خودروهای سنگین

ارزان‌ترین کامیون‌های کشنده بازار ایران، از دایون تا فاو و فوتون

هم‌اکنون در بازار کامیون‌های کشورمان اگر به دنبال ارزان‌ترین کِشنده‌ها باشید انتخابی جز چینی‌ها نخواهید داشت زیرا بخش کِشنده‌های مونتاژی ایران به‌طور کامل تحت سلطهٔ مدل‌های چینی قرار دارد. البته وقتی میگوییم ارزان منظور قیمتی بین ۳ تا ۵ میلیارد تومان است زیرا در حال حاضر با کمتر از این قیمت نمی‌توان کِشندهٔ صفرکیلومتری پیدا کرد. البته وقتی کِشنده‌های اروپایی مثل مرسدس بنز آکتروس و ولوو FH کارکردهٔ مدل ۱۳۸۵ به پایین هم‌اکنون حدود ۴ تا ۵ میلیارد تومان قیمت دارند، شاید خیلی‌ها ترجیح بدهند با این مبلغ یک کامیون چینی نو بخرند. به همین دلیل، در ادامه قصد داریم ارزان‌ترین کامیون‌های کِشندهٔ صفرکیلومتر حال حاضر بازار ایران را معرفی کنیم.

همچنین بخوانید: بهترین کامیون‌های کشنده چینی بازار ایران، از فوتون و دیما تا شکموتو و امپاور

دایون N8

قیمت کارخانه: ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان

ارزان‌ترین کِشنده‌ای که هم‌اکنون می‌توان در بازار ایران خرید دایون N8 جدید است. این کامیون توسط شرکت کرمان دیزل عرضه می‌شود که از سال ۱۳۹۳ به عرضهٔ کامیون‌های دایون مشغول است به لطف قیمت پایین‌تر نسبت به دیگر کامیون‌های چینی توانسته به فروش مناسبی دست پیدا کند. این شرکت در اواخر سال ۱۴۰۰ نسخهٔ جدیدی از کِشندهٔ دایون را با نام N8 رونمایی کرد که با قیمت کارخانه‌ای ۳ میلیارد و ۸۰ میلیون تومان عرضه می‌شود اما این رقم در بازار حدود یک میلیارد تومان بیشتر است. البته کرمان دیزل به دلیل عدم شماره‌گذاری این کِشنده، در تحویل آن دچار مشکل شده بود که نارضایتی شدید خریداران را به دنبال داشت. درهرحال، N8 به یک پیشرانهٔ ۱۲ لیتری شش سیلندر خطی ساخت شرکت چینی ویچای مجهز است که ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۰۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. انتقال نیروی موتور هم توسط گیربکس اتوماتیک ۱۶ دنده ساخت FAST صورت می‌گیرد. از کِشنده‌ای با این قیمت اما نباید انتظار کیفیت بالا و تجهیزات زیادی را داشت و دایون N8 از این لحاظ پایین‌تر از کامیون‌های چینی گران‌تر قرار می‌گیرد.

فاو ۴۲۰

قیمت کارخانه: ۳ میلیارد و ۵۰۵ میلیون تومان

کامیون‌های فاو سال‌ها است که توسط سیبا موتور گروه بهمن در کشورمان عرضه می‌شوند و تا حدودی توانسته‌اند اعتماد رانندگان ایرانی را جلب کنند. این کامیون هم‌اکنون در دو نسخهٔ تک محور و دو محور به بازار عرضه می‌شود که هردو قیمتی تقریباً یکسان داشته و جزء ارزان‌ترین کِشنده‌های بازار محسوب می‌شوند. این کامیون به یک پیشرانهٔ ۱۱ لیتری شش سیلندر خطی مجهز است که ۴۲۰ اسب بخار قدرت و ۱۹۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد و انتقال قدرت آن توسط یک گیربکس ۱۶ دنده دستی ساخت ZF صورت می‌گیرد؛ بنابراین، فاو ۴۲۰ با وجود قدرت کمتر و گیربکس دستی، قیمت گران‌تری نسبت به دایون N8 دارد که در بازار به ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است اما در عوض از برند خوش‌نام‌تر و عرضه‌کنندهٔ ایرانی معتبرتری بهره می‌برد. بااین‌حال، مشکل اصلی کِشندهٔ فاو خشکی اتاق و تعلیق است زیرا سیستم تعلیق کامیون از نوع فنری بوده و خبری از بالن نیست.

