هوندا

قیمت و مشخصات هوندا سیویک Si مدل 2022

یک پیشرانه، یک گیربکس!

هوندا سیویک Si مدل ۲۰۲۲ چند هفته پیش و با پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو که نسبت به قبل کمی ضعیف‌تر شده معرفی شد. علیرغم کاهش ۵ اسبی قدرت، این خودروی اسپورت و ارزان‌قیمت بهبودهای فراوانی را تجربه کرده است. هوندا به تازگی جزئیات قیمت‌گذاری سیویک Si جدید را منتشر کرده است. این خودرو تا چند ماه دیگر روانه بازار خواهد شد.

قیمت Si از ۲۷۳۰۰ دلار شروع می‌شود و به این مبلغ باید ۱۰۱۵ دلار هزینه‌های تحویل را نیز افزود. همچنین گزینه سفارش لاستیک‌های تابستانی پرفورمنس نیز وجود دارد که با ۲۰۰ دلار باعث بهبود کشش و هندلینگ خودرو می‌شود. این خودرو فقط با یک پیشرانه و گیربکس ۶ سرعته دستی عرضه می‌شود. همچنین دیفرانسیل لغزش محدود و سیستم تعلیق اسپورت نیز به‌صورت استاندارد وجود دارد.

تریم

پیشرانه قیمت  

قیمت نهایی

Si

۱.۵L Turbo $۲۷,۳۰۰ $۲۸,۳۱۵
Si with Summer Tires ۱.۵L Turbo $۲۷,۵۰۰

$۲۸,۵۱۵

اگرچه قدرت Si جدید نسبت به نسل قبل اندکی کاهش یافته اما ژاپنی‌ها باافتخار اعلام کرده‌اند قدرت تولیدی در دورهای وسیع‌تری ارائه می‌شود که این امر باعث شده سدان اسپورت هوندا حس بهتری در سواری‌های روزمره داشته باشد. پیشرانه ۴ سیلندر توربوی سیویک Si حداکثر گشتاور خود را ۳۰۰ دور زودتر از نسل پیشین ارائه کرده و قدرت بیشتری نیز بین دورهای ۶۰۰۰ تا ۶۵۰۰ در دسترس است. مهم‌تر اینکه فلایویل ارتقا یافته این خودرو باعث بهبود پاسخ پدال گاز شده است.

گیربکس ۶ سرعته دستی نیز ۱۰ درصد سریع‌تر دنده‌ها را تعویض کرده و برای اولین بار در تاریخ سیویک Si شاهد استفاده از سیستم هماهنگی دور پیشرانه برگرفته از سیویک تایپ R هستیم.

دیگر بهبود مکانیکی این خودرو به سیستم تعلیق بازنگری شده مربوط می‌شود که دارای فنرها، دامپرها و بوش‌های سفت تر و میله‌های ضد لغزش ضخیم‌تر است. همچنین بهبودهایی در سیستم فرمان صورت گرفته که باعث بهبود حس آن شده است.

میانگین امتیازات ۳ از ۵
از مجموع ۲ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID۰۰۹۸

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (10057 ديدگاه)

    حقیقتاً هزینه‌ی حمل‌و‌نقل معقوله‌ی جالبیه !!!
    خیلیه ۱۰۱۵ دلار برای هزینه‌ی تحویل که اشتباه نکنم ، اکثریتش برای حمل خودرو هست ( دریایی و زمینی ) !

    اما جالبه که ما در ایران چنین هزینه‌ای را حساب نمیکنیم و همان زمان هم که واردات آزاد بود ، قیمت تمام خودروها در یک رِنج بود ، مگر اینکه فروشنده دندون‌ گردی میکرد و قیمت را میپراند !

    که البته نشان میده که از همون اول هم همیشه در ایران ، اینقدر قیمت منتاژی‌ها ، وارداتی‌ها ، داخلی‌ها ، خارج از اُرف بوده که هزینه‌ی تحویل نداشته باشند !

