معرفی هوندا CR-V و ZR-V برای اروپا، کراساوورهای هیبرید در قاره سبز
هوندا نسل جدید CR-V و همینطور مدل جدید ZR-V را برای بازار اروپا معرفی کرده است. هردوی این کراساوورها صرفاً بهصورت هیبریدی در قارهٔ سبز عرضه میشوند. CR-V جدید در ظاهر تقریباً مشابه همتای آمریکای شمالی خود است و تفاوت قابلتوجهی در این قسمت به چشم نمیخورد. در داخل خودرو هم شاهد همان کابین نسخهٔ آمریکایی هستیم که لوکستر و دلبازتر از نسل قبلی شده است.
CR-V در اروپا با یک قوای محرکهٔ هیبریدی به فروش خواهد رسید که شامل یک پیشرانهٔ 2 لیتری بنزینی تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی میشود. این خودرو همچنین بهصورت پلاگینهیبریدی هم در اروپا قابل خریداری خواهد بود که از همان قوای محرکهٔ نسخهٔ هیبریدی ولی با باطری بزرگتر استفاده میکند و میتواند تا 82 کیلومتر را صرفاً بهصورت تمام الکتریکی طی کند. باطریهای این نسخه ظرف 2.5 ساعت کاملاً شارژ میشود. هوندا اما فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات فنی CR-V اروپایی اعلام نکرده است.
هوندا ZR-V در اصل همان خودرویی است که در آمریکای شمالی با نام HR-V عرضه میشود. البته هوندا یک HR-V را هم در اروپا عرضه میکند اما آن خودرو مدلی متفاوت از نسخهٔ آمریکایی بوده و کوچکتر است؛ بهعبارتدیگر، ZR-V در اروپا قصد پر کردن شکاف بین مدلهای HR-V و CR-V را دارد. ZR-V که میتوان آن را سیویک کراساوورها توصیف کرد، در اروپا صرفاً با یک قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه میشود که 181 اسب بخار قدرت و 315 نیوتن متر گشتاور دارد.
این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ بنزینی 2 لیتری تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده، از سیویک هیبریدی اروپایی گرفته شده است. نیروی این سیستم هم از طریق یک گیربکس CVT به چرخهای جلو منتقل میشود. ZR-V با 4,570 میلیمتر طول و 1,840 میلیمتر عرض، از لحاظ اندازه به نسل قبلی CR-V نزدیک است. این کراساوور جدید که در کنار نسل جدید ZR-V برای بازار اروپا طی رویدادی در آلمان رونمایی شده، قرار است در پاییز آینده راهی بازار شود تا با خودروهایی مثل نیسان قشقایی رقابت کند.