معرفی هوندا E-VO، اولین موتورسیکلت برقی کافه ریسر

چهارشنبه 14 خرداد 1404 - 12:33
مطالعه 3 دقیقه
Honda-E-VO-3
E-VO اولین موتورسیکلت الکتریکی هوندا با طراحی کافه ریسر است که با همکاری چینی‌ها ساخته شده و فعلاً فقط در همین کشور عرضه می‌شود.

پس از سال‌ها نمایش کانسپت‌های الکتریکی در نمایشگاه‌های موتورسیکلت، هوندا سرانجام اولین موتورسیکلت الکتریکی تولیدی خود را با نام E-VO معرفی کرد. این موتورسیکلت با طراحی کافه ریسر و فناوری مدرن، محصولی از همکاری هوندا با شرکت وویانگ (Wuyang-Honda) در چین است و در حال حاضر به‌طور انحصاری برای بازار چین عرضه می‌شود. هوندا E-VO با الهام از سبک کافه ریسر، ظاهری نوستالژیک و درعین‌حال مدرن دارد. این موتورسیکلت به چراغ جلوی گرد LED، بدنه‌ای با خطوط مینیمال، آینه‌های انتهای فرمان و صندلی تک‌نفره مجهز است.

شاسی آلومینیومی فورج‌کاری شده و بازوی چرخ عقب آلومینیومی ریخته‌گری‌شده، استحکام و را در کنار وزن سبک فراهم می‌کند. رینگ جلوی موتور 16 اینچی و رینگ عقب 14 اینچی است درحالی‌که فاصلهٔ 765 میلی‌متری از زمین، E-VO را برای طیف وسیعی از موتورسواران مناسب می‌سازد. E-VO در دو نسخه با باتری‌های 4.1 کیلووات ساعت (دو باتری) و 6.2 کیلووات ساعت (سه باتری) عرضه می‌شود. نسخه 4.1 کیلووات ساعت برد 120 کیلومتر و نسخه 6.2 کیلووات ساعت برد 170 کیلومتر را فراهم می‌کند. وزن خالص مدل دو باتری 143 کیلوگرم و مدل سه باتری 156 کیلوگرم است.

موتور الکتریکی که در وسط نصب شده، با توان پیوسته 10 اسب بخار و توان اوج 20.5 اسب بخار، امکان دستیابی به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت را فراهم می‌کند. شتاب صفر تا 50 کیلومتر بر ساعت در 2.8 ثانیه، عملکردی مشابه موتورسیکلت‌های بنزینی 150 سی‌سی ارائه می‌دهد و گشتاور لحظه‌ای موتور الکتریکی، تجربه رانندگی پویایی را در ترافیک شهری به ارمغان می‌آورد. شارژ باتری 4.1 کیلووات ساعت با شارژر خانگی 1.5 ساعت و با شارژر AC عمومی یک ساعت طول می‌کشد. نسخه 6.2 کیلووات ساعت نیز به ترتیب 2.5 ساعت و 1.5 ساعت زمان نیاز دارد.

همچنین فناوری باتری قابل تعویض هوندا امکان تعویض سریع باتری‌ها را در ایستگاه‌های مخصوص فراهم می‌کند که این ویژگی برای استفاده شهری بسیار کاربردی است. E-VO با دو صفحه آمپر 7 اینچی TFT مجهز شده است که یکی برای اطلاعات اصلی و دیگری برای ناوبری، موسیقی، نظارت بر فشار لاستیک و وضعیت باتری است. مدل پایه دارای دوربین داشبورد جلویی است، درحالی‌که مدل سه باتری به دوربین عقب نیز مجهز است. این موتورسیکلت از سه حالت رانندگی (Eco، Normal و Sport) و ترمزهای دیسکی با ABS دوکاناله بهره می‌برد. سیستم تعلیق شامل دوشاخه‌های معکوس در جلو و تک ‌فنر نیتروژنی در عقب است که راحتی و پایداری را تضمین می‌کند.

هوندا E-VO با قیمت 29,999 یوان (حدود 4,500 دلار) برای نسخه 4.1 کیلووات ساعت و 36,999 یوان (حدود 5,100) برای نسخه 6.2 کیلووات ساعت در چین عرضه می‌شود. این موتورسیکلت در رنگ‌های مشکی و سفید صدفی موجود است. در حال حاضر، عرضه آن به بازار چین محدود است و برنامه‌ای برای عرضه در بازارهای دیگر اعلام نشده است.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.