تقابل جالب هوندا NSX قدیمی و سیویک تایپ R

دوشنبه 10 اردیبهشت 1397 - 04:30
مطالعه 3 دقیقه
2005-honda-nsx-2017-honda-civic-type-r-drag-race
12 سال فاصله بین دو خودرو قاعدتاً به معنی یک پیروزی آسان برای خودروی جدیدتر خواهد بود نه؟ خب دقیقاً این‌گونه نیست! نسل اول هوندا NSX که با کمک‌های...
تبلیغات

12 سال فاصله بین دو خودرو قاعدتاً به معنی یک پیروزی آسان برای خودروی جدیدتر خواهد بود نه؟ خب دقیقاً این‌گونه نیست! نسل اول هوندا NSX که با کمک‌های راننده فقید آیرتون سنا توسعه یافته یک سوپرکار کامل متعلق به سال‌های نه چندان دور بوده و حتی در مقایسه با استانداردهای امروزی نیز کاملاً سریع است. در گوشه دیگر رینگ یکی از جذاب‌ترین هاچبک های داغ بازار یعنی سیویک تایپ R قرار دارد. هر دو خودرو محصول هوندا بوده (!) اما نگاهی مختصر به برگه مشخصات فنی تغییرات زیادی را نشان می‌دهد.

NSX دوست‌داشتنی این درگ متعلق به آخرین سال تولید این نسل بوده و از پیشرانه 6 سیلندر 3.2 لیتری تنفس طبیعی با قدرت 280 اسب بخاری سود می‌برد. شایان ذکر است مدل‌های متعلق به سال قبل از 1997 از پیشرانه 3 لیتری با قدرت 256 اسبی استفاده می‌کردند.

اما سیویک، کودک جدید هوندا پیشرانه 2 لیتری توربویی دارد که اگرچه فاقد 2 سیلندر اضافی NSX بوده اما 40 اسب بخار قوی‌تر است. اگرچه قدرت پیشرانه NSX به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود اما تایپ R خودرویی دیفرانسیل جلوست.

خب حالا زمان مسابقه درگ هیجان‌انگیز است. NSX در ابتدا و به لطف پیشرانه‌ای مشتاق‌تر و کشش بهتر طراحی دیفرانسیل عقب پیش می‌افتد اما سیویک تایپ R فاصله را کمتر کرده و این دوئل با یک تصویر جذاب به پایان می‌رسد. NSX مسافت 400 متر را در 13.5 ثانیه و تنها یک‌دهم ثانیه زودتر از برادر جدیدش طی می‌کند.

البته داستان در درگ دوم کاملاً متفاوت می‌باشد. در دوئل دوم شاهد درگ خودروها از سرعت 80 کیلومتر در ساعت و در دنده سوم هستیم. همان‌گونه که مت واتسون تأکید می‌کند، گشتاور پیشرانه در این بخش نقش مهمی دارد. NSX دارای 298 نیوتون متر گشتاور بوده که از دور 5300 پیشرانه در دسترس بوده درحالی‌که گشتاور 400 نیوتون متری سیویک تایپ R به لطف توربو از دور پایین 2500 قابل استفاده است. علیرغم تأخیر توربویی که تایپ R دارد این خودرو کاملاً سریع‌تر از NSX می‌باشد.

یک تست دیگر نیز به توقف خودرو در سرعت 113 کیلومتر در ساعت مربوط می‌شود و خودرویی که در فاصله کوتاه‌تری متوقف شود برنده خواهد بود. اینجا هم وزن فاکتور مهمی بوده و هر دو خودرو از این نظر تقریباً فاصله زیادی ندارند. NSX وزن 1392 کیلویی و تایپ R وزن 1380 کیلوگرمی دارد. اگرچه سیویک تایپ R در این بخش برنده می‌شود اما فاصله دو خودرو خیلی زیاد نیست.

در نهایت این هوندا سیویک تایپ R است که دو بر یک NSX را شکست می‌دهد اما باید یک امتیاز هم به طراحی زیبای NSX بدهیم که گرد پیری بر چهره آن ننشسته است. این خودرو پس از 13 سال هنوز هم زیباست...

[دانلود ویدئو]

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.