خداحافظی هوندا با مدل پاک کلاریتی

جمعه 28 خرداد 1400 - 03:30
مطالعه 2 دقیقه
Honda-Clarity_Fuel_Cell-2017-1024-1a
هوندا کلاریتی به‌عنوان یک مدل سازگاربامحیط‌زیست در سال 2015 معرفی شد و در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی، هیدروژنی و الکتریکی به بازار عرضه شد؛ اما...
تبلیغات

هوندا کلاریتی به‌عنوان یک مدل سازگاربامحیط‌زیست در سال 2015 معرفی شد و در نسخه‌های پلاگین‌هیبریدی، هیدروژنی و الکتریکی به بازار عرضه شد؛ اما درحالی‌که فروش این خودرو در سال 2018 در ایالات‌متحده 20,174 دستگاه بود، سال گذشته به تنها 4,215 دستگاه کاهش پیدا کرد. فروش کلاریتی در این سال آن‌قدر پایین بوده که سدان هیبریدی اینسایت چهار برابر آن فروش داشته است. با توجه به این اعداد، عجیب نیست که هوندا تصمیم گرفته با کلاریتی خداحافظی کند.

این شرکت در بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

ما در حال توسعهٔ استراتژی خود با تمرکز بیشتر روی سیستم هیبریدی دو موتوره در محصولات اصلی تا پیش از معرفی اولین مدل‌های تمام الکتریکی جدید خود در سال 2024 هستیم. در راستای این استراتژی، هوندا در آگوست 2021 به تولید کلاریتی پلاگین‌هیبریدی و کلاریتی هیدروژنی پایان خواهد داد. البته کلاریتی هیدروژنی تا سال 2022 برای اجاره در دسترس خواهد بود و هوندا به پشتیبانی از خریداران کلاریتی ادامه خواهد داد

علیرغم مرگ کلاریتی، به گفتهٔ هوندا، این خودرو نقش ارزنده‌ای در پیشبرد رویکرد این شرکت در زمینهٔ الکتریکی‌سازی داشته است. هوندا همچنین گفته است که همچنان به خودروهای هیدروژنی متعهد خواهد بود و این مدل‌ها نقشی اساسی در استراتژی آلایندگی صفر این شرکت بازی خواهند کرد. اما در حالی هوندا خبر از پایان تولید نسخه‌های هیدروژنی و پلاگین‌هییریدی کلاریتی داده که سال گذشته هم به تولید نسخۀ الکتریکی آن پایان داد. البته این اقدام عجیب نبود زیرا این خودرو مشخصات وحشتناکی شامل باطری لیتیوم یونی کوچک 25.5 کیلووات ساعتی و برد تنها 140 کیلومتری داشت. قیمت 37,575 دلاری کلاریتی الکتریکی که 100 دلار از شورلت بولت با برد 380 کیلومتری بیشتر بود هم شرایط آن‌را بدتر می‌کرد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.