هوندا سیویک تایپ R جدید معرفی شد؛ موتور 2 لیتر و دنده دستی

پنج‌شنبه 30 تیر 1401 - 06:30
مطالعه 7 دقیقه
Honda-Civic_Type_R-2023-1600-06
نسل جدید سیویک با تجهیزات تایپ R، سال 2023 تولید می‌شود. این خودرو، بدنه‌ی سدان کوپه با درپوش صندوق متصل به شیشه‌ی عقب (فست‌بک) خواهد داشت و فاقد...
تبلیغات

نسل جدید سیویک با تجهیزات تایپ R، سال 2023 تولید می‌شود. این خودرو، بدنه‌ی سدان کوپه با درپوش صندوق متصل به شیشه‌ی عقب (فست‌بک) خواهد داشت و فاقد مدل دودر خواهد بود.

باگذشت یک سال از معرفی نسل جدید برای هوندا سیویک، انتظار برای تایپ R مدرن به اوج رسید. حدود 6 ماه پیش، مدیران هوندا وعده دادند که تایپ R سال 2023 تولید شود و عرضه‌ی جهانی داشته باشد. این خودرو علاوه‌بر ژاپن، در بازار انگلیس و امریکا نیز علاقه‌مندان پرتعداد دارد.

هنوز اطلاعات فنی از تایپ R جدید منتشر نشده است. آنچه می‌دانیم، نصب پیشرانه‌ی توربوشارژ چهار سیلندر 2 لیتر، روی این خودرو است. ساختار دیفرانسیل جلو با گیربکس 6 سرعته دستی نیز مشابه نسل قبل، حفظ خواهد شد. با این شرایط، جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک، سیستم دو دیفرانسیل و پیشرانه‌ی هیبرید، فعلا برای تایپ R وجود نخواهد داشت.

بدنه‌ی تایپ R مدل 2023 نسبت به گذشته، طول و عرض بیشتری دارد؛ اما ارتفاع بدنه کمتر شده است. تایرهای میشلن پایلوت اسپرت 4S نیز پهنای بیشتری دارند. مجموع این تغییرات، نقش مهمی در عملکرد فنی خودرو در شرایط مختلف خواهد داشت. تایپ R جدید، به‌تازگی موفق به ثبت بهترین زمان‌گیری برای خودروهای دیفرانسیل جلو در پیست سوزوکا شده است.

نصب بالچه بزرگ روی درپوش صندوق، مهم‌ترین تفاوت ظاهری مدل استاندارد سیویک با تایپ R جدید، به نظر می‌رسد. سپر و جلوپنجره در نمای روبرو نیز تغییر کرده‌اند تا حس تهاجمی خودرو افزایش یابد. در پشت، نه‌تنها اگزوزهای سه‌گانه و سپر عقب، بازطراحی شده‌اند؛ بلکه جایگاهی برای عبور هوا، مخصوص چرخ‌های عقب اضافه شده است.

در فضای داخلی، صندلی‌های اسپرت با رنگ قرمز وجود دارند. جزئیات سرخ‌رنگ نیز مشابه نسل‌های قبل تایپ R برای قسمت‌های مختلف کابین استفاده شده است. فرم ساده در داشبورد، تفاوتی با نسخه‌ی استاندارد هوندا سیویک ندارد؛ اما ادوات نقره‌ای رنگ برای کنسول و پنل تمام دیجیتال پشت فرمان، مخصوص تایپ R  خواهد بود.

سیستم اطلاعات سرگرمی و نرم‌افزارهای اختصاصی رانندگان حرفه‌ای، برای سیویک تایپ R ارائه خواهد شد. حالت رانندگی مخصوص پیست با نام +R نیز وجود دارد تا علاوه‌بر تنظیمات ویژه برای تجهیزات فنی، حالت گرافیکی نمایشگرها را تغییر دهد.

نسل جدید تایپ R برای تولید در سال 2023، احتمالا آخرین هاچبک اسپرت و تمام بنزینی هوندا خواهد بود. جزئیات کامل از عملکرد فنی این خودرو در آینده نزدیک اطلاع‌رسانی خواهد شد. کارشناسان امیدوارند تایپ R جدید، آستانه قیمت 40 هزار دلار را حفظ کند.

مدل 2021 تایپ R با قدرت 306 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر، سرعت‌گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت 5 ثانیه و میانگین مصرف سوخت 9 تا 10 لیتر بنزین در صد کیلومتر دارد. به عنوان مقایسه، نیسان Z جدید با قیمت 41 هزار دلار، پیشرانه‌ی 3 لیتر توئین‌توربوشارژ 400 اسب بخار با گشتاور 475 نیوتن‌متر ارائه می‌کند و در زمان 4/5 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌رسد. این هاچبک دودر، دیفرانسیل عقب است و دو نوع جعبه‌دنده دستی یا اتوماتیک دارد.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.