10 خودروی شاخص که مقهور قدرت هوندا سیویک تایپ R می‌شوند

دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 - 13:30
مطالعه 7 دقیقه
Honda-Civic_Type_R-2018-160
یک بار دیگر هوندا سیویک تایپ R لقب سریع‌ترین خودروی دیفرانسیل جلوی پیست نوربرگ رینگ را از آنِ خود کرد.
تبلیغات

نسل قبلی این خودرو رکورد 7:50.63 را بر جای گذاشته بود اما فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپورت S با ثبت زمان 7:47.19 رکورد جدیدی را در جهنم سبز ثبت کرد؛ اما هم‌اکنون نسل جدید تایپ R پا به میدان گذاشته و هوندا ادعا می‌کند مدل یاد شده یک دور پیست را در زمان 7:43.80 طی کرده است. این زمان نه تنها بهبودی چشم‌گیر نسبت به رکورد نسل قبلی محسوب می‌شود بلکه حدود 4 ثانیه نیز بهتر از گلف است.

موضوع شگفت‌آور اینکه تایپ R علیرغم ایفای نقش به عنوان یک هاچبک دیفرانسیل جلو و بهره بردن از پیشرانه‌ی 4 سیلندر توربو توانسته برخی از سوپرکارهای شاخص را در پیست شکست دهد. البته برخی از خودروهای حاضر در لیست مربوط به چند سال قبل بوده و نسخه‌های جدیدتر آن‌ها زمان بهتری ثبت کرده‌اند اما قطعاً شنیدن اینکه سیویک در نوربرگ رینگ سریع‌تر از لامبورگینی است برای شما سورپرایز کننده خواهد بود. با ما باشید تا با 10 خودرویی که از تایپ R جدید در جهنم سبز شکست می‌خورند آشنا شوید.

  • فولکس‌واگن گلف GTI کلاب اسپورت S

چه خودرویی بهتر از گلف GTI کلاب اسپورت S برای آغاز لیست که عنوان خود را به تایپ R واگذار کرده است؟ این خودرو اساساً برای ثبت رکورد در نوربرگ رینگ ساخته شده و در آن شاهد حذف صندلی‌های عقب و تنظیم دوباره‌ی سیستم تعلیق برای عبور بهتر از پیچ‌ها هستیم. قطعات آئرودینامیکی اضافی برای افزایش داون فورس بکار گرفته شده و پیشرانه‌ی آن نیز خروجی 306 اسب بخاری دارد. تنها 400 دستگاه از این خودرو ساخته شده و هرگز به ایالات‌متحده وارد نشده است.

  • ب ام و M3 GTS

اسپورت اتو با ب ام و M3 GTS E92 رکورد 7 دقیقه و 48 ثانیه را در نوربرگ رینگ ثبت کرده است. این خودروی مخصوص پیست سبک‌تر و قدرتمندتر از نسخه‌ی عادی است. همانند دیگر نسخه‌های مخصوص پیست، این خودرو نیز فاقد صندلی‌های عقب، کنسول مرکزی و تریم درب‌ها بوده و در صورت سفارش خریداران سیستم تهویه نیز حذف می‌شود. حتی سیستم صوتی و ایزولاسیون صدا نیز حذف شده و رول بار استاندارد به همراه آتش‌خاموش‌کن در آن نصب شده‌اند. قدرت خودرو به 444 اسب رسیده اما با این همه قدرت نیز در جهنم سبز از تایپ R جدید شکست می‌خورد.

  • شورولت کوروت C6 Z06

این خودرو در زمان معرفی سریع‌ترین کوروتی بود که ساخته شده بود. کوروت Z06 از پیشرانه‌ی 8 سیلندر 7 لیتری با قدرت 505 اسب بخار استفاده کرده اما حتی این میزان قدرت نیز برای شکست پیشرانه‌ی 4 سیلندر 2 لیتری توربوی تایپ R کافی نیست. اسپورت اتو در سال 2007 توانست یک دور نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 49 ثانیه طی کند.

  • فراری 599 GTB فیورانو

این خودرو برای اولین بار به عنوان مدل 2007 وارد بازار و جایگزین مدل 575M مارانللو شد. نیروبخش این خودرو پیشرانه‌ی 12 سیلندر 6 لیتری 612 اسبی بوده و به عنوان پرچم‌دار دونفره‌ی فراری انجام‌وظیفه می‌کرده است. شاید سن این خودرو بیش از یک دهه باشد اما GTB فیورانو یک دور پیست را در 7 دقیقه و 47 ثانیه طی کرده است. بله سیویک تایپ R جدید حدود 4 ثانیه سریع‌تر از این فراری 12 سیلندر است.

