شرکت آذریوردسال برای پیشفروش هوندا آکورد پلاگین هیبرید آماده میشود. این محصول با استفاده از تخفیف عوارض و مالیات خودروهای کممصرف، احتمالا با قیمت رقابتی وارد بازار ایران خواهد شد.
هوندا سیتی، ZR-V و HR-V قبلا توسط آذریوردسال در ایران رونمایی شدند. این شرکت به تازگی آکورد پلاگین هیبرید را آگهی داده است تا یکی از محبوبترین خودروهای سدان دنیا را وارد کشورمان کند.
بیشتر بخوانید:
↵معرفی هوندا وزل وارداتی؛ مشخصات و قیمت در ایران
↵سوزوکی بالنو وارداتی؛ مشخصات فنی و قیمت در ایران
↵تویوتا کرولا ۲۰۲۳ در ایران؛ مشخصات و قیمت سدان وارداتی
↵مزدا ۳ جدید در ایران؛ مشخصات و قیمت خودروی وارداتی بهمن موتور
↵میتسوبیشی اکلیپس کراس وارداتی؛ مشخصات و قیمت شاسی بلند ژاپنی
هوندا یکی از بهترین خودروسازان جهان است و سابقهی ۱۰۰ ساله دارد. این برند ژاپنی، کیفیت مناسب با قیمت رقابتی ارایه میکند و به همین دلیل در کشورهای مختلف دنیا پرفروش است. هوندا انواع سواری، پیکاپ و شاسی بلند با پیشرانههای برقی و بنزینی و هیبریدی تولید میکند؛ اما طی ۲۰ سال اخیر، خودروهای هوندا با تیراژ بالا برای مردم ایران عرضه نشدهاند.
بعد از شاسیبلند CR-V، آکورد پرفروشترین خودروی هوندا در بازار جهانی است و نزدیکترین رقیب تویوتا کمری محسوب میشود. اولین نمونه از آکورد سال ۱۹۷۶ معرفی شد و علاوهبر نسخهی سدان، هاچبک سهدر هم داشت. این شرایط در نسلهای بعدی هم ادامه داشت اما از نسل چهارم تولید ۱۹۹۱ این خودرو به یک سدان خانوادگی تبدیل شد که در بعضی مناطق جهان، کوپهی دودر نیز ارایه میکرد. آکورد به تعداد محدود، اوایل دههی ۷۰ خورشیدی وارد ایران شد و هرگز فرصت حضور مشابه دیگر کشورهای دنیا نداشت.
از سال ۲۰۲۳ نسل یازدهم آکورد عرضه میشود. این خودرو خط مونتاژ ژاپن ندارد و فقط ساخت امریکا، تایلند و چین است. آکورد در تستهای ایمنی مناطق مختلف دنیا به عنوان یک سدان خانوادگی، امتیازات بسیار خوب و نزدیک به عالی دارد. دیگر نکتهی جالب برای آکورد جدید، حذف نسخهی تمام بنزینی و تولید با فناوری هیبرید و پلاگین هیبرید است.
طراحی بدنه و نمای بیرونی هوندا آکورد ۲۰۲۴
نسبت به نسلهای قبل، حالت ساده و عامهپسند آکورد تقویت شده اما همچنین حس اسپرت را حفظ کرده است. این خودرو مشابه آنچه در مزدا ۶ و سدانهای آئودی دیدهایم، کشیدگی سقف تا انتهای بدنه با القای نمای کوپه را ادامه میدهد.
چراغهای اصلی و جلوپنجره، ساختار یکپارچه برای آکورد ۲۰۲۴ فراهم میکنند. حجمدهی سپر و کاپوت جلو، ساده است. حتی مهشکن و حفرههای مربوطه از طرفین سپر حذف شدهاند. نصب ادوات پلاستیکی سیاه در نمای روبرو و عدم کشیدگی لبهی کاپوت تا چراغها، نکات منفی محسوب میشوند.
رینگهای اسپرت ۱۹ اینچ و حالت کوپه در نمای جانبی، جذاب هستند. خطوط کمعمق روی بدنه، بین دستگیرهها و شیشه کشیده است، ضمن اینکه پایین درها نیز حجمدهی ملایم وجود دارد. حالت کلی بدنه از دید کنار، ساده است و همراه دستگیرههای سنتی با آینه بغل سیاه ارایه میشود.
