درگ رفت و برگشتی جالب بین هوندا سیویک تایپ R و تویوتا GR کرولا
تویوتا GR کرولا و هوندا سیویک تایپ R دوتا از بهترین هاچبکهای داغ حال حاضر هستند. روی کاغذ این ماشینها بسیار به هم نزدیک هستند و بنابراین پرفورمنس مشابه آنها در مسابقهٔ واقعی هم تعجبی نخواهد داشت. حال ادموندز این دو هاچبک آتشین ژاپنی را برای مسابقهٔ U-Drag دعوت کرده است. در این مسابقه، خودروها ابتدا مثل یک درگ معمولی، 400 متر را طی میکند اما در انتها باید دور بزنند و دوباره به خط شروع برگردند؛ بنابراین، U-Drag شتاب، ترمز و چسبندگی خودروها را در زمان کوتاهی آزمایش میکند.
GR کرولا که در اینجا با نسخهٔ موریزو ادیشن حضور دارد، از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری سه سیلندر توربو با 300 اسب بخار قدرت استفاده میکند که نیروی آن از طریق یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی به هر چهارچرخ منتقل میشود. سامانهٔ چهارچرخ محرک این خودرو میتواند تا 70 درصد نیرو را به چرخهای عقب بفرستد. زیر کاپوت سیویک تایپ R اما یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو قرار گرفته است که 315 اسب بخار قدرت تولید میکند و مثل تویوتا به یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی متصل است اما در اینجا نیرو فقط به چرخهای جلو منتقل میشود.
همانطور که انتظار میرفت، GR کرولا شروعی عالی دارد و ابتدا جلو میافتد اما سیویک به لطف قدرت بیشتر، پیش از رسیدن به پایان 400 متر خود را به رقیب میرساند و جلو میافتد. پس از پیچیدن و در مسیر بازگشت نیز سیویک از قدرت بیشتر خود برای جلوتر ماندن استفاده میکند و برنده میشود. در مسابقهٔ دوم هرچند رانندهها عوض میشوند اما تغییری در نتیجهٔ مسابقه نمیبینیم و بازهم با همان شیوهٔ قبلی هوندا به پیروزی میرسد. در پایان، سیویک U-Drag را ظرف 38.5 ثانیه طی میکند درحالیکه GR کرولا این کار را در 39 ثانیه انجام میدهد.
مشخصات فنی
| هوندا سیویک تایپ R | تویوتا GR کرولا |
پیشرانه | 2.0 لیتری I4 توربو | 1.6 لیتری I3 توربو |
قدرت | 315 اسب بخار | 300 اسب بخار |
گشتاور | 420 نیوتن متر | 400 نیوتن متر |
گیربکس | 6 سرعته دستی | 6 سرعته دستی |
محور محرک | جلو | چهارچرخ |
وزن | 1443 کیلوگرم | 1440 کیلوگرم |
قیمت | 44,390 دلار | 50,995 دلار |