هوندا

اعلام مشخصات کامل هوندا سیویک تایپ R جدید، سامورایی آتشین ۳۱۵ اسبی

هوندا سرانجام مشخصات کامل نسل جدید سیویک تایپ R را اعلام کرده است. این خودرو از نسخهٔ ارتقاءیافتهٔ پیشرانهٔ ۲ لیتری چهار سیلندر توربوشارژ K20C1 هوندا استفاده می‌کند که حالا خروجی آن به ۳۱۵ اسب بخار قدرت (۳۱۹ اسب بخار متریک) و ۴۲۰ نیوتن متر گشتاور رسیده است. این اعداد نسبت به نسخهٔ آمریکایی نسل قبلی ۹ اسب بخار و ۲۰ نیوتن متر بیشتر شده‌اند اما نسبت به نسخهٔ اروپایی قبلی که ۳۲۰ اسب بخار قدرت داشت (اسب بخار متریک) افزایشی را نشان نمی‌دهد. صرف‌نظر از این موضوع، سیویک تایپ R جدید قوی‌ترین خودرویی محسوب می‌شود که هوندا تاکنون در آمریکا عرضه کرده است.

به گفتهٔ هوندا، در سیویک تایپ R جدید سعی شده با تغییر اندازه، شکل و تعداد پره‌های توربین، توربوشارژر در محدودهٔ دور موتور بیشتری کار کند. در همین حال، افزایش جریان هوای ورودی و سیستم اگزوز کارآمدتر با سوپاپ فعال نیز همگی به بهبود عملکرد این پیشرانه کمک کرده‌اند. دهانهٔ بزرگ‌تر جلوپنجره، رادیاتور بزرگ‌تر و فن بزرگ‌تر هم عملکرد پایدار و بهینهٔ پیشرانه را در هنگام رانندگی‌های تهاجمی و طولانی‌مدت تضمین می‌کنند.

علاوه بر این، گیربکس شش سرعته دستی هم برای ارتباط بهتر راننده با خودرو بهبود پیدا کرده است. فلای‌ویل سبک‌تر و سیستم اصلاح‌شدهٔ تطبیق دور موتور (rev-matching) موجب تعویض دنده‌های بهتری می‌شوند و کمک می‌کنند تا خودرو هنگام ورود به پیچ‌ها ثبات خود را حفظ کند درحالی‌که دیفرانسیل لغزش محدود هم قدرت را به‌طور مؤثری به زمین منتقل می‌کند.

ازآنجایی‌که تایپ R جدید بر اساس نسل یازدهم سیویک هاچ‌بک ساخته شده است، حالا فاصلهٔ محوری آن ۳.۵ سانتی‌متر بیشتر شده تا سواری نرم‌تر و پایدارتری داشته باشد. علاوه بر این، فاصلهٔ عرضی چرخ‌ها هم در جلو ۲.۵ و در عقب ۱.۹ سانتی‌متر نسبت به نسل قبلی بیشتر شده است که این در کنار باز تنظیم سیستم تعلیق چند اتصالی در جلو و عقب موجب افزایش پایداری در خط مستقیم و بهبود احساس فرمان خواهد شد. کالیپرهای ترمز سیویک حالا به نمونه‌های دوتکه تبدیل شده‌اند تا وزن غیر فنر سوار خودرو کاهش پیدا کند درحالی‌که خنک‌کنندهٔ ترمزها هم بهبود پیدا کرده و بوستر آن‌ها نیز برای بهبود احساس از نو تنظیم شده است.

نسل جدید هاچ‌بک داغ هوندا ۲ سانتی‌متر کشیده‌تر، ۱.۲ سانتی‌متر کم‌ارتفاع‌تر و ۱.۵ سانتی‌متر عریض‌تر از قبل شده و روی رینگ‌های ۱۹ اینچی مشکی مات قرار گرفته که با لاستیک‌های اختصاصی میشلن پایلوت اسپرت ۴S پوشیده شده‌اند. این لاستیک‌ها ۲ سانتی‌متر پهن‌تر از قبل هستند. در داخل خودرو هم شاهد صندلی‌ها و کف‌پوش‌های قرمزرنگ به همراه دسته‌دندهٔ آلومینیومی و پلاک شمارهٔ تولید روی داشبورد هستیم. صفحه آمپر دیجیتالی جدید نیز به‌گونه‌ای طراحی شده که تا حد امکان خوانا باشد. اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، شارژر بی‌سیم و سیستم صوتی پریمیوم Bose هم از دیگر ویژگی‌های داخل این هاچ‌بک داغ ژاپنی هستند.

نسل جدید سیویک تایپ R در کارخانهٔ یوری هوندا در ژاپن ساخته خواهد شد اما پیشرانهٔ آن از کارخانهٔ موتور هوندا در اوهایو می‌آید. این خودرو در پاییز امسال برای فروش راهی نمایندگی‌های فروش در ایالات‌متحده خواهد شد و قیمت آن نیز در همان زمان اعلام می‌شود.