در نمای پشت، چراغهای بزرگ و پهن جلب نظر میکنند. ترفندهای مرسوم در خودروهای مدرن، مثل حفرهی مخصوص خروجی اگزوز و ادوات کروم داخل سپر، برای هوندا آکورد استفاده نشدهاند. کاربران این خودرو میتوانند از درپوش بزرگ صندوق، جایگاه مناسب پلاک و بالچهی بسیار کوچک روی کاپوت عقب، به عنوان نکات مثبت یاد کنند.
هوندا آکورد ۲۰۲۴، با طول ۴,۹۷۰ و عرض ۱,۸۶۰ و ارتفاع ۱,۴۵۰ و فاصله محوری ۲,۸۳۰ میلیمتر تولید میشود. با این شرایط، آکورد کمی بزرگتر از تویوتا کمری ۲۰۱۷ موجودر در ایران است.
طراحی داخلی و کابین هوندا آکورد ۲۰۲۴
در مقایسه با کمری و مزدا ۶ مدرن که مهمترین رقبای آکورد محسوب میشوند، نمای داشبورد سدان هوندا بسیار ساده و کمهیجان به نظر میرسد. این سبک طراحی، حس اسپرت مورد انتظار از خودروی ساخت هوندا را نشان میدهد و علاقهمندان این برند ژاپنی را جذب میکند.
نمایشگر ایستاده روی داشبورد ۱۲/۳ اینچ است و پنل پشت فرمان ۱۰/۲ اینچ، فناوریهای مدرن را در هوندا آکورد ۲۰۲۴ نشان میدهند. براساس اطلاعات منتشر شده از شرکت آذریوردسال، این خودرو با شارژر بیسیم برای تلفن همراه، فناوری نمایش اطلاعات روی شیشه (هدآپ دیسپلی) و سیستم صوتی ۱۲ بلندگو از برند BOSS وارد ایران خواهد شد. همچنین صندلیهای جلو مجهز به گرمکن و سردکن خواهند بود.
داشبورد فاقد منحنی است و صرفا با خطوط افقی ارایه میشود. کلیدهای فیزیکی کمتعداد هستند و آکورد هیبرید، عملا دستهدنده ندارد. بخش میانی داشبورد و کنسول دارای چرم مصنوعی و مواد نرم است که نکتهی مثبت محسوب میشود. فرمان دایرهای آکورد نیز حس اسپرت کلاسیک در خودروهای قدیمی هوندا را نشان میدهد.
آکورد ۲۰۲۴ برای ۴ سرنشین بلندقد مناسب است. این خودرو ۴۷۰ لیتر فضای صندوق دارد که با توجه به ابعاد بدنه، چندان جادار محسوب نمیشود. در عوض، فضای جلوی زانو برای افرادی که روی صندلی عقب باشند، بسیار خوب است و راننده میتواند در صورت نیاز، ردیف دوم را مشابه کراساورها جمع کند تا فضای صندوق بیشتر شود.
پیشرانه و تجهیزات فنی هوندا آکورد ۲۰۲۴
آکورد پلاگین هیبرید از ترکیب موتور برقی با پیشرانه ۲ لیتر، ۲۰۴ اسب بخار قدرت و ۳۳۴ نیوتنمتر گشتاور میگیرد. این تجهیزات همراه گیربکس CVT، سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۷ ثانیه و نهایت سرعت محدود شده به ۱۹۰ کیلومتر برساعت دارد. وزن آکورد پلاگین هیبرید، همراه باتری ۱/۱ کیلووات ساعت، ۱۸۰۰ کیلوگرم است. این محصول، میتواند با شارژ کامل و ۴۳ لیتر بنزین کامل، مسافت ۸۰۰ کیلومتر را بدون توقف طی کند.
برای آکورد۱۰ کیسه هوا وجود دارد که شامل ایربگ جلوی زانوی راننده و کیسه هوای پردهای میشود. رادار هشدار خروج از خط، کنترل هوشمند نور بالا، ترمز خودکار، کروزکنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت، گرمکن فرمان، سقف پانورامیک، رابط اپل کارپلی و اندروید اتو، رینگ اسپرت ۱۸ اینچ و صندوق عقب برقی، دیگر امکانات هوندا آکورد وارداتی هستند.
قیمت هوندا آکورد پلاگین هیبرید در بازار جهانی و پیشبینی برای ایران
آکورد e:PHEV در امریکا و امارات ۳۰ تا ۳۵ هزار دلار قیمت دارد. با این شرایط، نسخهی وارداتی نزدیک به ۴ میلیارد تومان هزینه خرید خواهد داشت. اگر فرض کنیم آکورد پلاگین هیبرید، مشابه خودروهای برقی از تخفیف مالیات و عوارض گمرکی استفاده کند، احتمالا به قیمت ۳ میلیارد تومان تحویل خریدار اول خواهد شد.
اندک نمونههای وارداتی از هوندا آکورد ۲۰۱۵ در بازار ایران، هماکنون با کارکرد بیش از صد هزار کیلومتر، ۳ تا ۳/۵ میلیارد تومان قیمت دارند. براین اساس، هزینهی خرید آکورد ۲۰۲۴ برای مشتری بازار آزاد، نزدیک به ۵ میلیارد تومان پیشبینی میشود.
javad-bmw
۲۶ شهریور ۱۴۰۳امروز رفتم یه کمری هیبرید مدل ۲۰۱۶ کارشناسی کردم ( من کارشناس فنی و بدنه خودرو هستم) بدنه بدون رنگ با کارکرد ۱۷.۰۰۰ کیلومتر واقعی ، به قیمت پنج میلیارد و چهار صد میلیون معامله شد ، شما خودتون حساب کنید این آکورد اگه بیاد چه برچسب قیمتی میخوره🤔🤔
حسین
۲۶ شهریور ۱۴۰۳به احتمال زیاد بالای ۷ میلیارد قیمت بخوره (البته با قیمتی که شما گفتید).
amirkhanzadeh
۲۷ شهریور ۱۴۰۳دقیقا 7600 تا 8200 قیمت تو بازار دلال ها
داود
۲۶ شهریور ۱۴۰۳داداش مطمئنی کارشناس خورویی؟ اون کمری که شما گفتید با کارکرد ۱۷۰۰۰ واقعی قیمتش حداکثر ۳/۹۵۰ میلیارد هست احتمالا سر کار گذاشتنت.
javad-bmw
۲۷ شهریور ۱۴۰۳کاربر داود
نمیدونم چرا همه فکر میکنیم که بقیه دارن دروغ میگن ، چه دلیلی داره من اینجا به دروغ بنویسم که کارشناس ماشینم.
کمری بنزینی با کارکرد ۵۸.۰۰۰ کیلومتر ، پنج میلیاردوهشتصد آگهی شده ضمن اینکه هیبرید گرونتره
اینم لینکش
https://divar.ir/v/gZskpaTv?ref=24
اگر سایت دیوار رو چک بکنید آگهی هایی با قیمت، حتی بالاتر از ۵.۴۰۰ رو راحت پیدا میکنید
موفق باشید
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اگهی زیاده منم پراید میزنم 10 میلیارد کی میخره آخه 😂
رهگذر
۲۷ شهریور ۱۴۰۳دلیل نمیشه چون یه مشت دلال تو بازارن قیمت اینی باشه ک معامله شده یا اینی باشه ک شما فرستادی.تا وقتی امثال برخی هموطنان هستن که حاضرن بابت فلان خودرو ایکس تومن هزینه کنن و خ ر ی ت به خرج بدن همینه اوضاع
مزدا
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اگه با این حجم موتور و فول آپشن وارد ایران بشه
حتی ۵ میلیارد هم ارزش خرید
بهتر از هواپیمای شخصی اکستریم هست!
