نسل جدید هوندا سیویک تایپ R چه ویژگی‌هایی خواهد داشت؟

شنبه 13 شهریور 1400 - 08:30
مطالعه 4 دقیقه
Honda-Civic-Type-R-1
پس‌ازاینکه هوندا از نسل جدید سیویک پرده‌برداری کرد، حالا همهٔ علاقه‌مندان منتظر نسخهٔ جذاب تایپ R هستند. این خودرو همچنین آخرین دورهٔ عمر پیشرانهٔ...
تبلیغات

پس‌ازاینکه هوندا از نسل جدید سیویک پرده‌برداری کرد، حالا همهٔ علاقه‌مندان منتظر نسخهٔ جذاب تایپ R هستند. این خودرو همچنین آخرین دورهٔ عمر پیشرانهٔ 2 لیتری توربوشارژ هوندا خواهد بود زیرا در آینده‌ای نزدیک، استراتژی الکتریکی‌سازی این شرکت گسترده‌تر خواهد شد و افسانهٔ تایپ R به آن صورتی که ما می‌شناسیم پایان خواهد یافت. بااین‌حال، پروتوتایپ‌های استتار شده در اروپا نشان می‌دهد که شعلهٔ تایپ R هنوز هم روشن‌تر از همیشه در حال سوختن است. حال ما یک گام فراتر رفته‌ایم تا طراحی سیویک تایپ R جدید را از طریق رندرها نشان دهیم و به همهٔ اطلاعاتی که تا به امروز از این هاچ‌بک آتشین ژاپنی میدانیم نگاهی بیندازیم.

کپی لینک

بیرون

نسل قبلی سیویک تایپ R طراحی دوقطبی داشت که مطمئناً مطابق سلیقهٔ همه نبود. نسل جدید اما به‌طور مطلوبی دیوانگی‌های قبل را کنار گذاشته تا ظاهری بالغ‌تر و درعین‌حال عضلانی داشته باشد. بااین‌حال، نمای جلویی خودرو با جلوپنجرهٔ اسپرت‌تر، ورودی‌های هوای بزرگ‌تر، اسپلیتر زیر سپر و دریچهٔ روی کاپوت، همچنان تهاجمی به نظر می‌رسد. با نگاهی به عقب خودرو نیز به لطف اسپویلر بسیار بزرگ با طراحی دوتکه که احتمالاً بخشی از آن قابل تنظیم خواهد بود، متوجه خواهید شد که سیویک تایپ R هنوز هم به‌صورت هاچ‌بک تولید می‌شود. در وسط سپر نیز مثل قبل سه سر اگزوز دیده می‌شود با این تفاوت که حالا سر اگزوز وسطی بزرگ‌تر و دو نمونهٔ طرفین آن کوچک‌تر هستند.

کپی لینک

زیر کاپوت

حدس و گمان‌هایی که در مورداستفاده از قوای محرکهٔ پلاگین‌هیبریدی در سیویک تایپ R جدید وجود داشت از بین رفته‌اند زیرا هوندا اعلام کرده است که در این نسل همچنان همان پیشرانهٔ 2 لیتری خالص قبلی با گیربکس شش سرعتهٔ دستی و انتقال قدرت محرک جلو را حفظ خواهد کرد. البته این بدان معنا نیست که شاهد بهبودی در قوای محرکهٔ تایپ R جدید نخواهیم بود زیرا انتظار می‌رود پیشرانهٔ توربوشارژ آن بیش از 310 اسب بخار قدرت و 420 نیوتن متر گشتاور تولید کند تا این خودرو به قوی‌ترین تایپ R تاریخ تبدیل شود. با شاسی سفت‌تر و تقویت بیشتر، دیفرانسیل لغزش محدود، ترمزهای قوی‌تر و رینگ‌های بزرگ‌تر با لاستیک‌های میشلن بسیار چسبنده نیز هندلینگ خودرو بهتر خواهد شد.

کپی لینک

داخل

در تایپ R جدید شاهد همان کابین ساده و کلاسیک نسل یازدهم سیویک خواهیم بود اما انتظار می‌رود با ویژگی‌های پرفورمنسی مثل نشان‌های تایپ R، دوخت متضاد، غربیلک فرمان D شکل، صندلی‌های اسپرت و کمربندهای ایمنی قرمزرنگ، در اینجا حال و هوای اسپرتی ایجاد شود. تجهیزات استاندارد این هاچ‌بک اسپرت هم شامل صفحه آمپر دیجیتالی 10.2 اینچی، نمایشگر 9 اینچی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با اندروید اتو و اپل کارپلی بی‌سیم، سیستم صوتی پریمیوم Bose و مجموعه‌ای از سیستم‌های کمک‌راننده در قالب پکیج Honda Sensing می‌شود.

کپی لینک

رقبا

نسل جدید سیویک تایپ R با خودروهایی مثل هیوندای الانترا N، فولکس‌واگن گلف GTI کلاب‌اسپرت و رنو مگان RS رقابت خواهد کرد. رقبای چهارچرخ محرک نیز شامل سوبارو WRX، مرسدس بنز A35 AMG، آئودی S3 و ب‌ام‌و M135i می‌شود. انتظار می‌رود این هاچ‌بک داغ و اسپرت ژاپنی اوایل سال آینده رونمایی شود.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.