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۸ دیدگاه‌ها

  1. ناشناس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (22 ديدگاه)

    قیمتش باشه ۱ دلار . تا به ایران برسه نسل خودروهای درون سوز منقرض شده
    ولی زندگی تو این دوران با تحولات بزرگی مصادف شد مانند :کرونا،الکتریکی شدن اتومبیل ها،گرمایش جهانی،اکتشافات فضایی ،شروع عصر کوادکوپترها وجایگزینی استعمارگر پیر با استعمارگر جوان در خاورمیانه و خدمات نوکران محلی شون با جان ودل و خیلی موارد دیگه

    موافقم ۱۵
    مخالفم ۵
  2. کافر مقدس

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1479 ديدگاه)

    سیویک +ماستنگ + چلنجر این ۳تا هیچوقت اون تاریخچه خودشون رو فراموش نخواهند کرد و نباشن بازار خودرو دیگه رسما نیمی از اسم و رسم ش رو از دست میده و میمونن دوستان دیگینتی و فیدیلیتی و فوفولیتی و کوکولیتی

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱۱
    1. Amin

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2035 ديدگاه)

      سیویک ترکیبی از پرفورمنس، هیجان ، دیلی درایو ، قیمت مناسب و دوام زیاده …واقعا ماشین کاملیه ، میشه باهاش توی پیست خوش گذروند ، در عین حالا بچه هارو هم باهاش مدرسه برد
      ترکیبش اگر نگم بی نظیره ، ولی کم‌نظیره

      موافقم ۲۹
      مخالفم ۱
  3. kamy

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (500 ديدگاه)

    تنها عیبی که میتونم از این ماشین بگیرم کابین کسل کننده و بی روحشه که اونم با لذت رانندگی که داره به چشم نمیاد

    موافقم ۱۷
    مخالفم ۱۱
    1. فورد

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (745 ديدگاه)

      به نظرم طراحی بدنه اش هم کسل کننده است

      موافقم ۳
      مخالفم ۳۷
  4. محمد هادی

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1066 ديدگاه)

    بچه NSX پر جنب و جوش
    اما بنظرم یه مقدار توان موتور کمه،مخصوصا نسبت به نسل قبل خودش
    ولی بهبودهای زیادی که نسبت به نسل پیش پیداکرده تحسین برانگیزه واقعا
    آقا من فقط تنها ایرادی که به خضرت سیویک میتونم وارد کنم اینه که
    سیویک تایپ آر همیشه یک هاچبک خوش استایل و خفن بوده
    چرا تو نسلای جدیدش به سمت اتاق ناچ بک یا سدان کوپه تغیر شکل پیدا کرده؟
    این کشیده تر شدن عقب ماشین حال خوبی بمن نسبت به اون اصالت اولیه ش نمیده دیگه

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۲
    1. Kamy

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (500 ديدگاه)

      هم سعی کردن اسپرت بودنشو حفظ کنن هم کاربردی تر باشه
      ولی حسی که نسل قبلی داشت نسل جدیدش ندارع

      موافقم ۱۰
      مخالفم ۰
  5. احمدرضا

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (317 ديدگاه)

    ایول کلاچ
    قطعا تو کلاس هاچ بک ها واسه من انتخاب اوله

    موافقم ۱۲
    مخالفم ۰
  6. Scuderia Ferrari

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3656 ديدگاه)

    نمیدونم چرا برای نصب اسپویلر از مهندسین سایپا کمک نمی گیرن تا بهترین کارایی رو داشته باشه ؟؟
    حتی میتونستن از انجین پیشرفته شاهین استفاده کنن یا از سیستم ترمز پراید و خیلی چیزای دیگه ….
    ژاپنی ها تو خیلی زمینه ها از ایران عقبن و سال ها کار داره تا به ما برسن ولی غرورشون اجازه نمیده از علم و تکنولوژی روز دنیا که از ایران صادر میشه استفاده کنن

    موافقم ۳۴
    مخالفم ۱
  7. Hamilton1970

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (26 ديدگاه)

    قشنگه ولی هیچی نسل قبلیش نمیشه

    موافقم ۱
    مخالفم ۶
  8. ماشین باز

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (107 ديدگاه)

    خدا کونه زیر ۲۰۰۰۰یورو باشه شاید وارد کنن
    از دست پراید و پژو راحت شیم

    موافقم ۱۰
    مخالفم ۴
    1. احمدرضا

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (317 ديدگاه)

      ساده نباشین
      امکان نداره اجازه واردات ماشین ارزون و خوب بدن
      اونوقت دیگه کی آشغالای بنجل داخلی و چینی که کلی سود براشون داره بخره ؟

      موافقم ۱۳
      مخالفم ۲
    2. HesamS500

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (44 ديدگاه)

      این جواهر رو وارد کنن ، کی سوار اشغال چینی بشه؟

      موافقم ۹
      مخالفم ۲
    3. عرفان

      ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (225 ديدگاه)

      عزیز این نسخه سیویک تایپ ار بدون شک زیر ۴۰ هزار دلار نخواهد بود(بر اساس قیمت نسل قبلی )
      انتظار دارید ماشین اسپرت که پیست محورم هست زیر ۲۰هزار یورو باشه ؟؟؟؟؟
      مگه میشه
      ساده ترین نسخه این ماشین (سیویک ال ایکس)از ۲۳هزار دلار شروع میشه
      دیگه چه برسه به تایپ ار !!!!

      موافقم ۶
      مخالفم ۰
  9. JDM lover

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    خیلی خوبه
    فقط یذره بدنه زیادی کشیده اس و نسل های قبلی بیشتر حس هاچبک بودن رو منتقل میکرد
    ولی در کل من ازش خوشم میاد

    موافقم ۳
    مخالفم ۱
  10. محمد

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (755 ديدگاه)

    ماشین خوبیه و همه انتظار حداقل ۳۵۰ اسب رو ازش داشتن ، قبل اینکه برقی بشه یه ماشین قوی تر از نسخه قبلی باید میداد بیرون البته که همه چی قدرت نیست ولی انتظار تغیرات بنیادی تری ازش میرفت

    موافقم ۴
    مخالفم ۰
  11. meysam

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3370 ديدگاه)

    همه چی تموم
    ولی طراحیش کمی محافظه کارانه تر شده
    من دوست داشتم یه سامورایی تیز و بررنده باشه

    موافقم ۵
    مخالفم ۰
  12. Mamad

    ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    لذت رانندگی در این ماشین خلاصه میشه

    موافقم ۴
    مخالفم ۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا