معرفی هوندا WR-V با ظاهر شبیه جیپ چروکی دهه 80!

شنبه 17 خرداد 1404 - 13:30
مطالعه 4 دقیقه
Honda-WR-V-Damd-Reverb-3
هوندا WR-V با کیت Damd Reverb به یک شاسی‌بلند رترو شبیه جیپ چروکی تبدیل شده است. این خودرو با ظاهری کلاسیک و روح ژاپنی، نوستالژی را به خیابان‌ها...
تبلیغات

هوندا WR-V با کیت Damd Reverb به یک شاسی‌بلند رترو شبیه جیپ چروکی تبدیل شده است. این خودرو با ظاهری کلاسیک و روح ژاپنی، نوستالژی را به خیابان‌ها می‌آورد.

درحالی‌که جیپ برای احیای نام چروکی با نسل جدید برای سال 2026 آماده می‌شود، یک تیونر ژاپنی به نام Damd با تبدیل هوندا WR-V به شاسی‌بلندی شبیه به جیپ چروکی افسانه‌ای، همه را غافلگیر کرده است. این پروژه که با نام Damd Reverb شناخته می‌شود، ابتدا به‌صورت پروتوتایپ در نمایشگاه خودروی توکیو 2025 رونمایی شد و پس از استقبال گسترده، به تولید رسید. طراحی Damd Reverb مستقیماً از جیپ چروکی XJ مدل 1983 الهام گرفته شده است؛ خودرویی که به دلیل طراحی نمادینش به جایگاه اسطوره‌ای دست یافته است.

هوندا WR-V، شاسی‌بلندی جمع‌وجور که در هند تولید و به ژاپن صادر می‌شود، پایه این پروژه است. Damd با کیت کامل خود، این خودرو را به یک چروکی مدرن تبدیل کرده است. بخش جلویی Reverb قلب این تحول است. جلوپنجره هفت شیاری رترو، همراه با چراغ‌های مربعی و راهنماهای جداگانه، حس و حال چروکی کلاسیک را زنده می‌کند. کاپوت مربعی، سپر مقاوم با محافظ شبیه آلومینیوم و نمای جلویی بازطراحی‌شده، این شاسی‌بلند را به یک ماشین زمان تبدیل کرده‌اند. بااین‌حال، از گلگیرها به سمت عقب، هویت هوندا WR-V حفظ شده است.

در نمای جانبی، نوارهای تزئینی با طرح چوب، حس و حال آمریکایی را تقویت می‌کنند. خودروی نمایشی مجهز به رینگ‌های 16 اینچی کراس کانتری و لاستیک‌های آل‌ترین گودریچ است. برای تقویت ظاهر آفرود، کیت افزایش ارتفاع 30 تا 35 میلی‌متری نصب شده که ارتفاع خودرو را به‌اندازه کافی بالا برده تا ظاهری عضلانی‌تر داشته باشد. Damd همچنین قطعه‌ای تزئینی برای چراغ‌های عقب طراحی کرده که به‌زودی عرضه می‌شود. این قطعه با طرحی خاص و نوشته Reverb در بخش میانی، نشان هوندا را پنهان می‌کند. داخل کابین، طراحی استاندارد WR-V حفظ شده اما Damd روکش‌های سفارشی با طرح شطرنجی برای صندلی‌های جلو و عقب ارائه می‌دهد که جلوه‌ای جذاب به فضای داخلی می‌بخشد.

از نظر فنی، Damd Reverb هیچ تغییری نسبت به هوندا WR-V استاندارد ندارد. این خودرو مجهز به موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر تنفس طبیعی با قدرت 119 اسب بخار است. در بازار ژاپن، این موتور تنها با گیربکس CVT عرضه می‌شود و گزینه‌ای برای گیربکس دستی یا سیستم چهارچرخ محرک وجود ندارد. این ویژگی‌ها ممکن است برای علاقه‌مندان به آفرود سنگین محدودیت ایجاد کند، اما با ماهیت شهری WR-V همخوانی دارد.

کیت کامل تغییر ظاهر Damd Reverb با قیمت 327,800 ین (حدود 2,300 دلار) عرضه می‌شود که هزینه رنگ‌آمیزی را شامل نمی‌شود. ارتقاء چراغ‌های LED با قیمت 26,400 ین (180 دلار) و نوارهای تزئینی طرح چوب با قیمت 63,800 ین (440 دلار) در دسترس هستند. هوندا WR-V استاندارد در ژاپن بین 2,398,000 تا 2,580,600 ین (16,600 تا 17,900 دلار) قیمت دارد. با احتساب هزینه کیت، این شاسی‌بلند گزینه‌ای مقرون‌به‌صرفه برای افرادی است که به دنبال ظاهری کلاسیک بدون خرید خودرویی قدیمی هستند.

مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.