معرفی هوندا پریلود با پیشرانه هیبرید، قطعات سیویک تایپ R و قیمت عجیب!

شنبه 15 شهریور 1404 - 07:15
مطالعه 6 دقیقه
هوندا پریلود 2026
هوندا رسماً پریلود 2026 را با پیشرانهٔ هیبرید ۲۰۰ اسب بخار معرفی کرده؛ اما این کوپه‌ی جدید، گران‌تر از نیسان Z و تویوتا سوپرا است!
تبلیغات

پس از سال‌ها انتظار و گمانه‌زنی، هوندا سرانجام غبار از نامی خاطره‌انگیز زدود و نسل ششم هوندا پریلود را رسماً رونمایی کرد. این کوپه خوش‌استایل با ظاهری مدرن، این بار با قلبی هیبریدی به میدان آمده است. هوندا تأکید دارد که پریلود جدید یک خودروی اسپرت نیست بلکه یک گرن تورر است؛ تعریفی که با پیشرانه ۲۰۰ اسب بخاری آن همخوانی دارد اما قیمت جنجالی‌اش، سؤالات بسیاری را ایجاد می‌کند.

هوندا پریلود 2026
هوندا پریلود 2026
هوندا پریلود 2026

نیروبخش این کوپه دیفرانسیل جلو، همان سیستم هیبریدی e:HEV است که در هوندا سیویک نیز استفاده می‌شود. این سیستم از یک موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی با قدرت ۱۴۱ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۱۸۱ اسب بخاری تشکیل شده که مجموع خروجی آن‌ها به ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۱۵ نیوتن‌ متر گشتاور می‌رسد. انتقال قدرت نیز بدون گیربکس سنتی و مستقیماً توسط موتور الکتریکی به چرخ‌های جلو انجام می‌شود. البته برای افزایش حس رانندگی اسپرت در یک خودروی بدون گیربکس، هوندا سیستم جدیدی به نام S+ Shift را معرفی کرده است. این حالت با فعال‌سازی پدال‌های پشت فرمان، تغییرات دنده مصنوعی را شبیه‌سازی می‌کند تا تعامل راننده با خودرو را افزایش دهد.

شاید بزرگ‌ترین شگفتی پریلود جدید اما قیمت‌گذاری آن باشد. در بازار ژاپن، این خودرو با قیمت پایه حدود ۶٫۱۸ میلیون ین معادل ۴۱,۷۰۰ دلار عرضه می‌شود که این رقم نه‌تنها از هوندا سیویک تایپ R گران‌تر است، بلکه پریلود را در جایگاهی بالاتر از رقبای سرسختی مانند نیسان Z با موتور ۴۰۰ اسب بخاری و نسخه پایه تویوتا سوپرا قرار می‌دهد؛ خودروهایی که قدرت بسیار بیشتری ارائه می‌دهند و این استراتژی هوندا را به‌شدت بحث‌برانگیز کرده است.

هوندا پریلود 2026
هوندا پریلود 2026

هرچند پیشرانهٔ پریلود چندان هیجان‌انگیز نیست اما این کاستی را در شاسی جبران می‌کند زیرا هوندا بسیاری از قطعات کلیدی شاسی را مستقیماً از سیویک تایپ R، یکی از خوش‌دست‌ترین خودروهای دیفرانسیل جلوی جهان، به عاریت گرفته است. سیستم تعلیق جلوی دو جناقی، فاصله عرضی زیاد چرخ‌ها و ترمزهای قدرتمند برمبو (با دیسک‌های ۱۳٫۸ اینچی در جلو) همگی از تایپ R آمده‌اند. البته کمک‌فنرهای تطبیقی برای همخوانی با شخصیت گرن تورر پریلود، نرم‌تر تنظیم شده‌اند.

در داخل کابین، شباهت‌ها با هوندا سیویک کاملاً مشهود است؛ از صفحه آمپر دیجیتالی ۱۰٫۲ اینچی و صفحه لمسی ۹ اینچی مرکزی گرفته تا طراحی کلی داشبورد؛ اما هوندا با طراحی صندلی‌های نامتقارن، تمایز ایجاد کرده است. صندلی راننده حمایت بیشتری از بدن دارد تا راننده را در پیچ‌ها ثابت نگه دارد درحالی‌که صندلی شاگرد برای راحتی بیشتر در استفاده روزمره طراحی شده است. این کوپه با چیدمان صندلی‌های ۲+۲ عرضه می‌شود، اما فضای پای عقب محدود است و بیشتر برای کودکان یا مسافت‌های کوتاه مناسب به نظر می‌رسد. بااین‌حال، به لطف طراحی لیفت‌بک، فضای بار با حجم ۴۲۸ لیتر حتی از سیویک سدان نیز بیشتر و کاملاً کاربردی است. هوندا پریلود جدید قرار است از پاییز امسال وارد نمایندگی‌های آمریکای شمالی شود.

هوندا پریلود 2026
هوندا پریلود 2026
هوندا پریلود 2026
هوندا پریلود 2026
مقاله رو دوست داشتی؟
نظرت چیه؟
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات

©1404 - 1393 کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب پدال تنها با کسب مجوز مکتوب امکان پذیر است.