mmd@
۲۷ شهریور ۱۴۰۳جواد برو بالای 10میلیارد
رضا لهرابیان
۲۷ شهریور ۱۴۰۳این اکورد و کلا خودروهای هیبریدی ۷ساله اسفندماه دو میلیارد و پانصد ( همان قیمت جهانی و اندکی بالاتر) معامله میشود برای مصرف
(*Ali-Gh (*ALI
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ماشین خوبیه طراحی و قیافه خوبی هم داره برای ماشینی مثل هوندا خوبه کاشکی قیمتش هم یه طوری باشه که همه بتونن بخرن
و یه ویژگی خوبی دیگه ای که داره هیبریدی بودنشه
net
۲۶ شهریور ۱۴۰۳صندوق عقبش کشیده نیست جالب نشده . چراغ متصل عقبش جالب نیست . رینگ ۵ پره روی هر ماشینی باشه جالب نمیشه
net
۲۷ شهریور ۱۴۰۳طراحی داخلی یکپارچه مشکی و چراغ جلو و جلوپنجره خوبه ولی صندوق عقب که کشیده نیست و چراغ عقب و رینگ خراب کرده
Ss
۲۶ شهریور ۱۴۰۳در دنیا ماشین کارگری محسوب میشه اما توی ایران ماشین لوکس محسوب میشه همین نشون میده تو چه شرایط فاجعه باری هستیم
(*Ali-Gh (*ALI
۲۶ شهریور ۱۴۰۳آره دقیقا
Saeed Boroomand
۲۷ شهریور ۱۴۰۳کلا ظاهرش بده، تویووتا توی دو نسل اخیر کمری رو زیباتر و هوندا آکورد رو بی ریخت تر کرده. مدل ۲۰۱۷ اش بسیار زیباتره اگه همون بدنه رو تولید میکرد. ظاهرش ساده اس و شبیه ماشین های دهه هفتاده امریکاست،
پژمان
۲۷ شهریور ۱۴۰۳هوندا اکورد مال تویوتاس داری میگی هوندا
gholii
۲۶ شهریور ۱۴۰۳از نیم رخ خیلی شبیه به نماینده سرزمین چوسان قدیم یعنی جنسیس جی 80عه
دقیقا همون قوس درب ها و خط کمر و همون الگوی شیشه لچکی عقب
داخلش هم برای یه ماشین هفت میلیارد تومنی در بازار آزاد زیادی ساده هست.
یاد هوندا آکورد دهه هفتاد شمسی هم بخیر که در شمال تهران برای خودش سروری می کرد و صاحبانش قومپز
Puriya
۲۶ شهریور ۱۴۰۳ماشین خوبیه ولی مطمئنم زیر ۵ میلیارد قیمت نمیخوره
mehran911
۲۶ شهریور ۱۴۰۳آکورد
همیشه دوستش داشتم این لعنتی رو همه نسلهاش رو
کامران
۲۶ شهریور ۱۴۰۳اگه بیاد بازار کشور عزیزمان کمتر از ۸ تا ۱۰ میلیارد معامله نمیشه. این فال اینم تماشا
مهدی
۲۶ شهریور ۱۴۰۳تویوتا کمری را به این ترجیح میدم.
Navid A J
۲۷ شهریور ۱۴۰۳هرکی آکورد سوار شه و یه سفر باهاش بره؛ کمری دیگه به نظرش نمیاد. کمری به درد همون تاکسی و اوبر میخوره ولی آکورد؛ ماشین شخصیه و جهت رانندگی. نه فقط رسیدن از نقطه آ به ب.
new comer
۳۱ شهریور ۱۴۰۳دقیقا
منم همه ی نسلهای آکورد را ترجیح میدم
ولی این نسل کمری انصافا زیباتره
یه نکته تی هم بگم توبوتا همه هم و غم اش را جدیدا گذاشته برای نابود کردن این نسل کرولا ! یه زباله ی به تمام معنا . تصور کنین براید خودمونه! بدنه حلبی . ماشین دله
کرگدن باواریا
۲۷ شهریور ۱۴۰۳هااا این شد یه چیزی ، حیف از قیمت نجومیش فقط
پاشا
۲۷ شهریور ۱۴۰۳۳۰ هزار دلار تقریب میشه ۱۵ ماه حقوق یه کارمند یا کارگر ساده تو بلاد کفر…… یعنی اگر ما هم آدم حساب میشدیم، الان میبایست به پول ما میشد ۱۵۰ـ۱۸۰ میلیون. فهمیدید چقدر بدبخت شدیم یا خودتون میخواید حساب کنید؟؟؟ خیلیم هیجان انگیز نیست.
Saeed Boroomand
۲۷ شهریور ۱۴۰۳نه دوست عزیز، سی هزار دلار میشه تنها ماشینی که یه کارمند معمولی میتونه بخره و داشته باشه تا ده سال بعد و ماشین بعدی. البته که میتونه گرون تر هم بخره اما باید از بخش های دیگه زندگی بزنه، وگرنه همه پورش سوار بودن.
Navid A J
۲۷ شهریور ۱۴۰۳اونجا لیز یا فایننسش (لیز ارزونتره) با سود ۷٪ ؛ ماهیانه ۶۰۰- ۷۰۰ دلار در میاد. ارزون نیست. ولی گرون هم نیست و قابل دسترسه. امیدوارم این سیستم های فروش متنوع در ایران هم پیاده بشه.
