هوندا

سامورایی آتشین، نسل جدید هوندا سیویک تایپ R در ژنو

بالاخره انتظارها به پایان رسید و هوندا در نمایشگاه ژنو امسال از نسخهٔ تولیدی سیویک تایپ R جدید ۲۰۱۷ پرده‌برداری کرد. علاقه‌مندان به هاچ‌بک‌های داغ دو سال پیش یعنی زمانی که هوندا بار دیگر سیویک تایپ R را احیا کرد بسیار خوشحال و هیجان‌زده شدند اما آن خودرو راه‌حلی موقتی بود و زندگی کوتاهی داشت چراکه حالا هوندا نسل جدید تایپ R که بر اساس جدیدترین نسل سیویک یعنی نسل دهم ساخته شده را معرفی کرده است. خودرویی با یک پیشرانهٔ توربو، گیربکس دستی، بال عظیم عقب و سه سر اگزوز در عقب.

2018-civic-type-r-6

اولین چیزی که در نگاه نخست به این خودرو به ذهن می‌آید این است که تایپ R جدید بسیار جذاب به نظر می‌رسد. البته نسخهٔ پروتوتایپ این خودرو پیش از این در نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶ رونمایی شده بود که هیچ‌کدام از ویژگی‌های جذاب آن در نمونهٔ تولیدی حذف نشده‌اند و این مدل یک هاچ‌بک آتشین به داغی جهنم به نظر می‌رسد. در نمای بیرونی تایپ R یک کیت آئرودینامیک جدید ارائه شده است که هرگز ملایم‌تر از نسل قبلی نیست. همچنین تمامی چراغ‌های خودرو از نوع LED هستند و در آن رینگ‌های ۲۰ اینچی اسپرت مشکی‌رنگی ارائه شده است که با لاستیک‌های ۲۴۵ پوشیده شده‌اند.

اما قسمت اصلی سیویک تایپ R جدید قلب تپندهٔ آن است یعنی جایی که شاهد ارائهٔ یک پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ هستیم. این موتور در نمونه‌های مخصوص بازار ایالات‌متحده ۳۰۶ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند اما به دلیل تفاوت پروتوکل آزمایش‌ها اروپا، قدرت موتور در دیگر بازارها ۳۱۵ اسب بخار اعلام شده است. نیروی این پیشرانه به‌طور انحصاری توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی تنها به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. همچنین یک دیفرانسیل لغزش محدود نیز این سیویک تایپ R محرک جلو را بر روی مسیر حفظ می‌کند.

2018-civic-type-r-7

اما خوشبختانه سیویک تایپ R جدید وعدهٔ بهبود در قسمت‌های دیگری را هم داده است مانند افزایش ۳۸ درصدی مقاومت ساختاری. سیستم تعلیق خودرو نیز که در جلو از نوع مک‌فرسون و در عقب از نوع چند اتصالی با کمک‌فنرهای تطبیقی است، برای ارائهٔ حداکثر هندلینگ اسپرت تنظیم شده است. ترمزهای برمبو با دیسک‌های ۱۳.۸ اینچی در جلو و ۱۲ اینچی در عقب نیز وظیفهٔ توقف این لیفت‌بک اسپرت ژاپنی را بر عهده دارند. علاوه بر این، در سیویک تایپ R جدید سه حالت رانندگی مختلف شامل راحت، اسپرت و R+ ارائه شده است که هرکدام فرمان، کمک‌فنرها، پاسخ دریچهٔ گاز و گیربکس را تنظیم می‌کنند.

 

هوندا گفته است که تایپ R تنها در یک تیپ ارائه می‌شود که آن تیپ کاملاً فول Touring است. این یعنی در سیویک تایپ R جدید به‌صورت استاندارد شاهد یک صفحه‌نمایش لمسی هفت اینچی با ناوبری و پشتیبانی از کارپلی اپل و اندروید اتو گوگل و یک سیستم صورتی پریمیوم خواهیم بود؛ مانند تمامی سیویک‌های لیفت‌بک، تایپ R هم در سویندون انگلستان تولید می‌شود درحالی‌که پیشرانهٔ توربو آن از آمریکا و اوهایو وارد می‌گردد. تولید این خودرو از تابستان آغاز خواهد شد و امیدواریم تا آن زمان هوندا مشخصات عملکرد آن‌را اعلام کند.

honda-civic_type_r-2018-1024-07

قیمت تایپ R جدید نیز هنوز مشخص نشده است اما انتظار می‌رود درست مانند رقیب اصلی‌اش، فورد فوکوس RS قیمتی در حدود ۳۵ هزار دلار داشته باشد. همچنین یکی از بهترین ویژگی‌های نسل جدید هوندا سیویک تایپ R این است که این خودرو یک محصول جهانی است و این یعنی برای اولین بار در تاریخ در ایالات متحده هم عرضه خواهد شد.

[دانلود ویدئو] پوشش کامل جدیدترین خبرها و رویدادهای نمایشگاه خودروی ژنو ۲۰۱۷ در پدال. همراه شما خواهیم بود…

geneva-motor-show-2017

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای
بیمه بازار

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۴ دیدگاه‌ها

  1. peyman

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1935 ديدگاه)

    واقعا ماشین خوبیه ولی نمیدونم چرا با قسمت عقبش حال نمیکنم.ولی کابین و چراغای جلوش عالی هستند.از نظر فنی هم که هوندا حرف نداره

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  2. سامان اذری

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (3101 ديدگاه)

    شاهکاری با ۳۵ هزار دلار قیمت
    یک سامورایی به تمام معنا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
    1. محمدرضا

      ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
      سوابق: (56 ديدگاه)

      میشه اینو به عنوان ارس پلاک وارد کرد؟

      موافقم ۰
      مخالفم ۰
      1. سامان اذری

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۵
        سوابق: (3101 ديدگاه)

        بلی ۱۰۰ در ۱۰۰ هم تایپ ار هم مدل ۱.۵ لیتری توربوش رو

        موافقم ۰
        مخالفم ۰
  3. sina

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2272 ديدگاه)

    سیویک یه ماشین نیست، یه اثر هنریه!!!

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  4. اشکان

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (106 ديدگاه)

    #امان_از_مافیا

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  5. Bavaria

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (578 ديدگاه)

    اگزوز های فراری ۴۵۸ ?
    .
    دگ اینو نَگین که تقلید نبوده

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  6. Mohamad

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (813 ديدگاه)

    عجب چیز محشریه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  7. CNA

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (235 ديدگاه)

    ظاهرش انقدر خفنه بگن قدرتش ٧٠٠ اسبه
    ادم شک نمیکنه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  8. KING 918 (سلطان اشتوتگارت)

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (2493 ديدگاه)

    خشونت از میباره ………..
    بابا عصبی ……….

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  9. armin

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (421 ديدگاه)

    این بهتره یا مدل پایه آلفا جولیا؟

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  10. Reventon

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (282 ديدگاه)

    نسل قبلش بنظرم زیبا تر بود مخصوصا جلوش،عین اوکان بود

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  11. حميد

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (1723 ديدگاه)

    تازگیا ژاپنی ها مثل سامورایها طراحی میکنند پشت این ماشین با تویوتا پریوس و این میتسو بیشی جدیده تو یک مایه هستند
    من خودم طرحهای اروپایی رو بیشتر دوست دارم

    موافقم ۰
    مخالفم ۰
  12. Pony car

    ۲۰ اسفند ۱۳۹۵
    سوابق: (144 ديدگاه)

    کامپکت ساختن تو خون ژاپنی هاست فقط ای کاش وارد کشور بشه

    موافقم ۰
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا