میتسوکا M55؛ وقتی هوندا سیویک به دوج چلنجر تبدیل میشود!
عمر چلنجر V8 رو به پایان است و هرچند دوج هماکنون روی نسل جدید این خودرو کار میکند اما زیر کاپوت دیگر خبری از پیشرانههای هشت سیلندر همی نخواهد بود و جای آن را موتور جدید شش سیلندر خطی توئین توربو خواهد گرفت. شاید این موضوع برای خیلیها ناراحتکننده باشد اما نظرتان در مورد یک چلنجر چهار سیلندر مثل چیزی که در اینجا میبینید چیست؟ مطمئناً این برای جامعهٔ موپار یک توهین بزرگ خواهد بود اما خوشبختانه این خودرو هرگز یک چلنجر واقعی نیست!
این خودرو میتسوکا M55 نام دارد و کانسپتی است که این شرکت ژاپنی به مناسبت جشن 55 سالگی خود ساخته است. هرچند این خودرو شباهت زیادی به چلنجر دارد اما درواقع بر اساس هوندا سیویک ساخته شده و این موضوع با نگاه به پروفیل جانبی بهوضوح مشخص خواهد بود. طراحی جلوی خودرو اما هرچند در نگاه اول کاملاً چلنجر را به یاد میآورد اما با کمی دقت میتوان اثراتی از لانچیا دلتا را هم دید. در داخل خودرو اما تقریباً هیچ تغییری صورت نگرفته و بهجز صندلیهای سبک قدیمی و لوگوی میتسوکا روی غربیلک فرمان، شاهد همان کابین معمولی سیویک هستیم.
متأسفانه میتسوکا هیچ حرفی در مورد مشخصات فنی M55 نزده است اما سیویک در ژاپن فقط با یک پیشرانهٔ 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود و بهاحتمالزیاد زیر کاپوت این کانسپت هم همین موتور قرار دارد. به گفتهٔ میتسوکا، طراحی این خودرو با الهام از دههٔ 70 صورت گرفته است یعنی زمانی که این شرکت بنیان گذاشته شد. میتسوکا طی دهههای بعد با ساخت خودروهایی با ظاهر قدیمی بر اساس خودروهای مدرن عمدتاً ژاپنی، محبوب شد.
شاید مهمترین محصول این شرکت را بتوان سوپراسپرت اورچی دانست که با ظاهری ماهی مانند به شناختهشدهترین ساختهٔ میتسوکا تبدیل شد. این شرکت اما فعلاً برنامهای برای تولید کانسپت M55 ندارد و صرفاً یک پروتوتایپ از آن ساخته است که در ماههای دسامبر و ژانویه در دو نمایندگی مختلف در توکیو به نمایش درمیآید.