تاریخچه 10 نسل پرافتخار هوندا آکورد

یک‌شنبه 13 مهر 1399 - 13:30
مطالعه 6 دقیقه
honda-accord-all-models
حدود دو سال پیش رندرهایی جالب از تاریخچه تکاملی هوندا سیویک منتشر شد و حالا نوبت به برادر بزرگ‌تر سیویک یعنی آکورد رسیده تا در این نمایش حضور...
تبلیغات

حدود دو سال پیش رندرهایی جالب از تاریخچه تکاملی هوندا سیویک منتشر شد و حالا نوبت به برادر بزرگ‌تر سیویک یعنی آکورد رسیده تا در این نمایش حضور یافته و تاریخچه پرافتخار خود را به رخ همگان بکشد. با ما همراه باشید تا این بار داستان آکورد را بشنوید.

  • نسل اول (سال 1976 تا 1981)

درست همانند سیویک، آکورد بزرگ‌تر نیز در کل ده نسل را به خود دیده و نسل اول آن در سال 1976 عرضه شده است. این خودرو در ابتدا به‌صورت هاچبک سه درب تولید و سپس مدل سدان چهار درب در سال 1979 معرفی شد. نیروبخش آکورد نسل اول پیشرانه 1.6 لیتری با قدرت قابل‌احترام 68 اسب بخاری بود. این نیرو از طریق گیربکس 5 سرعته دستی به چرخ ها فرستاده می‌شد. آکورد سدان بعداً با پیشرانه 1.8 لیتری قوی‌تر و فرمان هیدرولیک عرضه شد.

  • نسل دوم (سال 1981 تا 1985)

نسل دوم آکورد اولین خودروی ژاپنی بود که در آمریکا مونتاژ می‌شد. این خودرو نسبت به نسل پیشین بزرگ‌تر شده و ظاهر جعبه‌ای به خود گرفته بود. آکورد نسل دوم به‌صورت سفارشی با گیربکس 4 سرعته اتوماتیک در سال 1983 عرضه شد و پیشرانه نیز با افزایش قدرت مواجه شد و خروجی‌اش به 86 اسب بخار رسید. در سال 1985 مدل آکورد SEi با پیشرانه انژکتوری 101 اسبی تولید شد.

  • نسل سوم (سال 1985 تا 1989)

یک‌بار دیگر آکورد با رشد ابعاد مواجه شد و این بار نسخه کوپه نیز به دو مدل دیگر پیوست. از نظر فنی پیشرفت‌های زیادی صورت گرفته بود و برای اولین بار در محصولی از هوندا شاهد سیستم تعلیق دوبل جناغی در جل و عقب و همچنین بدنه‌ای آئرودینامیک بودیم. هوندا حجم پیشرانه را به 2 لیتر و قدرت را به 98 اسب بخار رساند هرچند نسخه انژکتوری آن خروجی 110 اسبی داشت. دیگر ویژگی شاخص این خودرو چراغ‌های پنهانش بود.

  • نسل چهارم (سال 1989 تا 1993)

چهارمین نسل آکورد بازهم بزرگ‌تر شد و حالت یک سدان میان سایز را به خود گرفت. ژاپنی‌ها فضای بار و کابین را نیز با جایگزینی نسخه استیشن بجای مدل هاچبک بهبود بخشیدند. پیشرانه جدید 2.2 لیتری با قدرت 130 اسب بخاری در مدل پرچم‌دار EX نصب شده بود. حتی حالت اسپورت نیز برای گیربکس 4 سرعته اتوماتیک وجود داشت که رانندگان با آن می‌توانستند دنده‌ها را به‌صورت دستی تعویض کنند. متأسفانه این نسل فاقد چراغ‌های پنهان پیشین بود.

  • نسل پنجم (سال 1993 تا 1997)

این نسل از آکورد شاهد اضافه شدن پیشرانه 2.2 لیتری VTEC و 6 سیلندر بود که این دومی برای اولین بار در آکورد بکار می‌رفت. پیشرانه 6 سیلندر یاد شده قدرت 170 اسبی و گشتاور 224 نیوتون متری داشت. در بخش جلوی مدل‌های قوی‌تر برخی تغییرات ایجاد شده بود. هوندا فاصله بین محوری آکورد نسل پنجم را برای افزایش فضای پا و ایجاد ظاهری اسپورت تر افزایش داده بود.

  • نسل ششم (سال 1998 تا 2002)

دیگر خبری از نسخه استیشن نبود و تنها دو مدل کوپه و سدان عرضه شدند. مدل دو درب در آمریکای شمالی توسعه یافت و فاصله بین محوری آن اندکی کمتر از مدل سدان بود. این نسل آکورد به‌صورت استاندارد با کیسه‌های هوا جلو عرضه شد و کیسه‌های هوای جانبی نیز به‌صورت سفارشی در دسترس بود. پیشرانه پایه از نوع 2.3 لیتری 135 اسبی بود اما می‌توانستید پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری 200 اسبی را نیز انتخاب کنید.

  • نسل هفتم (سال 2002 تا 2008)

هفتمین نسل آکورد با پیشرانه‌های قوی‌تر عرضه شد. حتی نسخه پایه 4 سیلندر قدرت 160 اسبی داشت درحالی‌که قدرت پیشرانه 3 لیتری به 240 اسب بخار رسیده بود. هر دو پیشرانه در سال‌های بعدی قوی‌تر هم شدند و پیشرانه 6 سیلندر هیبریدی با خروجی 253 اسبی عرضه شد. مدل کوپه نیز برای اولین بار با پیشرانه 6 سیلندر و گیربکس دستی در دسترس بود.

  • نسل هشتم (سال 2008 تا 2012)

هوندا در این نسل تفاوت ظاهری بیشتری بین مدل‌های کوپه و سدان به وجود آورد و البته ابعاد آن‌ها نیز دوباره رشد کرد. پیشرانه 6 سیلندر که هم‌اکنون قدرت 268 اسبی داشت دوباره با گیربکس دستی جفت شد. آکورد نسل هشتم از نظر EPA خودرویی فول سایز بود برای مدل سال 2010 نیز در نسخه فست بک کراس تور تولید شد. این مدل که ظاهری عجیب داشت پهن‌تر و سنگین‌تر شده بود.

  • نسل نهم (سال 2013 تا 2017)

آکورد نسل نهم ضرورتاً خودرویی کاملاً جدید نبود و از نظر طراحی روند تکاملی را نسبت به نسل پیشین طی کرده بود. مدل سدان با تریم اسپورت و گیربکس 6 سرعته دستی استاندارد و قدرت بیشتر نسبت به نسخه‌های 4 سیلندر استاندارد تولید شد. این مدل از دو خروجی اگزوز و رینگ‌های سفارشی بهره می‌برد.

  • نسل دهم (سال 2017 تاکنون)

نسل فعلی آکورد به‌صورت پایه از پیشرانه 1.5 لیتری توربوی 192 اسبی سود برده درحالی‌که پیشرانه 2 لیتری آن خروجی 252 اسبی دارد. نسخه هیبریدی نیز با قدرت 212 اسب بخاری در دسترس است. با اینکه این خودرو بزرگ‌تر از آکورد نسل نهم بوده اما وزن آن کاهش یافته است که دلیلش استفاده بیشتر از آلومینیوم و فولاد با کشش بالا می‌باشد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.