فوتون H4

قیمت کارخانه: ۳ میلیارد و ۷۰۵ میلیون تومان

ایران‌خودرو دیزل که سال‌ها به مونتاژ کامیون‌های مرسدس بنز مثل آکتروس و آکسور مشغول بود، پس از پایان برجام و تشدید تحریم‌ها که باعث خداحافظی برندهای اروپایی از بازار ایران شد، سراغ شرکت چینی فوتون رفت. این شرکت که همکاری‌های زیادی با شرکت‌های بزرگی اروپایی دارد و حتی از برخی قطعات آن‌ها در محصولات خود استفاده می‌کند، جایگزین مناسبی برای مرسدس بنز در خط تولید ایران‌خودرو دیزل محسوب می‌شد. یکی از کِشنده‌هایی که این شرکت به بازار کشورمان فرستاد، فوتون آئومان بود که با نام H4 در ایران عرضه شد. این کامیون به لطف برخورداری از ظاهر مشابه آکتروس و داشبوردی کاملاً برگرفته از این کامیون آلمانی، به یکی از پرفروش‌ترین کِشنده‌های بازار ایران تبدیل شد. H4 از یک پیشرانهٔ ۱۱.۸ لیتری ۶ سیلندر خطی کامینز استفاده می‌کند که ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی این پیشرانه هم توسط یک گیربکس ZF دستی با ۱۶ دنده جلو و ۲ دنده عقب صورت می‌گیرد. قیمت این کامیون در بازار هم‌اکنون حدود ۴ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان است.

فوتون آتامان

قیمت کارخانه: ۳ میلیارد و ۸۳۰ میلیون تومان

پس از موفقیت فوتون آئومان یا همان H4 در بازار کشورمان، ایران‌خودرو در سال ۱۴۰۱ نسخهٔ جدیدی از این کِشنده را با نام آتامان معرفی کرد. تنها تفاوت آتامان با H4 تجهیز به پیشرانهٔ OM457 مرسدس بنز است که یکی از بهترین پیشرانه‌های دهه‌های اخیر در بازار سنگین کشورمان محسوب می‌شود و در ایران به موتور آکسور شهرت دارد. این موتور که قبلاً در اتوبوس‌های مونتاژ ایران‌خودرو دیزل هم ارائه می‌شد، از نوع ۱۲ لیتری شش سیلندر خطی است و ۴۳۰ اسب بخار قدرت و ۲۱۰۰ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند خروجی این موتور تقریباً با پیشرانهٔ کامینز فوتون H4 یکسان است اما به لطف استهلاک پایین و توانایی‌های بالا، محبوبیت بیشتری بین رانندگان ایرانی دارد و این می‌تواند به برگ برندهٔ آتامان در برابر رقبا تبدیل شود. انتقال نیروی این موتور هم توسط یک گیربکس ۱۶ سرعتهٔ دستی ZF صورت می‌گیرد. آتامان به‌جز پیشرانه در دیگر قسمت‌ها با H4 یکسان است و قیمت خیلی بیشتری هم ندارد. بااین‌حال، آتامان هنوز وارد بازار نشده و نمی‌دانیم قیمت بازار آن چقدر خواهد بود.

فاو ۴۶۰

قیمت کارخانه: ۴ میلیارد و ۳۵۳ میلیون تومان

گروه بهمن که با عرضهٔ کِشنده‌های تک و دو محور ۴۲۰ فاو از طریق زیرمجموعهٔ خود، سیبا موتور توانست سهم بزرگی از بازار کامیون‌های کشورمان به دست بیاورد، برای این که پس از حضور کِشنده‌های جدیدتر چینی در بازار ایران همچنان بتواند سهم خود از بازار را حفظ کند، در سال ۱۴۰۱ کِشندهٔ جدید فاو را با پیشرانهٔ قوی‌تر ۴۶۰ و داشبورد جدید معرفی کرد. این کامیون جدید هرچند در ظاهر همچنان مشابه نسخهٔ قبلی ۴۲۰ به نظر می‌رسد اما با تغییراتی نه‌چندان بزرگ ظاهر بروزتری پیدا کرده است. مهم‌ترین ویژگی فاو ۴۶۰ اما همان‌طور که گفته شد، پیشرانهٔ قوی‌تر است. این کِشنده هرچند مثل نسخهٔ قبلی از یک پیشرانهٔ ۱۱ لیتری شش سیلندر خطی استفاده می‌کند اما حالا ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۲۰۰ نیوتن متر گشتاور را در اختیار راننده می‌گذارد. بااین‌حال، انتقال نیرو همچنان توسط همان گیربکس ۱۶ دنده دستی ZF صورت می‌گیرد درحالی‌که اکثر کِشنده‌های این بازهٔ قیمتی به گیربکس اتوماتیک مجهز هستند. قیمت فاو ۴۶۰ در بازار هم‌اکنون به ۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسیده است.