البته روی دیگه سکه ش هم افت فروش زیاد ماشین کارکرده است. ینی دیگه ماشین یه کالای مصرفیه نه سرمایه ای. مثل گوشی و لپ تاپ و …
قنداق
۲۷ شهریور ۱۴۰۳آقای اشتری لطفا ویدیو رونمایی دیمن 170 رو زیرنویس کنید خسته نباشید
صلاح الدین
۲۷ شهریور ۱۴۰۳بالاخره سایز رینگ هاش ۱۹ بود یا ۱۸؟
اول مقاله ۱۹ گفته شده بود و در انتها ۱۸
aliHOZA
۲۷ شهریور ۱۴۰۳این مسأله بزرگیه.
شما بیا پای معامله سر سایز رینگ با هم کنار میایم. 😅
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳متاسفانه دولت به منظور کسب درآمد و رفع ناترازی بودجه ای خود دست به وضع مالیات سنگین برای خودروهای خارجی کرده که این امر به نفع خودروسازان بی کیفیت داخلی و به ضرر مصرف کننده و مردم ایران میباشد . مردم ما چی از مردم عراق و پاکستان و امارات دارند که نمیتوانند خودروهای با کیفیت و با مصرف بنزین کم سوار بشوند؟
امیرحسین
۲۷ شهریور ۱۴۰۳واردات چه معنای بدی گرفته صرفا این بازار بازار سارقان و دلالان هستش چه پول هایی قرار جابجا بشه فقط موندم چه اشخاصی پشت این قضیه هستن
واردات به معنای واقعی برای تنظیم بازار معاملاتی یک نوع کالا یا محصول صنعتی هستش که باعث توازن در عرضه و تقاضا بشه تا نرخ های محصولات متورم نباشند
اما مملکتی ما زندگی میکنیم با حضور آقایون مومن و نماز خون خیلی خوب مدیرت میشه
این شگرد از واردات صرفا پول ها مستقیم در جیب خودشون سرازیر خواهد شد و جالب توجه اینکه چه تاثیر بدی بر قیمت محصولات تولیدی داخل خواهد گذاشت باید بگم جای اینکه باعث کاهش محصولات تولیدی داخل بشه بلعکس باعث افزایش نرخ خودروهای داخلی خواهد شد و بازار خودروی ایران دچار سکته میشه
سیامک
۲۷ شهریور ۱۴۰۳شاید ۱۰ درصد مردم ایران بتونن این ماشین رو بخرن سوار شن و حالش رو ببرن ۴۵ درصد باید پراید سوار شن و۴۵ درصد بعدی پژو ۴۰۵ پس لطفا کسانی که تو خواب شب هم نمیتونن امثال این ماشین رو ببینن لطفا نظر ندن با تشکر
علی
۲۷ شهریور ۱۴۰۳شاید ۱۰ درصد مردم ایران بتونن این ماشین رو بخرن سوار شن و حالش رو ببرن ۴۵ درصد باید پراید سوار شن و۴۵ درصد بعدی پژو ۴۰۵ پس لطفا کسانی که تو خواب شب هم نمیتونن امثال این ماشین رو ببینن لطفا نظر ندن با تشکر
میثم
۲۷ شهریور ۱۴۰۳سلام.من این ماشینو از نزدیک دیدم واقعا جذابه. جالب اینجاست که تیم طراحی و شرکت هوندا به اندازه دلال های ایرانی انقدر سود نمیبرند.. این ماشینا دسته همه مردم برسه تعداد تلفات مجروحو مصدومو معلول به زیر هزار کاهش پیدا میکنه نه 21هزار نفر کشته درسال.شما از عدد یک تا 21هزار بشمارین.اصلا نمیتونیم بشماریم خسته میشیم از شمارش.
حسن
۲۷ شهریور ۱۴۰۳پلاگین هیبرید نیاز به شارژ خارجی داره و مناسب ایران نیست باید هیبرید وارد کنن برای ایران هیچ خودرویی بهتر از هیبرید نیست
علی منصوری
۲ مهر ۱۴۰۳بیاد تو سگمنت خودش بی رقیب میشه، البته بحث توان خرید یا ارزش خرید برای ما ایرانیا متفاوته، مهم اول اینکه ببینیم ی ماشین میتونیم بخریم یا تو رنج قیمتی بودجه خریدمون هست ،بعدا بیایم برا قیمتش چوب بزنیم و هیت بدیم یا لایک