    البته از دوستان که کارشان با باربری‌ها هست میدانند که در این دو سال اخیر ، وحشتناک شدید قیمت حمل کالاها بالا رفته ، تا جایی که خودش یکی از دلایل مهم در گرانیِ کالاهاست که هیچ‌جوره نمیشه کنترلش کرد !
    البته در ایران رانندگان خودروهای سنگین چاره‌ای ندارند ، چون به شدت قیمت تعمیرات و قطعات بالاست و حتی موارد مصرفی‌ هم بالاست ، تازه بیشتر موارد مصرفی تولید داخل هستند که در نمونه‌های خارجی از ۲ تا ۴ برابر جنس ایرانی و چینی قیمت بالاتر هم هست مثل لاستیک یا سوپر‌شارژ یا قطعات جلوبندی و … !

    موافقم 7
    مخالفم 3
    1. بهراد

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (753 ديدگاه)

      وقتی تولید داخل قیمتش با خارجی برابر باشه بهتره داخلی رو نخریم. من دلیل دارم،
      جنس خارجی در خارج تولید میشه هزینه حمل میاد روش، تعرفه گمرکی میخوره بعدشم حمل میشه که توسط دو سه تا واسطه بدست ما میرسه.
      خوب تولید کننده داخل بدون واسطه قیمتش این باشه روشش اشتباه هست بهتر که تعطیل کنه

      موافقم 1
      مخالفم 0
  2. datsun

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    تایپ آر وحشی تر از همیشه تو نوربرگ رویت شده

    موافقم 10
    مخالفم 0
  3. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (187 ديدگاه)

    نصب قبلیش قشنگتر بود

    موافقم 1
    مخالفم 9
    1. TOYOTA&FORD&MERCEDESBENZ

      ۱۳ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (187 ديدگاه)

      ببخشید نسل قبلیش

      موافقم 3
      مخالفم 3
  4. mos

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (715 ديدگاه)

    لطفا اخبار نمایشگاه SEMA رو پوشش بدید.
    تشکر

    موافقم 5
    مخالفم 1
  5. Reza Waffen SS

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (5323 ديدگاه)

    مفت

    موافقم 4
    مخالفم 1
  6. $ᏗᏰᏖᎥᏁ$

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (4617 ديدگاه)

    چرا تو نسخه ضعیف دنده دستی گذاشتن؟ در برابر قیمت پرداختی خیلی ارزشمنده، طراحی داخلی و خارجی مینیمالیستی، هماهنگ و زیبایی داره فقط حیف کمی از لحاظ موتوری ضعیفه، همش ۲۰۰اسب…

    موافقم 3
    مخالفم 6
    1. حسین

      ۱۴ آبان ۱۴۰۰
      سوابق: (1011 ديدگاه)

      اف که نیست،آی اس هست.ما با ۶۰-۷۰ اسب پراید حال میکنیم،حالا ۲۰۰ اسب آی اس کمه؟

      موافقم 3
      مخالفم 0
  7. ARMAN

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (325 ديدگاه)

    حیف همچین چیزی هم بزودی منقرض میشه

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. میثم

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    بنظر من ۲۰۰ اسب کاملا برای این جثه و وزن کافیه.
    طراحی داخلی و خارجی خوب.
    برند معتبر با استهلاک پایین
    قابلیت استفاده روزانه و چند منظوره
    قیمت و خدمات و بازار دست دوم مناسب
    واقعا عالیه

    موافقم 4
    مخالفم 1
  9. Clean Energy

    ۱۳ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1333 ديدگاه)

    عالیه این ماشین خدایی
    خیلی شیک هست و با کلاس و پرقدرت و قطعا کم مصرف چون یه موتور یک و نیم لیتری توربو قطعا کم مصرفه که تو این رنج عالیه
    و به نظرم توی این قیمت فقط قدرت نیست و توی این کلاس باید کم مصرف پر آپشن و پرفورمنس خوبی رو داشته باشه تازه ۲۰۰ اسبم کم نیست ها…

    موافقم 3
    مخالفم 1
  10. حسین

    ۱۴ آبان ۱۴۰۰
    سوابق: (1011 ديدگاه)

    واقعا کابینش یکی از بهترین هاست.

    موافقم 2
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا