خودروهای سنگین

کامیون جدید پیتربیلت سوپر تراک II در نمایشگاه CES 2024 معرفی شد

شرکت باسابقه پیتربیلت از کامیون جدید و متمایز سوپر تراک II در رویداد تکنولوژی CES ۲۰۲۴ رونمایی کرد.

به نظر می‌رسد تمامی سازندگان خودروهای سنگین با چشم‌انداز آتی این صنعت که استفاده از باتری و پیشرانه‌های برقی است موافق نیستند. قطعاً تسلا این روند را کلید زده و هم‌اکنون نیز ثمره آن را می‌بیند اما این امر ضرورتاً به معنی عقب ماندن رقبا نیست و در این میان شاهد تولید محصولاتی کاربردی و بسیار محبوب نیز هستیم. پیتربیلت یکی از قدیمی‌ترین و معتبرترین سازندگان کامیون در آمریکاست و تبحر خاصی در تولید وسایل نقلیه هوی دیوتی کلاس ۸ و مدیوم دیوتی کلاس های ۵ تا ۷ دارد. محصولات این شرکت به لطف نشان بزرگ و گرد به رنگ قرمز شرکت به راحتی قابل‌شناسایی خواهند بود. کنورث نیز از ترکیب رنگی مشابهی برای نشان خود استفاده می‌کند اما لوگوی آن شکل کاملاً متفاوتی دارد؛ اما در کل می‌توان گفت پیتربیلت یکی از نمادین‌ترین لوگوها را در دنیای کامیون سازی خواهد داشت.

اما ما می‌خواهیم به محصول جدید این شرکت در نمایشگاه CES 2024 بپردازیم که سوپر تراک II نام دارد و اولین بار در سال ۲۰۲۲ و به عنوان طرحی مطالعاتی رونمایی شده بود تا راه‌های بهبود راندمان کامیون‌های کلاس ۸ را نشان دهد. این کامیون از طراحی آیرودینامیک تر با موقعیت رانندگی مرکزی سود می‌برد و به همین خاطر میدان دید کلی آن بهبود یافته است. البته هنوز برخی رانندگان فکر می‌کنند نشستن در مرکز کابین به ویژه در زمان مانور دادن خیلی ایده آل نخواهد بود.

از دیگر ویژگی‌های برجسته کامیون پیتربیلت می‌توان به شیشه‌های پاپ اوت، دوربین‌های جانبی، رینگ و لاستیک‌های سفارشی و کابین جدید و فضای خواب بزرگ اشاره کرد. در کابین این محصول جدید نمایشگر ۱۵ اینچی نیز وجود دارد. البته یک نمایشگر دیگر هم برای سیستم تهویه مطبوع، اطلاعات سرگرمی و کنترل‌های ناوبری نصب شده است. از نظر قوای محرکه باید گفت سوپر تراک II به قوای محرکه هیبریدی مجهز است و سیستم احیای گرما نیز در آن دیده می‌شود. این موارد به همراه شاسی سبک‌وزن باعث شده‌اند که راندمان کامیون یاد شده نسبت به یک محصول متوسط دیگر در این کلاس ۱۳۲ درصد بیشتر شود. یکی از مدیران ارشد این برند می‌گوید:

سوپر تراک II نشان دهنده تعهد پیتربیلت به تکنولوژی پیشرفته و نوآوری در سواری است. ما از پیشبرد موفقیت‌های خود به ‌منظور ارائه محصولاتی جذاب که آینده را شکل می‌دهند و همگام با نیازهای مشتریان گام برمی‌دارند هیجان زده‌ایم

از نظر شخصی نمی‌توان طراحی پیتربیلت سوپر تراک II را بسیار جذاب دانست اما می‌دانیم که هدف از تولید آن آیرودینامیک بهینه است و بنابراین فواصل کمتری بین پانل‌ها وجود دارد. در کل با طراحی روبرو هستیم که شامل دماغه‌ای کوتاه‌تر، پوشش ویژه چرخ‌های عقب، دوربین‌های جانبی و زیبایی کلی قابل‌قبول خواهد بود؛ اما شاید برای برخی افراد این سؤال پیش آمده باشد که برندهایی همچون پیتربیلت، کنورث و ماک چه زمانی با تسلا رقابت خواهند کرد؟ باید دانست همین شرکت پیتربیلت قبلاً کامیون برقی کلاس ۸ خود را معرفی کرده هرچند از نظر مشخصات به پای کامیون تسلا نمی‌رسد. البته علیرغم مشکلاتی که کامیون برقی پیتربیلت دارد، این شرکت همچنان جزو پرفروش‌ترین‌های بازار آمریکاست و به نظر نمی‌رسد این مهم در آینده نزدیک تغییر کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۴۷ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۶ دیدگاه‌ها

  1. NAVID@@98

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (250 ديدگاه)

    این کامیون عجب رخی داره عالیه💯😍👑

    موافقم 47
    مخالفم 7
    1. ارسلان

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (205 ديدگاه)

      اصلأ رخش پیدا هست ؟! ۱۰ تا عکس گذاشته همه اش از زاویه بغل کامیون….حتی زومی ام که کرده روی همون زاویه است

      موافقم 33
      مخالفم 6
      1. net

        ۲۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (3117 ديدگاه)

        تریلی های پرچمدار بدون دماغ
        اروپایی(اسکانیا ولوو بنز رنو مان داف) قشنگتر و بروزتر از تریلی های دماغ دار سنتی امریکایی هست و تریلی های دماغ دار سنتی امریکایی راننده دید کمی دارد هنگام رانندگی

        امریکا سلطان و مالک جاده ها

        موافقم 30
        مخالفم 59
        1. net

          ۲۵ دی ۱۴۰۲
          سوابق: (3117 ديدگاه)

          ویرایش
          طراحی داخلی و طراحی بیرونی تریلی های پرچمدار اروپایی قشنگتر و بروزتر از تریلی های دماغ دار سنتی امریکایی هست

          موافقم 14
          مخالفم 39
      2. NAVID۰۰۹۸

        ۲۶ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (10156 ديدگاه)

        یعنی من اگر آمریکا متولد میشدم ، شک ندارم راننده کامیون میشدم ، یه سواری دهه نَوَدی هم میخریدم جهت استفاده خونگیم !!!

        تو این کامیون‌ها میشه زندگی کرد پول درآورد سفر کرد پول درآورد زندگی کرد 😢 !

        شمارو نمیدونم ولی من از زندگی همینی را میخوام که نوشتم ، آخر این زندگی و دنیا پوچِ و به سبب همین راننده ماشین‌سنگین‌ها اکثریت اهل دل و صبور و باشرف هستند چون به اصل زندگی پِی بردند و زندگی را متفاوت‌تر از همه درک میکنند با دیدی باز و روشن !

        موافقم 38
        مخالفم 10
    2. بابک

      ۲۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (7 ديدگاه)

      واقعا زیباست، یعنی بعضی کامیونهارو آدم میبینه عاشق کامیون میشه.‌ این مدل واقعا بینظیره.. یه کامیون تمام عیاره.. واقعر باید دست مریزاد گفت به سازنده ش👏

      موافقم 18
      مخالفم 0
  2. Dark Knight

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (439 ديدگاه)

    چه خوب میشد که کامیون دار ها میتونستن تو خونه بشینن و از راه دور مثل پهپاد محموله ها رو جا به جا میکردن در این صورت هم امنیت جاده ها خیلی بیش تر میشد ( چون دیگه طرف تو خانه خودش نشسته و داره استراحت میکنه و بعضی موقع ها میتونه رو حالت تمام خودکار بذاره که کامیون خودش بره پس دیگه خبری راننده کامیون های خواب آلود تو جاده نبود ) و هم این بنده های خدا میتونستن وقت های خیلی بیش تری رو پیش خانواده باشن ، با کامیون های تمام خودران و بدون نیاز به راننده مخالفم چدن باعث بیکاری خیلی ها میشه به خاطر همین دوست دارم از راه دور کنترل بشن که هم راننده ها ضرر نمیکنن و هم شرکت ها هم محموله ها رو زود تر دریافت میکنن

    موافقم 14
    مخالفم 26
    1. منصور

      ۲۶ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (39 ديدگاه)

      حرکت به سوی خودران شدن خودروها زمینه اشتغال افراد بسیاری را در تولید سیستم های کنترل خودران فراهم می کند ضمن اینکه از تصادفات جرحی نیز می کاهد.به عبارتی مشاغل مهندسی و علوم پایه جای مشاغل اپراتوری (در اینجا رانندگی) را خواهند گرفت. تصور بیکاری ناشی از تکنولوژی به دلیل نگرش محدود به مقوله اقتصاد است وگرنه تکنولوژی نه تنها موجب افزایش بیکاری در سطح جامعه نمی شود، بلکه معمولا نرخ اشتغال را بالا می برد.

      موافقم 9
      مخالفم 0
  3. AMANTE

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1854 ديدگاه)

    انگار مدل 579 رو برداشتن و کمی المان های آیرودینامیکی و آینده نگرانه بهش اضافه کردن.
    به نظر خودم مدل 579 طراحی بهتری نسبت به این داره.

    موافقم 8
    مخالفم 4
  4. 𝐀𝐥𝐢

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (927 ديدگاه)

    جذاب شده

    موافقم 7
    مخالفم 1
  5. sinasvj

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (228 ديدگاه)

    بعضی وقتا کامیونا از ماشینای سواری اسپورت هم قشنگتر درمیان

    موافقم 17
    مخالفم 0
  6. حسن

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1311 ديدگاه)

    گروه معظم پکار
    پیتر بیلت عضو گروه پکار است که شامل شرکت‌های داف، کنورث و پیتربیلت است
    کلا همگی توکار جگر سازی ان

    موافقم 20
    مخالفم 1
  7. حسن

    ۲۵ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1311 ديدگاه)

    اما خدایی کامیون فقط کنورث دبلیو ناین هاندرد W990
    کلا اسمش هم قشنگه چه برسه به خودش

    موافقم 13
    مخالفم 3
    1. CS

      ۲۵ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بهتر نیست یا کلا انگلیسی بنویسی یا فارسی ؟
      دبلیو ناین هاندرد ؟!
      تازه همینم با اونی که نوشتی جور درنمیاد

      موافقم 10
      مخالفم 4
      1. حسن

        ۲۵ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (1311 ديدگاه)

        بزرگوار
        دبلیو که همین دبلیو خونده میشه
        نهصد و نود 990 در گرامر انگلیس nine hundred ninety نوشته میشه
        در گفتار و محاوره میگن کنورث دبلیو ناین هاندرد
        چون یک کنورث 990 وجود دارد وقتی 900 را میگن طرف یک گزینه داره نه صد تا
        و شخصی هم که شنونده است کاملا میدونه درمورد چی دارن صحبت میکنن
        در مورد خودرو صحبت میکنن نه در مورد دلار

        موافقم 8
        مخالفم 1
  8. محمد

    ۲۷ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (11 ديدگاه)

    تو ایران بیاد پلاک نمیشه،باید دوربینهای بغل رو بکنن و بجاش آیینه بزارن،کاری که رو بنزهای اکتروس کردن و پلاک ندادن تا زمانی که دوربینها رو کندن و آیینه گذاشتن،ما اینقدر عقبیم،بعد بیایم نظر مخالف هم بگیم در مورد این قول زیبا

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا