هوندا سیویک هیبرید 2025 با 200 اسب بخار قدرت معرفی شد

شنبه 30 دی 1402 - 05:30
مطالعه 4 دقیقه
2025-honda-civic-sport-touring-hybrid-sedan
شرکت هوندا اولین جزئیات از سیویک هیبرید 2025 را منتشر کرد. این خودرو به احتمال زیاد از قوای محرکه‌ای با حدود 200 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند.
تبلیغات

هوندا سیویک هیبرید از سال 2015 تاکنون در بازار آمریکا عرضه نمی‌شود زیرا وظیفه رقابت در بخش خودروهای کامپکت هیبریدی به مدل اینسایت واگذار شده است، خودرویی که قرابت زیادی با سیویک دارد. البته با معرفی نسل جدید سیویک این موضوع تغییر کرد. شاید کمی گیج شده باشید اما موضوع پیچیده‌تر هم می‌شود! زمانی که نسل جدید سیویک در سال 2022 از راه رسید هوندا اینسایت از بازار کنار رفت تا ژاپنی‌ها نماینده‌ای در این کلاس نداشته باشند. با فاصله‌ای اندک تویوتا اولین نسخه هیبریدی تاریخ کرولا را معرفی کرد و پس از آن هم نسل جدید پریوس با جذابیت‌های زیاد رونمایی شد. هوندا هم سریعاً دست‌به‌کار شد تا دوباره رقیبی هیبریدی را برای تویوتا معرفی کند. قول ژاپنی‌ها برای بازگشت سیویک هیبرید عملی شده و هم‌اکنون اولین جزئیات سیویک هیبرید 2025 در دسترس رسانه‌هاست.

اگرچه اطلاعات زیادی از هوندا سیویک هیبرید 2025 منتشر نشده اما قبلاً تائید شده سدان قرمز رنگی که در تصاویر دیده می‌شود امسال راهی بازار خواهد شد. البته نسخه هاچبک سیویک هیبرید نیز قابل انتخاب خواهد بود. با توجه به تصاویر می‌توان گفت دماغه سیویک کمی پهن‌تر شده و ورودی‌های هوا نیز تغییر یافته‌اند. همچنین گوشه‌های سپر با ورودی‌های کم‌عرض خود ما را به یاد سیویک تایپ R می‌اندازند. بخش بالایی جلوپنجره هم تغییر یافته است اما به نظر می‌رسد چراغ‌های جلو و عقب تغییری نداشته‌اند. همین موضوع درباره درها و دیگر بخش‌های بدنه سیویک سدان هم صدق می‌کند.

در تصاویر رینگ‌های جدیدی را برای مدل هیبرید می‌بینیم و همچنین انتظار می‌رود تغییرات مشابهی در نسخه بنزینی سیویک 2025 هم اعمال شود. هوندا می‌گوید مدل‌های استاندارد سیویک هم برخی به‌روزرسانی‌های بصری معمول را دریافت خواهند کرد؛ اما زیر پوست سیویک هیبرید 2025 همان قوای محرکه هیبریدی بکار رفته در آکورد هیبرید سدان و CR-V هیبرید شاسی‌بلند وجود خواهد داشت.

درصورتی‌که ژاپنی‌ها این قوای محرکه را دست‌کاری نکنند به احتمال زیاد شاهد قدرت 204 اسب بخاری خواهیم بود که بسیار بیشتر از خروجی 180 اسب بخاری سیویک بنزینی با پیشرانه 1.5 لیتری توربوست. حتی این خودرو قوی‌تر از سدان سیویک Si اسپرت با 200 اسب بخار قدرت خواهد بود. البته سیویک تایپ R با قدرت 315 اسب بخار همچنان دست بالاتر را در این خانواده خواهد داشت اما سیویک هیبرید به عنوان دومین سیویک قوی خانواده شناخته می‌شود و این خود بیانگر اهمیت مدل هیبریدی برای هونداست.

البته احتمال دارد این موضوع یک اتفاق ساده نباشد چراکه تویوتا پریوس جدید نیز با قوای محرکه قوی‌تر تولید شده تا مالکان آن نیز اندکی هیجان را تجربه کنند. علاوه بر این شاهد طراحی زیبا، هندلینگ بهتر و متریال لوکس‌تر در پریوس هستیم که باعث شده تویوتا در این کلاس با قدرت حضور یابد. هوندا نیز احتمالاً به دنبال ارائه تصویری سطح بالاتر از سیویک هیبرید در بازار است و قبلاً این کار را با مدل اینسایت بررسی کرده است. ظاهراً ژاپنی‌ها درس‌های زیادی را در اینسایت آموخته‌اند و نشان اسپرت تورینگ نصب شده روی مدل قرمز رنگ حاضر در تصاویر نشان دهنده تریم فول سیویک است. دیگر ویژگی خاص سیویک هیبرید 2025 را می‌توان لاستیک‌های اسپرت پیرلی پی زیرو دانست.

تویوتا کرولا هیبرید (سمت راست) و تویوتا پریوس (سمت چپ)

اگرچه هوندا هیچ اشاره‌ای به این موضوع نکرده اما احتمال دارد مدل هیبرید جایگاهی لوکس‌تر در بین اعضای خانواده داشته باشد. مشابه همین موضوع را درباره خانواده آکورد جدید نیز دیده‌ایم که به دو دسته مدل‌های بنزینی ارزان‌تر و هیبریدی گران‌تر تقسیم شده است. احتمال دارد هوندا پیشرانه 2 لیتری بنزینی خانواده سیویک را حذف کرده و تنها پیشرانه 1.5 لیتری توربو را به همراه قوای محرکه هیبریدی حفظ کند. شاید هم سیویک هیبرید تنها در تریم های فول و گران‌تر عرضه شود. هوندا می‌گوید مدل‌های هیبریدی سهم 25 درصدی از کل فروش خودروهایش در آمریکا را به خود اختصاص داده‌اند و بنابراین منطقی است که سیویک هیبرید برای رقابت با برند هم‌وطن یعنی تویوتا تولید شود. در آینده اطلاعات بیشتری از این خودرو را خدمت شما عزیزان تقدیم خواهیم کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.