هوندا

معرفی هوندا CR-V و ZR-V برای اروپا، کراس‌اوورهای هیبرید در قاره سبز

هوندا نسل جدید CR-V و همین‌طور کراس‌اوور جدید ZR-V را با پیشرانه‌های هیبریدی برای عرضه در اروپا در آلمان رونمایی کرده است.

هوندا نسل جدید CR-V و همین‌طور مدل جدید ZR-V را برای بازار اروپا معرفی کرده است. هردوی این کراس‌اوورها صرفاً به‌صورت هیبریدی در قارهٔ سبز عرضه می‌شوند. CR-V جدید در ظاهر تقریباً مشابه همتای آمریکای شمالی خود است و تفاوت قابل‌توجهی در این قسمت به چشم نمی‌خورد. در داخل خودرو هم شاهد همان کابین نسخهٔ آمریکایی هستیم که لوکس‌تر و دل‌بازتر از نسل قبلی شده است.

CR-V در اروپا با یک قوای محرکهٔ هیبریدی به فروش خواهد رسید که شامل یک پیشرانهٔ ۲ لیتری بنزینی تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی می‌شود. این خودرو همچنین به‌صورت پلاگین‌هیبریدی هم در اروپا قابل خریداری خواهد بود که از همان قوای محرکهٔ نسخهٔ هیبریدی ولی با باطری بزرگ‌تر استفاده می‌کند و می‌تواند تا ۸۲ کیلومتر را صرفاً به‌صورت تمام الکتریکی طی کند. باطری‌های این نسخه ظرف ۲.۵ ساعت کاملاً شارژ می‌شود. هوندا اما فعلاً اطلاعات بیشتری در مورد مشخصات فنی CR-V اروپایی اعلام نکرده است.

هوندا ZR-V در اصل همان خودرویی است که در آمریکای شمالی با نام HR-V عرضه می‌شود. البته هوندا یک HR-V را هم در اروپا عرضه می‌کند اما آن خودرو مدلی متفاوت از نسخهٔ آمریکایی بوده و کوچک‌تر است؛ به‌عبارت‌دیگر، ZR-V در اروپا قصد پر کردن شکاف بین مدل‌های HR-V و CR-V را دارد. ZR-V که می‌توان آن را سیویک کراس‌اوورها توصیف کرد، در اروپا صرفاً با یک قوای محرکهٔ هیبریدی عرضه می‌شود که ۱۸۱ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن متر گشتاور دارد.

این قوای محرکه از یک پیشرانهٔ بنزینی ۲ لیتری تنفس طبیعی به همراه دو موتور الکتریکی تشکیل شده، از سیویک هیبریدی اروپایی گرفته شده است. نیروی این سیستم هم از طریق یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ZR-V با ۴,۵۷۰ میلی‌متر طول و ۱,۸۴۰ میلی‌متر عرض، از لحاظ اندازه به نسل قبلی CR-V نزدیک است. این کراس‌اوور جدید که در کنار نسل جدید ZR-V برای بازار اروپا طی رویدادی در آلمان رونمایی شده، قرار است در پاییز آینده راهی بازار شود تا با خودروهایی مثل نیسان قشقایی رقابت کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۷ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. sina

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2643 ديدگاه)

    فاصله بین crv و hrv اونقدر نیست که یه خودرو دیگه لازم باشه براش

    موافقم 13
    مخالفم 4
  2. دانیال

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (596 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 19
    مخالفم 5
  3. Tesla

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    یکی از شعار های اصلی معترضین به جلسه سران فولکس واگن : ( هر چه زودتر پیشرانه های درونسوز رو نابود کنید تا وضع از این بد تر نشده ) ببینم باز فسیل فن میاد ابراز امیدواری به سوخت های مصنوعی و حفظ پیشرانه های محکوم به نابودی درونشوز کنه !! 🤣🤣🤣⚡️⚡️⚡️💪💪

    موافقم 3
    مخالفم 48
    1. datsun

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      عمو ایلون خودش با موشکهاش که هر روز تو جو میترکن یکی از عوامل مخرب محیط زیسته پس ببند، قول میدم محیط زیست حتی تو اولویت دهم این شیاد و همه دولتها هم نیست قضیه ذخایره نفتیه وگرنه عوامل آلاینده ی وجود داره که چندین برابر خودرو آلودگی به وجود میاره اول باید جلوی اونا رو میگرفتن محیط زیست فقط یه بهانه ست

      موافقم 26
      مخالفم 4
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (10176 ديدگاه)

      تو حالا تسلا‌هاتو بزن به شارژ سر کوچت ، تا ببینیم چی قرارِ بشه !

      موافقم 18
      مخالفم 5
  4. Tesla

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (654 ديدگاه)

    پدال جان لطفا اخبار مربوط به اعتراضات علیه تغییرات اقلیمی که چند روزه در اروپا جریان داره رو پوشش بدین ( ایندیپندنت: هزاران معترض در آلمان خواهان نابودی هر چه زود تر پیشرانه های درونسوز و کربن خنثی شدن تمامی برند های خودروسازی تا ۲۰۲۵ هستند و مورد حمایت کامل سازمان های محیط زیستی نیز قرار دارند ) 😍😍⚡️⚡️⚡️💪💪

    موافقم 3
    مخالفم 38
  5. درود

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (69 ديدگاه)

    درود بر ژاپن کارز

    موافقم 22
    مخالفم 1
  6. مسعود

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (114 ديدگاه)

    نسل جدید هوندا CRV ماشین خیلی معرکه ایه. هم از نظر دیزاین داخلی و هم دیزاین خارجی. البته نسبت به آمریکا خیلی دیر این ماشینو واسه اروپا معرفی کرد. ولی باتوجه به اینکه فقط مدل هیبریدش رو میخواد تو اروپا عرضه کنه احتمالا کمتر از 45 هزار یورو نمیشه و عملا قیمتش مشابه خودروهای آلمانی درمیادش.
    مثلا تویوتا کرولا کراس که شاسی بلند کامپکت حساب میشه قیمتش توی بازار آلمان حدود 40 هزار یوروست و برای این خودروی اقتصادی هیبریدی قیمت بالایی حساب میشه.

    موافقم 7
    مخالفم 1
  7. مازیار

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2458 ديدگاه)

    پدال جان شاید طرف گلوش پیش گرتا تونبرگ گیر کرده این همه شعار برای حفظ محیط زیست میده کمک کن بهم برسن دوتا بچه

    موافقم 18
    مخالفم 1
  8. ❤BMW❤

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1246 ديدگاه)

    از بین ژاپنی ها ، دلم واسه میتسوبیشی خیل میسوزه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  9. سالار فصل

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (52 ديدگاه)

    دوستان هاندا ای الکتریکی چرا خبری ازش نیست؟
    بنظر میرسید خوش فروش باشه با توجه به ظاهر و تکنولوژیش

    موافقم 2
    مخالفم 1
  10. Hossein

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (103 ديدگاه)

    طراحان بی ام دبلیو یاد بگیرند ؛ لازم نیست برای طراحی کراس اور از فیلم های علمی تخیلی الهام بگیرید، طراحی شیک و ماندگار یعنی این…

    موافقم 9
    مخالفم 2
  11. T

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (354 ديدگاه)

    پشتش منو یاد ولوو میندازه

    موافقم 2
    مخالفم 4
    1. datsun

      ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (3477 ديدگاه)

      برو یه نگاه بنداز ببین هوندا چند ساله از این چراغ های عقب استفاده میکنه بعد میای میگی من ولوو میبینم یاد هوندا میفتم

      موافقم 10
      مخالفم 1
  12. Amir Abbas

    ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    سلام دوست عزیز. اگه منظورت هوندا eny1 هستش که اون دیروز تازه معرفی شد و هنوز عرضه نشده. اما منم مطمئنم که یکی از پرطرفدارترین suv های برقی خواهد شد چون واقعا خوشگل و خفنه و مایلیج خوبی هم داره. بنظرم دیگه وقتشه که صنعت الکتریکی هم مال ژاپن بشه مثل هیبریدی و هیدروژنی. چون الان همه شون دارن خیلی خفن وارد بازار میشن. هوندا که عالی. تویوتا هم با مدیریت جدید مطمئنم میترکونه و تازه سونی هم وارد این عرصه شده. شکل نهایی ماشین سونی واقعا فوق العاده اس و مطمئنم که یکی از پرفروش‌ترین ها خواهد شد ماشین سونی

    موافقم 5
    مخالفم 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا