ایربگ های تاکاتا همچنان قربانی میگیرد...
چند روز پیش راننده یک دستگاه هوندا سیتی 2004 در کوالالامپور مالزی فوت کرده است. گفته میشود این بیست و سومین مورد فوتی مرتبط به باد کنندههای کیسه هوای تاکاتا میباشد. بنا به گزارشهای گوناگون، قطعات فلزی پرتاب شده به خاطر این مشکل میتواند در زمان باز شدن کیسه هوا باعث جراحت و مرگ سرنشینان شود.
از میان 23 کشته مرتبط با این مشکل، 19 نفر در محصولات هوندا فوت شدهاند. 13 نفر از این افراد در آمریکا جان خود را از دست داده درحالیکه 5 نفر در مالزی و 1 نفر هم در استرالیا فوت شدهاند.
بنا به گزارش هوندای ژاپن، خودروی سیتی حاضر در این تصادف در سال 2015 فراخوان شده اما هرگز بازدید و تعمیر نشده است.
در سپتامبر سال 2017 گفته شد هوندا با پرداخت هزینه 605 میلیون دلاری به تعدادی از ادعاها موافقت کرده است.
موافقت هوندا با پرداخت هزینهی 605 میلیون دلاری یاد شده بیشترین میزان هزینهای است که یک خودروساز در رابطه با کیسههای هوای معیوب تاکاتا صرف کرده است. در مقام مقایسه باید گفت ب ام و، مزدا، سوبارو و تویوتا در کل 553 میلیون دلار را برای این موضوع پرداخت کردهاند.
حدود 11.4 میلیون دستگاه خودروی هوندا در آمریکا هماکنون تحت فراخوان بوده درحالیکه انتظار میرود در آینده 5.1 میلیون دستگاه خودروی دیگر هم فراخوان شوند.