فوتون H5

قیمت کارخانه: ۴ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومان

در آخرین این لیست هم یک فوتون دیگر می‌بینیم تا تعداد نماینده‌های این برند و ایران‌خودرو دیزل در بین ارزان‌ترین کِشنده‌های بازار به سه عدد برسد. این کامیون H5 نام دارد که از همان پیشرانهٔ ۱۱.۸ لیتری شش سیلندر خطی کامینز فوتون H4 استفاده می‌کنند اما این موتور در H5 خروجی بیشتری برابر با ۴۶۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را ارائه می‌کند. فوتون H5 علاوه بر قدرت بیشتر، به گیربکس اتوماتیک هم مجهز است. این یک گیربکس AMT ساخت ZF با ۱۲ دنده جلو و ۴ دنده عقب است. H5 همچنین از طراحی بروزتر و کابین مدرن‌تری هم بهره می‌برد اما در قیمت کارخانه‌ای حدود ۸۵۵ میلیون تومان گران‌تر است. قیمت این کامیون ۴۶۰ اسب بخاری در بازار هم به حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است. گروه بهمن نیز نسخه‌ای از همین فوتون H5 را با نام امپاور عرضه می‌کند که با ۴۹۰ اسب بخار قدرت، قوی‌تر بوده و قیمت کارخانه‌ای آن ۴ میلیارد و ۶۳۷ میلیون تومان است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۵۵ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۷ دیدگاه‌ها

  1. Mr wrong

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    ماشین سنگین های عراقی رو می‌بینی آخرین مدل ولوو و مان و بنز
    بعد ایرانیا با دنگ و فنگ و هوو اشغال بار میبرن

    موافقم 14
    مخالفم 4
  2. ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (2982 ديدگاه)

    اشغال اشغال اشغال اشغال
    چرا باید راننده کامیون های کشورمون جای اکتروس و ولوو و مان و داف و اسکانیا و اینا این اشغال ها رو سوار بشن چرا واقعا ؟؟؟
    بدبختا هرچی در میارن باید خرج تعمیر این لگنای چینی کنن بعد وای به حال صاحباشون اون روز که دیگه قطعه این آشغالا پیدا نشه
    لاقل برای این راننده کامیون ها ارزش قائل بشید

    موافقم 11
    مخالفم 3
  3. ارسلان

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (445 ديدگاه)

    من باشم کلا حمل و نقل بین شهری با کامیون رو از کشور حذف میکنم و حمل نقل کامیونی و محدود میکنم به کمپرسی های داخل شهری نهایت تا 10 تن و به جاش روی توسعه حمل و نقل ریلی تمرکز میکنم این کار 3 مزیت خیلی بزرگ داره

    مزیت اول کاهش هزینه ها در نتیجه ارزان تر شدن کالاهای حمل شده
    اینکه با سوخت کمتری ظرفیت جابجایی بار بیشتری بدست میاد مثلا یک قطار اندازه ی 15 تا تریلی یا بیشتر بار میبره
    جابجایی ارزانتر (بخاطر مصرف سوخت یک قطار بجای مثلا 15 تا تریلی و تحمیل نشدن هزینه ی سنگین تعویض لاستیک ها)
    و هزینه اصطحلاک یک قطار با یک موتور دیزل در قیاس با هزینه ی اصطحلاک مثلا 15 تا تریلی با 15 تا موتور دیزل + هزینه تایرها

