هوندا

اعلام قیمت و مشخصات کامل نسل جدید هوندا HR-V

پس از پیش‌نمایشی که چندی پیش ارائه شد، هوندا نسل جدید HR-V را به‌طور کامل برای بازار ایالات‌متحده معرفی کرده است. نسخهٔ آمریکایی این خودرو کاملاً با چیزی که در اروپا عرضه می‌شود متفاوت است زیرا آمریکایی‌ها به خودروی بزرگ‌تری نسبت به نسخهٔ اروپایی نیاز دارند. به همین دلیل، HR-V مخصوص بازار آمریکای شمالی برخلاف نسخهٔ اروپایی که بر اساس پلت‌فرم هاچ‌بک ساب‌کامپکت جاز ساخته شده است، از پلت‌فرم نسل جدید سیویک استفاده می‌کند.

نسل جدید HR-V آمریکایی ۲۳۹ میلی‌متر کشیده‌تر از قبل شده و فاصلهٔ محوری آن‌هم ۴۳ میلی‌متر افزایش پیدا کرده است. قیمت این خودرو در بازار ایالات‌متحده بدون احتساب هزینهٔ ۱,۲۴۵ دلاری حمل تا مقصد، از ۲۳,۶۵۰ دلار شروع و به ۲۸,۹۵۰ دلار ختم می‌شود. این ابعاد و قیمت، HR-V را به برادر بزرگ‌تر خود یعنی CR-V بسیار نزدیک‌تر می‌کند زیرا قیمت این کراس‌اوور کامپکت از ۲۶,۸۰۰ دلار شروع می‌شود. البته نسل بعدی CR-V که سال آینده به بازار خواهد آمد احتمالاً از لحاظ ابعاد و قیمت افزایش خواهد داشت.

نسل جدید HR-V فقط با یک پیشرانهٔ ۲ لیتری تنفس طبیعی چهار سیلندر عرضه می‌شود که از سیویک گرفته شده و ۱۵۸ اسب بخار قدرت و ۱۸۷ نیوتن متر گشتاور دارد. هرچند این اعداد ۱۷ اسب بخار و ۱۵ نیوتن متر از موتور ۱.۸ لیتری نسل قبلی بیشتر هستند اما در HR-V برخلاف سیویک خبری از موتور ۱.۵ لیتری توربو یا گیربکس دستی نیست و نیروی موتور توسط یک گیربکس CVT به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. برای این خودرو سامانهٔ چهارچرخ محرک هم با پرداخت ۱,۵۰۰ دلار اضافی قابل سفارش خواهد بود.

به گفتهٔ هوندا، سامانهٔ چهارچرخ محرک HR-V جدید می‌تواند در شرایط لغزنده نسبت به نسل قبلی نیروی بیشتری را به چرخ‌های عقب ارسال کند. همچنین تمام نسخه‌های این خودرو صرف‌نظر از محرک جلو یا چهارچرخ محرک به‌صورت استاندارد به سیستم کنترل پایین رفتن از شیب‌ها مجهز هستند. کم‌مصرف‌ترین نسخهٔ این کراس‌اوور جدید ژاپنی در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی به ۸.۴ لیتر بنزین نیاز خواهد داشت.

اشتراک با سیویک در داخل HR-V جدید هم به‌وضوح دیده می‌شود و در اینجا نیز نوار لانه‌زنبوری روی دریچه‌های تهویه، کنترل‌های دوار سیستم تهویه و نمایشگر تبلت مانند در بالای داشبورد دیده می‌شود. البته با نگاهی دقیق‌تر می‌توان تفاوت‌هایی با سیویک در چیدمان کنسول و دکمه‌ها را مشاهده کرد. در تیپ پایهٔ LX و همین‌طور تیپ اسپرت با قیمت ۲۵,۶۵۰ دلار، صفحه آمپر دیجیتالی ۷ اینچی و نمایشگر مرکزی ۷ اینچی به‌صورت استاندارد ارائه می‌شود درحالی‌که در تیپ EX-L با قیمت ۲۷,۴۵۰ دلار، نمایشگر مرکزی به ۹ اینچی ارتقاء پیدا می‌کند و اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم به لیست تجهیزات افزوده می‌شود.

هرچند این HR-V جدید مخصوص بازار ایالات‌متحده است اما هوندا قصد دارد در آینده این خودرو را با نام ZR-V در چین و اروپا هم عرضه کند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۲۱ دیدگاه‌ها

  1. من⁦^_^⁩

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (200 ديدگاه)

    اگه قرار بود لامبورگینی اوروس به عنوان خودرو خانوادگی عرضه می شد این شکلی در میومد😂
    خیلی خوشگل و بهتر از نسلای قبلی با اون چراغای عقب عجیب غریب شده
    میشه گفت عالیه

    موافقم 52
    مخالفم 3
    1. من⁦^_^⁩

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (200 ديدگاه)

      در ضمن قیمتش هم به سقف وارداتی میماله و وارد میشه🤑

      موافقم 27
      مخالفم 2
    2. کیان

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (1412 ديدگاه)

      خیلی تشبیه خوبی بود واقعا، در کل من خیلی بیرونش و پسندیدم، خیلی متفاوت و خاص و زیبا
      داخلشم خب خیلی جدید نیست، سیویک هست، ساده و شیک

      موافقم 28
      مخالفم 3
    3. رضی

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (21 ديدگاه)

      دقیقا اولین بازخوردی که از دیدن پوستر مقاله در لحظه اول داشتم لامبورگینی اوروس بود ولی یه کوچولو مهربونتر

      زیبا و دوست داشتنیه

      موافقم 20
      مخالفم 1
    4. زیزیگولو

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (4456 ديدگاه)

      طراحی زیبا و شیکی داره👌👌👌👌

      موافقم 13
      مخالفم 2
  2. TML BN

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1055 ديدگاه)

    اگه لگوش رو برداری واقعا نمیشه تشخیص داد که چیه

    موافقم 27
    مخالفم 1
  3. Nima

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (1658 ديدگاه)

    دماغه جلوش واقعا زشته!
    داشبوردشم سادس
    گیربکسشم بده
    تنوع موتورش هم کمه
    بقیه چیزاش عالیه.(ولى درکل خوشم نیومد)
    مزدا توى تمام این موارد بهتره.

    موافقم 9
    مخالفم 42
  4. sina

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (2635 ديدگاه)

    هر چی آکورا داره خوب عمل میکنه تو طراحی، هوندا داره پسرفت می‌کنه.
    این بیشتر فورد هست تا هوندا :/

    موافقم 31
    مخالفم 2
    1. علی

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (124 ديدگاه)

      هوندا طراحی ش ساده
      پس رفت هم تو همه ماشین هاش نبوده، مثلا به نظرم نثل فعلی آکورد طراحی ش ضعیف تر از مدل های قبلیه ولی مثلا cr v بهتر از نسل قبلی ش هست
      سیویک طراحی ش ساده شده ولی بسیار شیک شده، چیزی که هوندا میخواد
      همین hr v واقعا نسل قبلی ش خوب نبود الان هیلی خوب شده

      موافقم 14
      مخالفم 3
      1. sina

        ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
        سوابق: (2635 ديدگاه)

        این ماشین از نسل قبلش بدتره
        سیویک هم پسرفت داشته
        ببینیم سی او وی چی میشه

        موافقم 4
        مخالفم 10
    2. R@m!n

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (2243 ديدگاه)

      بزارش کنار فورد اسکیپ 2022 اوضاع از اینم بدتر میشه.

