هوندا گلدوینگ 2025؛ مشخصات، قیمت و هر آنچه باید دانست
هوندا امسال پنجاهمین سالگرد تولید گلدوینگ را جشن میگیرد. بله 5 دهه از تولید اولین نسخه گلدوینگ میگذرد، موتورسیکلتی که مخصوص سفرهای طولانی بوده و جذابیتهای زیادی دارد. حضور نیم قرنی در خط تولید برای هر وسیله نقلیهای افتخار بزرگی است مخصوصاً اگر آن وسیله نقلیه از نوع موتورسیکلت باشد. با اینکه گلدوینگ 2025 نسبت به سال قبل تغییرات زیادی ندارد اما برخی تجهیزات آن به روز شدهاند؛ مثلاً تمامی تریم ها دارای اپل کارپلی و اندروید اتو بیسیم هستند و لوگوهای مخصوص سالگرد 50 سالگی نیز به موتورسیکلت اضافه شدهاند.
رنگهای جدید قرمز، طلایی، نقرهای و مشکی مات را نیز میتوان سفارش داد. به لیست تغییرات هوندا گلدوینگ 2025 باید هدایای جالب هوندا شامل کتابی درباره گلدوینگ، ماکت سهبعدی گلدوینگ 1975 و... را افزود. موتورسیکلت محبوب هوندا در دو تریم اصلی استاندارد و تور عرضه میشود. مدل استاندارد که امسال سالگرد 50 سالگی نام گرفته با قیمت 26 هزار دلار عرضه میشود. اگر خواهان گیربکس دوکلاچه اتوماتیک باشید باید هزار دلار دیگر بپردازید. مدل پایه گلدوینگ تور قیمت پایه حدود 30 هزار دلاری دارد اما نسخه سفارشی سالگرد 50 سالگی 500 دلار گرانتر است و گیربکس اتوماتیک نیز بر قیمت نهایی موتورسیکلت اضافه میکند.
فول ترین نسخه گلدوینگ 2025 دارای کیسه هوا و گیربکس اتوماتیک استاندارد بوده و تنها با تریم سفارشی سالگرد 50 سالگی عرضه میشود. قیمت این مدل حدود 34 هزار دلار است. هوندا حدود 20 سال است که کیسه هوا را روی گلدوینگ عرضه میکند و کیسه هوای فعلی این موتورسیکلت از سنسورهای سرعت و شتاب برای باز شدن در زمان حادثه استفاده میکند. همانطور که میدانید هوندا گلدوینگ موتورسیکلت کروزر بزرگی است و از تجهیزات مدرن و پیشرانهای پرقدرت سود میبرد. هوندا از گلدوینگ به عنوان موتورسیکلتی لوکس نام برده و طبیعی است که تجهیزات فراوانی را برای آن در نظر بگیرد. چراغهای LED استاندارد، کروز کنترل و دستههای کنترلی گرم شونده جزو لیست تجهیزات گلدوینگ 2025 هستند هرچند صندلیهای گرم شونده نیز در مدلهای فول وجود دارند. هوندا گلدوینگ 2025 سرعت شمار آنالوگ خود را حفظ کرده اما نمایشگر 7 اینچی نیز وجود دارد. متأسفانه این موتورسیکلت با کروز کنترل تطبیقی عرضه نمیشود هرچند سیستم صوتی برای هر دو نسخه گلدوینگ ارائه شده است. همانند هر محصول لوکس دیگر، گلدوینگ با آپشن های متنوعی قابل سفارش است. جدای از تریم های یاد شده، وسایل جانبی همچون بادشکن، صندلیهای سفارشی و جا پای پهنتر را میتوان سفارش داد.
بد نیست نیمنگاهی هم به قوای محرکه گلدوینگ داشته باشیم. این موتورسیکلت ژاپنی از پیشرانه 6 سیلندر 1833 سیسی استفاده میکند. یک گیربکس 6 سرعته یا 7 سرعته دوکلاچه نیرو را راهی چرخ عقب میکند. دیسکهای ترمز 320 میلیمتری در جلو و 316 میلیمتری در عقب نیرو نیروی توقف را تأمین میکنند. به این مورد باید ترمز ضد قفل را نیز افزود. با وجود پیشرانهای بزرگ جای تعجبی ندارد که گلدوینگ وزن بالایی داشته باشد. وزن این موتورسیکلت بسته به تریم انتخابی بین 364 تا 388 کیلوگرم خواهد بود که رقم بالایی است. وجود باک سوخت 21 لیتری هم برای پوشش مسافتهای طولانی کافی خواهد بود.