  • پورشه 911 GT3 RS (996)

شکی وجود ندارد که پورشه به عنوان تولید کننده‌ی بی‌بدیل خودروهای اسپورت سریع شناخته شده است. در حقیقت این خودروساز برای مدت زمان مناسبی با مدل 918 اسپایدر لقب سریع‌ترین خودروی جهنم سبز را به خود اختصاص داده بود اما لامبورگینی اوراکان پرفورمنته این رکورد را شکست. با این حال مدل GT3 RS با همه‌ی خصوصیات مسابقه‌ای خود توانسته یک دور نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 47 ثانیه طی کند.

  • پورشه 911 GT2 (996)

قطعاً در سال‌های اخیر مدل‌های سریع‌تر 911 GT2 ساخته شده‌اند اما نسل 996 این خودرو در پیست نوربرگ رینگ کندتر از سیویک تایپ R مدل 2017 است. در سال 2001 اسپورت اتو زمان 7 دقیقه و 46 ثانیه را با این خودرو ثبت کرد. در همان زمان این خودرو قدرتمندترین پورشه‌ی تولید سری تاریخ بود و قدرت 456 اسب بخاری داشت. به یاد داشته باشید این خودرو با بهای حدود 185 هزار دلاری وارد بازار شد که بسیار بیشتر از بهای حدود 35 هزار دلاری هوندا سیویک تایپ R است.

  • لامبورگینی گالاردو سوپرلگرا

حضور تک و تنهای فراری در این لیست منصفانه نبوده و بنابراین لامبورگینی نیز هم‌وطن خود را تنها نگذاشته است. گالاردو سوپرلگرا در سپتامبر 2007 توانست زمان 7 دقیقه و 46 ثانیه‌ای را در نوربرگ رینگ ثبت کند که چندین دهم ثانیه کندتر از سیویک است. سوپرلگرا نسخه‌ی قدرتمندتر گالاردو بوده که وزن کمتری داشته و قدرت آن به 523 اسب بخار افزایش یافته است. همانند دیگر خودروهای حاضر در لیست، شاید بگویید مقایسه کردن خودرویی 10 ساله با تایپ R جدید منصفانه نیست اما اینجا درباره‌ی یک لامبورگینی صحبت می‌کنیم.

  • مرسدس بنز SLS AMG

مرسدس ای ام جی SLS با مدل اسپورت جدید GT جایگزین شده است؛ و اگرچه این خودرو در جهنم سبز گیراست اما SLS AMG در واقع کندتر از یک هاچبک دیفرانسیل جلو نشان می‌دهد. این خودرو در نوامبر سال 2010 رکورد 7:44.42 را ثبت کرد اما اسپورت اتو به زمان 7 دقیقه و 40 ثانیه دست یافت بنابراین قطعاً اختلاف‌هایی دراین‌باره وجود دارد.

  • پاگانی زوندا S

خودروهای پاگانی را نمی‌توان نادیده گرفت. پاگانی ها برخی از بهترین خودروهای دنیا هستند اما این یکی در جهنم سبز از تایپ R شکست می‌خورد. زوندا S یک دور پیست نوربرگ رینگ را در 7 دقیقه و 44 ثانیه طی کرده و پیشرانه‌ی 7 لیتری ساخت AMG آن قدرت 540 اسبی دارد. البته مدل مخصوص مسابقه‌ی زوندا R نیز وجود دارد که زمان 6:47.50 را ثبت و ثابت کرده پاگانی می‌داند در رینگ چگونه رفتار کند.

  • آئودی R8 V10

قطعاً آئودی با معرفی نسل دوم سوپر اسپورت R8 باعث بهبود آن شده اما اولین نسل R8 V10 در سال 2009 زمان 7 دقیقه و 44 ثانیه را برای پیست نوربرگ رینگ ثبت کرد. به خاطر داشته باشید این سوپرکار از پیشرانه‌ی 10 سیلندر 5.2 لیتری 525 اسبی بهره می‌برد.

همان‌طور که گفتیم، شاید مقایسه‌ی تایپ R مدل 2017 با خودروهایی که چندین سال از معرفی آن‌ها می‌گذرد منصفانه نباشد اما در این مقاله به خوبی نشان داده شد که چه میزان از دانش و تجربه پشت سر یک هاچبک 4 سیلندر توربو قرار دارد.

منبع: autoguide

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.