آیا کامیون جدید ساپیا دیزل توان رقابت با محصولات بهنام بازار را دارد؟ احتمالا نه!
سایپا دیزل که ارائهدهندگان محصولات سنگین دانگفنگ در ایران به شمار میرود، در جریان آخرین نمایشگاه خودروی کشور از محصول تازهای از این برند رونمایی کرد که با نام تازه KR به دست مردم خواهد رسید. این کامیون که اتفاقا از طراحی تازه بهرهمند شده است، ویژگیهای خاصی دارد که ممکن است به گستره مشتریان علاقهمندش آسیب بزند؛ اما چرا؟
مشخصات فنی دانگ فنگ KR
کامیون دهچرخ KR تکدیفرانسیل که از آرایش ۲×۶ سود میبرد، نیروی خود را از یک پیشرانه کامینز ISD300 50 یورو ۵ دریافت میکند که توان تولید ۳۰۰ اسب بخار قدرت را دارد؛ قدرتی که با ازطریق یک جعبهدنده ۱۸ سرعتی دستی «فست 8J125TA DD» به محور محرک میرسد. این درحالی است که سایر رقبا از پیشرانههای با حداقل ۴۴۰ اسب بخار قدرت و گیربکسهای بهروزتر زد اف سود میبرند؛ ناگفته نماند که توان کاری پیشرانه KR در مقایسه با نمونههای اروپایی کمتر است.
KR برای حرکت به یک شاسی ۶,۹۸۰ کیلوگرمی و کمکفنرهای شمشی در جلو و بادی در عقب مجهز شده است؛ طول، عرض و ارتفاع کلی این کامیون بهترتیب برابر ۹,۶۵۰، ۲,۵۳۰ و ۳,۱۸۰ میلیمتر است. لاستیکهای ۲۹۵/80R22.5 دانگفنگ تازهوارد شعاع گردش ۷,۳۲۵ میلیمتری را در اختیار راننده قرار میدهند. همهچیز تا اینجا موجه به نظر میرسد، تا اینکه نوبت به امکانات رفاهی میرسد.
امکانات دانگ فنگ KR
یکی از مهمترین مولفههای جالبتوجه دانگفنگ KR تکدیفرانسیل سایپا دیزل، استفاده از کابین نیمهخوابدار کامیونتهای سبک است؛ مسئلهای که برای رانندگان مسیرهای باری بیناستانی نکتهای منفی به شمار میرود. در مقام مقایسه میتوان به رقبایی چون کامیونهای باری دافران و سیاندسی اشاره کرد که با کابین تمامخواب طراحی شدهاند و نیازهای مشتریان را برآورده میکنند.
دانگفنگ KR برای توقف به ترمز دیسکی با سیستم ABS و اضطراری AEB تکیه میکند. طراحان این کامیون برای حفظ ایمنی بیشتر آن، از هشدار برخورد FCWS و سیستم هشدار بین خطوط (LDWS) هم استفاده کردهاند. از دیگر امکانات پایه KR میتوان به سیستم تهویهمطبوع، بخاری درجا، شیشه بالابر برقی، تنظیم صندلی، قفل مرکزی، پنجره برقی و پوشش ضدزنگ اشاره کرد.
آیا دانگ فنگ KR سایپا دیزل موفق خواهد بود؟
رونمایی سایپا دیزل از کامیون جدید دانگفنگ KR نشان از تلاش این کامیونساز برای رقابت با برندهای برتر بازار مانند ایرانخودرو دیزل و… است. هرچند که این شرکت از کشنده GX با ۵۶۰ اسب بخار قدرت هم رونمایی کرده است اما برای پرکردن فضای خالی میان کامیونتها و کشندههایش به گزینه بهتری از KR نیاز دارد. نظر شما درباره ساپیا دیزل دانگفنگ KR300 چیست؟
کامران
۱۴ تیر ۱۴۰۴تمام عکسهایی که گذاشتین کامیون تک یا شش چرخ با ترکیب 2×4 هست.
بعد توی تیتر و توضیحات نوشتین ده چرخ 2×6!!!
برای یه کامیون تک سبک برای مسیرهای کوتاه و متوسط توانش بد نیست هرچند به پای رقبای بالاتر نمیرسه ولی با یه قیمت منطقی میتونه اون قسمت بازار که بین کامیونت و تک های سنگین ترِ کابین بزرگ خوابدار رو پر کنه
🇮🇷🇮🇷🇮🇷
۱۴ تیر ۱۴۰۴خدایا شکرت که این کامیونت وارد ایران شد