    مزیت دوم کاهش ترافیک اتوبان ها و امنیت بیشتر جاده ها
    تقریبا تمام تصادفات سواری با ماشین سنگین در کشور مرگبار هستن و خیلی از تصادفات هم بخاطر حرکت آهسته ی ماشین سنگین و سبقت سواری به لاین کناری و دید کور و برخورد از روبه رو با ماشین لاین روبه رو اتفاق میافته

    مزیت سوم آلودگی کمتر و مصرف کمتر گازوییل در کشور
    موتور دیزل حتی در نسخه ی 2024 ش با حجم مشابه آلودگی خیلی بیشتری از بنزینی با حجم مشابه داره اینو گفتم که بدونید موتور 12 لیتری رو با یه موتور 2 لیتری مقایسه نمیکنم و بخاطر پاس نکردن استاندارد الودگی ماشین های دیزلی در اروپا خودروهای دیزلی با اینکه محبوب بودن حذف شدن حالا حساب کن با این حجم از تریلی های قدیمی و چینی در ایران که هیچ استاندارد الودگی هم پشتش نیست هوای کشور چه شود !!
    با از میان رفتن تریلی ها از کشور قاچاق گازوییل هم به شدت پایین میاد / طرف تریلی داره روزی 420 لیتر سهمیه گازوییل داره که میشه ماهی 12 هزار لیتر بجا اینکه با تریلی کار کنه میره سوخت رو میفروشه بصورت قاچاق / که این کار نکردن تریلی خودش باعث میشه حمل و نقل کشور بهم بریزه و بخاطر کمبود تریلی در حال کار و تقاضای زیاد برای حمل بار قیمت حمل و نقل هم افزایش پیدا کنه و گرانی و تورم بیشتر رو به دنبال داره تازه اگه کوپن گازوییل رو که با چاپ پول بدون پشتوانه حساب نکنیم

    و مورد آخر ارز خیلی زیادی که بابت خرید کامیون و لاستیک کامیون از کشور خارج میشه هم جلوش گرفته میشه در نتیجه ریال با سرعت کمتری در مقابل دلار سقوط میکنه

    موافقم 11
    مخالفم 7
    1. احسان

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (101 ديدگاه)

      تعدد و تنوع سیستم های حمل و نقل یک ضرورت هست و اگر دقت کنید چین و آمریکا هم به جای تکیه بر مسیر های دریایی از کریدور های مختلف زمینی از طرق مختلف غافل نشدن. البته این درست هست که حمل و نقل ریلی باید توسعه پیدا کنه اما نباید همه چیز رو در یک سبد چید. سیستم حملو نقل تجاری از تریلی ها تا کامیون های کوچک نیاز به بروزرسانی داره و ناوگان ما دیگه رسما فرسوده شده و قطار هم نمیتونه جاش رو بگیره. بحث گازوییل و قاچاقش به خاطر ارزان نگه داشتن گازوییل (به صورت تصنعی) به خاطر کم بودن قدرت خرید ما هست و اینها از تصمیمات سیاسی نشات میگیره و راه حلش تصمیمات درست سیاسی در اقتصاد کلان و سیاست خارجی هست ،نه اینکه بیاییم حمل و نقل جاده ای رو فدای حمل و نقل ریلی کنیم.

      موافقم 7
      مخالفم 1
      1. ارسلان

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (445 ديدگاه)

        احسان جان
        من فقط با حمل و نقل تریلی ها مخالفم اونم فقط بخاطر اینکه به اقتصاد ضربه میزنه ایران سازنده ی تریلی نیست که با جمع شدن تریلی ها خط تولید هم کنار بره و صادرات و تولید ناخالص ملی ش کاهش پیدا کنه و شاخص های اقتصادیش افت کنه اون کشورهایی که میگی خودشون تولید کننده ی کامیون هست و هزاران شرکت از بغلش نون میخورن شرکت های تولید موتور دیزل گیربکس سازی و لاستیک سازی و قطعه سازی و … برای همین اون کشورها بخاطر سودش از ضررش چشم پوشی میکنن اما کشورهایی مثله ایران که صنعت تریلی سازی ندارن و مصرف کننده هستن فقط ضررش نصیب کشور میشه

        موافقم 8
        مخالفم 1
        1. احسان

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (101 ديدگاه)

          جناب ارسلان،در مواقعی که کالایی با تناژ زیاد از یک مبدا به یک مقصد پر جمعیت و پر مصرف و نزدیک به خطوط ریلی میره حمل ریلی ارجحیت داره و سخنتون درسته اما در توزیع بین مقصد هایی که تناژ کم دارند و یا از خطوط ریلی فاصله دارند یا تعدد مبدا و مقصد هست تریلی و کامیون بهتره. هر کدام جای خود دارند. مثلا تولیدات یک کارگاه به اندازه دو تن که نیاز یک شهر ۱۰۰ هزار نفره رو تامین می کنه که از خطوط ریلی دور هست رو در نظر بگیرید. کلا توزیع کلان و توزیع مویرگی هر کدام به ابزارهایی نیاز داره و از قطار ها با ظرفیت چندین صد تن تا پیک موتوری با صد کیلو بار این نیاز ها رو پوشش میدن.نمیشه صرفا یک بخش رو در نظر گرفت و بخش دیگر رو غافل.

          موافقم 1
          مخالفم 1
        2. ارسلان

          ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
          سوابق: (445 ديدگاه)

          وقتی کامنت منو نمیخونید همین میشه برید کامنت اول منو بخونید که نوشتم فقط کامیون های سبک شهری بایستی حفظ بشن و نیازی به تریلی های بین شهری نیست
          از طرفی ربطی به تناژ نداره دیگه تناژ هر باری رو که بگی از مسافر کمتره الان همون قطار های دیزلی توی ایران از ادم و مسافر بگیر تا بار رو جابجا میکنن پس با منطق تناژ شما قطار نباید مسافر ببره

          موافقم 3
          مخالفم 1
      2. ارسلان

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (445 ديدگاه)

        احسان بصورت خلاصه ازت سوال میکنم : ایا شما اقتصاد بهتر و هوای پاکتر و امنیت بیشتر جاده ای رو میخوای ؟؟ یا اینکه اقتصاد داغون تر و هوای الوده تر و امنیت پایین جاده ای رو میخوای؟؟ اونم بخاطر تنوع حمل و نقل ؟؟ (البته اسمش تنوع نیست چون فقط یک نوع قراره حذف شه)
        هر جور حساب کنی تریلی برای ایران فقط ضرره
        داشتم یه مقاله میخوندم که میگفت هر سگ گزیدگی در امریکا 430 دلار به اقتصاد کشور ضربه میزنه برای همین توی اروپا و امریکا ما سگ ولگرد نداریم جمع شون میکنن حالا حساب کن مرگ هر آدم چقدر به اقتصاد کشور ضربه میزنه ؟؟؟ وقتی میگم امنیت جاده ای و در ادامه صحبت از اقتصاد میکنم منظورم اینه

        موافقم 2
        مخالفم 0
    2. شهروند ایرانی

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (761 ديدگاه)

      پرفسور به نظرت این همه کشور عقلشون نرسید اینکار بکنند حمل نقل ریل برای بار کم که معقول نیست ضمن اینکه امکان تغییر مسیر در صورت انسداد راه وجود نداره همه بارها هم باید بره ایستگاه پیاده بش و ممکن از مقصد خیلی دور باش

      موافقم 4
      مخالفم 4
      1. ارسلان

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (445 ديدگاه)

        جناب شهروند ایرانی دیپلم ردی
        شما عقل نرسید که بار کم وجود نداره چونکه قرار نیست برای بار هر شخص یک قطار اختصاص بدیم هیچ انسداد مسیری وجود نخواهد داشت حمل و نقل ریلی رو با جاده چالوس اشتباه گرفتی از طرفی و قتی من صحبت از توسعه حمل و نقل ریلی کردم یعنی برای یک مسیر چند خط اهن ایجاد میشه بصورت موازی و این رو به وضوح در کشورهای توسعه یافته میبینیم
        در مورد جابجایی بار از ایستگاه به مقصد نهایی هم اگه کامنتم رو خونده بودی میدیدی که گفتم کمپرسی های شهری مثله ایسوز ایفای نقش خواهند کرد + وانت ها

        موافقم 5
        مخالفم 3
    3. میعاد

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (3 ديدگاه)

      درود بیکران به بزرگ مردان بی ادعا
      در پاسخ به دوست عزیز
      سواد حمل و نقلی ، زیرساختهای نامناسب ، ارتباط محدود با جهان
      نتیجه میشود کشنده های چینی.

      حالا اگر ریلی بشود که در این کشور امری محال است ، مسیرهای خارج از محدوده را باید با فرغون حمل کرد؟

      موافقم 2
      مخالفم 1
      1. ارسلان

        ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (445 ديدگاه)

        وقتی حال نداری کامنت منو کامل بخونی خواهشا ریپ هم نزن بجاش تنبلی خودت رو در خوندن کامنت مدیریت کن چونکه من توی کامنتم توضیح دادم که وانت و کمپرسی سبک شهری وظیفه ی حمل و نقل درون شهری رو به عهده میگیرن قطار هم از جاده استفاده نمیکنه پروفسور !! که شما صحبت از جاده و مسیر های خارج از محدوده میزنی یا نکنه 18 چرخ توانایی افرود داره ما خبر نداریم مثلا باهاش میرن بیابون یا مسیرهای کوهستانی و سنگ لاخ ؟؟🤣🤣 خواهشا کامنت خنده دار نده🤣

        موافقم 4
        مخالفم 0
    4. Amir

      ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      نظر بسیار خنده داری دادی وقتی از چیزی سر رشته نداری نظر نده فکر کن تربار سوخت مواد غذایی با قطار حمل بشه چقدر زمان بر هست جاده بین شهری برای جابجای کالا هست نه این که دست زن بچه تو بگیری بری تفریح میتونی از هواپیما استفاده کنی هم مزاحم راننده های تریلی نشی هم امنیت داشته باشی کدوم کامیون روزی ۴۲۰ بیست لیتر ماهی ۱۲ هزار لیتر سهمیه داره با بارنامه شارژ میشه خیلی نظر بی خود و خنده داری دادی کالا از کارخونه تا ایستگاه راهن با چی خمل بشه فکردی تخلیه بار گیری هر کامیون توی ایستگاه چقدر طول میکشه برو یک سری به ایسگاه های راهنی مثل اینچه برون بنداز تا بفهمی داستان چیه

      موافقم 1
      مخالفم 1
      1. ارسلان

        ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
        سوابق: (445 ديدگاه)

        اینترنت جلوت هست برو ببین سهمیه گازوییل رو / پس وقتی چیزی رو نمیدونی اطلاعات غلط نده و کلا نظر نده و بجاش اول برو تحقیق کن
        بعدم کدوم کشاورزی با 18 چرخ تره-بار یا همون محصولات کشاورزی شو میبره ؟؟ کشاورزا با ایسوزو یا همون کمپرسی سبک شهری و وانت محصولاتشون رو جابجا میکنن پروفسور 😂
        توی شهر شما مسیر های نزدیک (یک شهر به شهر دیگه در همون استان) رو با هواپیما میرن ؟؟😂🤣🤣
        پرفسور 100 عدد جنس رو چه بزاری توی تریلی چه بزاری توی کمپرسی یه مقدار طول میکشه از حجم جنسا که کم نمیشه که صحبت از تایم بارگیری میکنی 😂
        واقعا خودت از این نظره بیخود و خنده دار خودت خندت نمیگیره؟؟؟😂

        موافقم 1
        مخالفم 0
  4. Zz

    ۲۵ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    دوستانی که برای خرید کامیون بررسی میکنن به سایت ریون مگ( اقای کتابی ) و سایت با کامیون ( اقای روستا ) برن.اطلاعات خوبی کسب میکنن

    موافقم 8
    مخالفم 2
  5. AMANTE

    ۲۶ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (1853 ديدگاه)

    کامیون های چینی موجود در ایران مجوز تردد های بین المللی و ترانزیتی رو دارن؟

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. قدرت طهماسبی

    ۲۷ اسفند ۱۴۰۲
    سوابق: (12 ديدگاه)

    بحث حمل و نقل ایران باید مدیریت شود و از هر نظر بررسی گردد و نقاط ضعفش را برطرف کنند ، سامان دهی و علمی شدن آن ، مصرف سوخت ، استهلاک ، عوارض ، خطرات ، شغل راننده ، خدمات و … باید به روز شوند تا هزینه ها کاهش یابند و حمل و نقل به نحو احسن صورت گیرد

    موافقم 1
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا