معرفی هوندا سیویک تایپ R آلتیمیت برای خداحافظی با بازار اروپا

جمعه 16 خرداد 1404 - 12:30
مطالعه 3 دقیقه
Honda-Civic-Type-R-Ultimate-Edition-2
هوندا سیویک تایپ R با نسخه ویژه آلتیمیت از بازار اروپا خداحافظی می‌کند. این هاچ‌بک اسپرت ژاپنی به دلیل قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی مجبور به ترک...
تبلیغات

هوندا سیویک تایپ R با نسخه ویژه آلتیمیت از بازار اروپا خداحافظی می‌کند. این هاچ‌بک اسپرت ژاپنی به دلیل قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی مجبور به ترک بازار قارهٔ سبز شده است.

هوندا با نسخه‌ای ویژه به نام آلتیمیت با سیویک تایپ R در اروپا وداع می‌کند. این هاچ‌بک اسپرت ژاپنی که فروش آن در سال آینده در اروپا متوقف خواهد شد، با ویژگی‌های ظاهری و آپشن‌های خاص عرضه می‌شود تا پایانی به‌یادماندنی داشته باشد. نسخه آلتیمیت تنها در رنگ سفید چمپیونشیپ ارائه می‌شود و با نوارهای قرمز روی کاپوت و کناره‌ها و سقف مشکی، ظاهری متمایز دارد. باله عقب فیبر کربنی، تزئینات فیبر کربنی روی رکاب‌ها و کنسول مرکزی و کف‌پوش‌های قرمز با نشان فلزی تایپ R، کابین را جذاب‌تر کرده‌اند. همچنین، پروژکتورهای درهای جلو لوگوی قرمز و سفید تایپ R را نمایش می‌دهند. هوندا برای خریداران اروپایی، یک جعبه هدیه شامل سوئیچ فیبر کربنی، نشان شماره‌دار و کاور خودرو را نیز در نظر گرفته است.

از نظر فنی، نسخه آلتیمیت تغییری نسبت به مدل استاندارد ندارد. این خودرو همچنان از موتور 2 لیتری توربوشارژ با قدرت 325 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر بهره می‌برد. نیرو از طریق گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در 5.4 ثانیه را فراهم می‌کند. به گفتهٔ هوندا، قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی اروپا این شرکت را مجبور به توقف تولید تایپ R کرده است. هانا سویفت، مدیر استراتژی و محصولات هوندا در اروپا، اظهار داشت:

صنعت خودرو در حال تغییر است و سبد محصولات ما باید با قوانین اروپا هماهنگ شود.

به‌عبارت‌دیگر، مقررات سخت‌گیرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای قربانی دیگری گرفته است.

از نسخه آلتیمیت تنها 40 دستگاه ساخته خواهد شد و هنوز آن اعلام نشده اما سیویک تایپ R معمولی در برخی کشورهای اروپایی، مانند هلند، به دلیل مالیات‌های سنگین روی خودروهای پرمصرف، قیمتی بیش از 100 هزار دلار دارد. اگرچه سیویک تایپ R از اروپا خداحافظی می‌کند اما هوندا خبر از بازگشت مدل پریلود در نیمه اول سال 2026 داده است. این کوپه 2+2 با پیشرانه پلاگین‌هیبریدی و شبیه‌سازی تعویض دنده، گزینه‌ای اسپرت اما متفاوت خواهد بود. هرچند بعید است پریلود بتواند حس رانندگی هیجان‌انگیز تایپ R را ارائه دهد اما همچنان روح اسپرت هوندا را در قارهٔ سبز زنده نگه خواهد داشت.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.