دوئل فولکس‌واگن اطلس و هوندا پایلوت

یک‌شنبه 10 اردیبهشت 1396 - 09:00
مطالعه 5 دقیقه
Atlas-VS-Pilot
همچنان در حال برگزاری دور مقدماتی رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز کلاس کراس‌اوورهای بزرگ را انتخاب کرده‌ایم. بیشترین محبوبیت این کلاس که به...
تبلیغات

همچنان در حال برگزاری دور مقدماتی رقابت‌های خودرویی پدال هستیم و امروز کلاس کراس‌اوورهای بزرگ را انتخاب کرده‌ایم. بیشترین محبوبیت این کلاس که به کراس‌اوورهای فول سایز معروف‌اند در بازار ایالات‌متحده است. این خودروها همگی دارای سه ردیف صندلی بوده و ظرفیت حمل تا هفت سرنشین را دارند. خودروهای حاضر در این گروه بدین شرح‌اند:

فولکس‌واگن اطلس

هوندا پایلوت

مزدا CX-9

سوبارو ایسنت

نیسان پث‌فایندر

شورلت تراورز

فورد اکسپلورر

فورد فلکس

در اولین دور از رقابت‌های این گروه، کراس‌اوور نوین فولکس‌واگن یعنی اطلس به مصاف هوندا پایلوت رفته است.

فولکس‌واگن اطلس

فولکس‌واگن جهت تقویت حضور خود در ایالات‌متحده و افزایش فروش در این کشور، سال گذشته در نمایشگاه لس‌آنجلس از یک کراس‌اوور فول سایز سه ردیفه با نام اطلس رونمایی کرد. این خودرو فعلاً فقط در بازار ایالات‌متحده و چین عرضه می‌شود. اطلس برای بازار آمریکا در ایالت تنسی این کشور تولید می‌شود درحالی‌که تولید آن برای بازار چین نیز توسط سرمایه‌گذاری فولکس‌واگن و سایک موتور به‌صورت محلی انجام می‌گیرد. البته این کراس‌اوور فول سایز در چین با نام ترامونت عرضه می‌گردد. برای اطلس دو پیشرانهٔ مختلف در نظر گرفته شده که یکی 2 لیتری چهار سیلندر توربو و دیگری 3.5 لیتری V6 تنفس طبیعی است. ما برای این نبرد پیشرانهٔ بزرگ‌تر و قوی‌تر V6 را انتخاب کرده‌ایم که 280 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور دارد. برای این موتور به‌صورت استاندارد سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Motion هم ارائه می‌شود.

هوندا پایلوت

پایلوت اما برخلاف اطلس سابقهٔ بیشتری دارد به‌گونه‌ای که تولد آن به سال 2002 بازمی‌گردد. تولید نسل اول تا سال 2008 ادامه داشت تا اینکه نسل دوم ارائه شد. سپس نسل سوم یا کنونی این کراس‌اوور فول سایز ژاپنی نیز در نمایشگاه شیکاگو 2015 معرفی گردید. پایلوت در این نسل از لحاظ طراحی بیرونی از فرم جعبه‌ای شکل قبلی فاصله گرفته و با طراحی نرم و منحنی، استایلی مدرن را ارائه کرده است. این ماشین تنها با یک پیشرانهٔ 3.5 لیتری V6 عرضه می‌گردد که 280 اسب بخار قدرت و 355 نیوتن متر گشتاور داشته و نیروی آن در حالت استاندارد توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ اتوماتیک تنها به چرخ‌های جلو انتقال میابد اما امکان سفارش یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک و سامانهٔ چهارچرخ محرک هم برای آن وجود دارد.

 

مشخصات فنی

فولکس‌واگن اطلس

هوندا پایلوت

پیشرانه

3.5 لیتری V6

3.5 لیتری V6

قدرت

280 اسب بخار

280 اسب بخار

گشتاور

360 نیوتن متر

355 نیوتن متر

گیربکس

8 سرعته اتوماتیک

9 سرعته اتوماتیک

محور محرک

چهارچرخ

چهارچرخ

مصرف سوخت

12.3 لیتر (ترکیبی)

10.4 لیتر (ترکیبی)

شتاب صفر تا 96

7.6 ثانیه

6.1 ثانیه

حداکثر سرعت

185 کیلومتر

182 کیلومتر

طول

5.03 متر

4.94 متر

وزن

2042 کیلوگرم

1951 کیلوگرم

قیمت پایه

30,500 دلار

31,535 دلار

با توجه به جمیع جهات، طراحی بدنه و کابین، برند، ویژگی‌های فنی، قیمت و مقرون‌به‌صرفه بودن و حتی تجربه کاربری، کدام خودرو را ترجیح می‌دهید؟ دلایل و معیارهای انتخاب خود را نیز لطفاً در بخش نظرات بیان فرمایید.

 

[polldaddy poll=9735436]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.