      موافقم 8
      مخالفم 1
  5. حسین

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (18 ديدگاه)

    بیشتر شبیه محصولات فورد شده اما خوب و تهاجمی از کار دراومده کابینش با اینکه ساده و شیکه اما کاش از کابین سیویک استفاده نمی کرد . به هر حال فکر کنم زبان طراحی جدید هوندا هست فکر کنم در نسل جدید cr.v هوندا پخته ترش کنه . در بخش موتور و گیربکس میتونست خوب عمل کنه که با cvt خرابش کرده . در کل نسبت به قیمت حساب کنی محصولات هوندا خیلی خیلی با ارزش هستن لذت رانندگی هم بخش جدایی ناپذیر محصولات هوندا هست

    موافقم 7
    مخالفم 0
  6. پدرام

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (797 ديدگاه)

    قیمتش خیلی خوبه اما هنوز کراس اورهای ساب کامپکت رو درک نکردم همون حکایت شترمرغ هست
    اینم همینه منظورم فقط هوندا نیست به صورت کلی الان این ماشین نه توانایی آفرود داره نه راحتی و نرمی یه سدان رو داره و نه مثل سیویک می تونه هندلینگ خوبی داشته باشه چون ارتفاع کلا هندلینگ رو تحت تاثیر می ذاره حالا هر برندی می خواد باشه مثلا هیچ وقت لامبورگینی اوروس هندلینگ هوراکان رو نمی تونه داشته باشه

    موافقم 11
    مخالفم 0
  7. HesamS500

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (121 ديدگاه)

    قشنگه

    موافقم 3
    مخالفم 0
  8. سامان

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (10 ديدگاه)

    چرا اینقدر قدرت موتور و اسب بخارش کمه؟
    بنظر من برای سال ۲۰۲۲ این عدد خیلی پایینه
    خودرو سازها حداقل باید رو ۲۰۰ کار کنن.

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. heshmat021

      ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
      سوابق: (320 ديدگاه)

      مگه میخان باهاش برن پیست یا مسابقه

      بنظرم ماشین شهری و خانوادگی ۱۰۰ و‌۱۵۰ براش بسه
      زیاد باشه هم بد نیس، ولی شرط لازمی نیس تو این کلاس

      موافقم 6
      مخالفم 1
  9. meysam

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3524 ديدگاه)

    بسیار شیک و زیبا
    بر خلاف خیلی از شرکتها، خبری هم از جلوپنجره های بزرگ که بخش زیادیش هم مسدوده نیست. کاملا اندازه و نرمال
    فقط تنوع موتورش کمه یا لااقل یه مدل هیبرید هم میزد که البته احتمالش زیاده چون تو اروپا سیویک هیبرید رو رونمایی کردن
    اتفاقا امروز بعد از اینکه فهمیدم آکورا MDX پرفروشترین SUV سه ردیفه آمریکاست، رفتم در مورد محصولاتش یه سرچی کردم و واقعا خیلی خیلی خوشم اومد. طراحی خیلی خوبی دارن و بنظر من از محصولات لکسوس خیلی زیباترن
    جدیدترین نسل لکسوس RX رو بزارید کنار آکورا MDX متوجه میشید که آکورا یه سر و گردن بالاتره

    موافقم 8
    مخالفم 1
  10. رامتین

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3020 ديدگاه)

    طراحیش خوبه اما موتورش باید مثل اکورد 2 لیتری توربو میشد.

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. datsun

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (3431 ديدگاه)

    برخلاف دوستان به نظرم طراحیش خیلی خوبه

    موافقم 5
    مخالفم 1
  12. JDM lover

    ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    با اینکه قیمت خوبی داره، ولی هیچ نشانه ای از هوندا بودن رو نداره و بدون ارمش اصلا نمیشه تشخیص داد که یه هونداست

    موافقم 6
    مخالفم 0
  13. اوسا

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۱
    سوابق: (12 ديدگاه)

    چقدر خوبه بدون توربو!
    کاش ایران هم بیاد.
    الان مشخصاتش تو سگمنت میتسو ASX قرار میگیره

    موافقم 0
    مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا