رونمایی کرد

غول اینترنت چین یعنی بایدو به دنبال گسترش حضور خود در صنعت خودرو بوده و اخیراً یک کامیون تمام الکتریکی و سنگین‌وزن را معرفی کرده است. این کامیون که Xingtu نام دارد از ویژگی‌های خودران پیشرفته سود برده و کار طراحی آن توسط پینین فارینا انجام شده است. این کامیون از طریق زیر برند DeepWay بایدو معرفی شده و ضریب درگ پایین ۰.۳۵ دارد. DeepWay می‌گوید محصول موردبحث به باتری بزرگ ۴۵۰ کیلووات ساعتی مجهز بوده و در حداکثر ظرفیت باری خود یعنی ۴۹ تن می‌تواند تا ۳۰۰ کیلومتر را با یک‌بار شارژ بپیماید. این شرکت همچنین خاطرنشان ساخته باتری را می‌توان تنها در عرض یک ساعت شارژ کرد.

کامیون Xingtu از تکنولوژی تعویض باتری هم برخوردار است و می‌توان تنها در عرض شش دقیقه باتری جدید را روی آن نصب کرد. بایدو از نظر ویژگی‌های خودران کم نگذاشته و کامیون خود را به سیستم هوشمند بزرگراهی تجهیز کرده است. این سیستم شامل ۱۱ دوربین، یک تشخیص دهنده مادون‌قرمز، ۵ رادار و حسگر لیدار است. طراحی ظاهری این کامیون سریعاً جلب‌توجه می‌کند زیرا در مقایسه با کامیون‌های کنونی بسیار روان‌تر به نظر می‌رسد. در نمای جلو چراغ‌های عمودی با نوار LED که در پهنای خودرو کشیده شده‌اند خودنمایی می‌کنند. این کامیون همچنین دارای یک جفت آینه جانبی و شیشه جلوی متمایز است.

پوشش‌های چرخ های جلو و پنهان شدن دیگر چرخ ها در بدنه باعث کاهش هرچه بیشتر ضریب درگ شده‌اند. بخش عقب تریلر هم به لطف چراغ‌های LED جلب‌توجه می‌کند. پینین فارینا همچنین کار طراحی کابین را انجام داده و این بخش شبیه هیچ کامیون دیگری نیست. برای مثال باید گفت Xingtu به فرمان دو پره و نمایشگر بزرگ مجهز شده است. این کامیون همچنین دارای نمایشگرهای کوچک در دستگیره درب‌ها، نمایشگرهایی روی ستون‌های A و یک نمایشگر بالای شیشه جلو است. صندلی نیمکتی ردیف دوم هم تعبیه شده است.

DeepWay تولید این کامیون را تائید نکرده اما می‌گوید روی تحقیق و توسعه و تولید کامیون‌های سنگین‌وزن با انرژی‌های جدید ادامه خواهد داد. این شرکت می‌خواهد در سال‌های پیش رو کامیون‌هایی با سطح خودران ۴ را توسعه دهد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. کافر مقدس

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (1635 ديدگاه)

    چینی ها عشق کانسپ و اعداد خیالی با همینکار ها هم هی بیش از این تو صنعت ب خودشون ضربه میزنن

    موافقم 9
    مخالفم 19
    1. TOM KRISTENSEN

      ۲۷ دی ۱۴۰۰
      سوابق: (163 ديدگاه)

      تنها رقیبشون تسلاعه

      موافقم 3
      مخالفم 0
      1. Taha Malek

        ۲ بهمن ۱۴۰۰
        سوابق: (914 ديدگاه)

        حلال اولسون

        موافقم 0
        مخالفم 0
  2. میثم

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (3526 ديدگاه)

    بنظر نمیرسه با اون سطح پوشاندن چرخها و فاصله خیلی کم از سطح زمین، در واقعیت کاربردی باشه.
    قطعا مدل تولیدی خیلی باید متعادل بشه.
    ضمنا باز هم باید تاکید بشه:
    هیچ کدومشون به فکر تامین برق، تولید این حجم باتری و بازیافت‌شون نیست.
    همه به فکر تولید الکتریکی با باتریهای بزرگ هستند و فکر میکنن اگه این کار انجام بشه دیگه تمام مشکلات حله.
    آیا اصلا توجیه فنی و اقتصادی داره اون تکنولوژی که رو ماشینای سبک جواب داده، رو ماشین سنگین هم جواب بده؟
    آیا نباید به گزینه های دیگه هم فکر کرد؟

    موافقم 13
    مخالفم 3
  3. محسن

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (158 ديدگاه)

    آخه این چیه؟ به چه درد میخوره به نظر من کامیون های هیدروژنی بنز و ولوو از این خیلی کاربردی ترن.
    فقط خودشون رو خسته کردن

    موافقم 4
    مخالفم 2
  4. مازیار

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (136 ديدگاه)

    یه لحظه فکر کردم تسلا semi هست.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  5. Lamborghini

    ۲۶ دی ۱۴۰۰
    سوابق: (164 ديدگاه)

    مطلب رو خوندم رسیدم به برد جا خوردم زده ۳۰۰ کیلومتر برد با ۵۰ تن بار ۳۰۰ کیلومتر شوخیه این از تهران تا همدان هم با یه شارژ نمیره اگه بخواد از بندر بار بیاره تهران ۲۰ بار بین راه می مونه کامیون برقی با باطری فعلا بدرد نمیخوره ولی طراحی جالبی داره فعلا هیچ چیز برا بار کشی دیزل نمیشه کوهی از گشتاور داره باک رو پر می کنه کلی مسافت می‌ره فکر می کنم تکنولوژی پیل سوختی هیدروژنی برای کامیون هایی که راه دور میرن خوب باشه چند تا کپسول بذارن پر کنه بزنه جاده بین راه ها هم جایگاه گاز باشه سریع پر کنن ادامه بدن کامیون هیدروژنی نیکولا هم خوب به نظر میاد اگه تولید بشه یا مثلاً ژنراتور توربین گازی هم فکر کنم خوب باشه یه کوچیکش رو کامیون باشه برق تولید کنه برای موتور ها

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا