شاسی بلند برقی هوندا S7 با قیمت 36 هزار دلار عرضه شد
S7 محصول جوینت ونچر دانگ فنگ هوندا است و با قیمت پایه 36 هزار دلار تولید میشود. این خودرو 469 اسب بخار قدرت دارد و با یکبار شارژ مسافت 620 کیلومتری را طی میکند. از دیگر ویژگیهای S7 میتوان به هدآپ دیسپلی بزرگ 41.9 اینچی اشاره کرد. شاسی بلند برقی هوندا S7 قبلاً توسط برند جدید موسوم به Ye معرفی شده بود هرچند ژاپنیها S7 را برند خود در چین عرضه خواهند کرد. هوندا میخواهد با S7 جدید مشتریان بیشتری را به خود جذب کند.
هوندا S7 از زبان طراحی جدید این شرکت استفاده کرده و در بخش جلوی آن شاهد چراغهای Y شکل و نوار نازک LED هستیم. خودروی موردبحث همچنین از ورودی هوای بزرگی در سپر جلو برخوردار است. از دیگر ویژگیهای شاسی بلند برقی هوندا میتوان به دستگیرههای در تاشو، رینگهای پنج پره، خط سقف خمیده و دوربینهای جانبی سفارشی اشاره کرد. در بخش عقب خودرو نیز اسپویلر سقف بزرگ و چراغهای عمودی و نوار LED بین آنها دیده میشود. طول/عرض/ارتفاع S7 به ترتیب برابر با 4750/1930/1625 میلیمتر بوده و فاصله بین محوری آن نیز به 2930 میلیمتر میرسد. برای مقایسه باید دانست S7 حدود 47 میلیمتر کوتاهتر از تسلا مدل Y فیس لیفت است هرچند فاصله بین محوری آن 40 میلیمتر بیشتر خواهد بود. ظرفیت فضای بار شاسی بلند S7 به 471 لیتر میرسد و امکان سفارش رینگهای 21 اینچی برای آن وجود دارد. S7 بهصورت استاندارد از رینگهای 19 اینچی استفاده میکند.
داخل کابین نیز شاهد نمایشگر بزرگ 24 اینچی و پشت آمپرهای 9.9 اینچی هستیم. یکی دیگر از ویژگیهای هوندا S7 جدید نمایشگر سربالای 41.9 اینچی با تکنولوژی واقعیت افزوده است. صندلیها و فرمان گرمکن دار، سیستم صوتی با 8 بلندگو و... از جمله تجهیزات استاندارد این خودرو هستند هرچند در مدلهای گرانتر سیستم صوتی Bose با 16 بلندگو ارائه میشود. بسته ایمنی و کمکراننده هوندا نیز بهصورت استاندارد وجود دارد.
شاسی بلند هوندا S7 دیفرانسیل عقب از یک موتور برقی در اکسل عقب با حداکثر قدرت 268 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتون متر استفاده میکند. پشتیبان این موتور باتری 89.8 کیلووات ساعتی است که توان پیمایش 650 کیلومتری را فراهم میسازد. نسخه چهار چرخ محرک S7 از دو موتور برقی با 469 اسب بخار قدرت و 770 نیوتون متر گشتاور بهره برده و در عرض 4.6 ثانیه از سکون به تندی 100 کیلومتر در ساعت میرسد. این مدل نیز به باتری نسخه دیفرانسیل عقب مجهز شده هرچند شعاع حرکتی آن 620 کیلومتر است. در عرض 36 دقیقه میتوان شارژ این باتری را به 80 درصد رساند.
استحکام پیچشی جدیدترین خودروی هوندا 40 هزار نیوتون در هر درجه است و برای ایمنی حداکثری سرنشینان نیز 11 کیسه هوا تدارک دیده شده است. شاسی S7 از سیستم کنترل دامپینگ مداوم سود میبرد و در اکسل جلو از سیستم تعلیق مستقل دوبل جناغی بهره گرفته شده و در بخش عقب نیز شاهد سیستم تعلیق مستقل پنج اتصالی هستیم. این خودرو با دو تیپ پایه دیفرانسیل عقب و چهار چرخ محرک راهی بازار چین میشود. بهای مدل پایه از حدود 36 هزار دلار شروع میشود درحالیکه برای مدل چهار چرخ محرک باید حدود 43 هزار دلار پرداخت کرد. جهت اطلاع بد نیست بدانید تسلا مدل Y بهروز شده قیمت 36 تا 49 هزار دلاری در چین دارد. کراس اور ژاپنیها کمی ارزانتر از تسلاست اما باید دانست S7 با رقبای چینی زیادی از جمله زیکر 7X، ژیپنگ G6 و بی وای دی سی لاین 07 روبروست.
علاوه بر این، خودروهای یاد شده چینی ارزانتر از S7 هستند و آنچه باعث عملکرد خوب تسلا مدل Y در بازار رقابتی چین شده هویت قوی این برند آمریکایی است. البته که هوندا از این مزیت در بازار خودروهای برقی بیبهره بوده و باید منتظر ماند و دید که آیا هوندا خواهد توانست با S7 به اهداف فروش خود دست یابد یا خیر. نهایتاً باید گفت محصول دیگر هوندا با نام P7 نیز توسط جوینت ونچر گک هوندا در آینده عرضه خواهد شد.