جنرال موتورزهوندا

قرارداد همکاری هوندا و جنرال موتورز برای تولید میلیون‌ها خودروی برقی ارزان قیمت

جنرال موتورز و هوندا اعلام کرده‌اند که با همکاری هم، مجموعه‌ای از خودروهای الکتریکی را بر اساس پلت‌فرم جهانی جدیدی توسعه خواهند داد که امکان تولید میلیون‌ها دستگاه خودروی برقی از سال ۲۰۲۷ را فراهم می‌کند. از طریق این همکاری، جنرال موتورز از سال ۲۰۲۴ دو شاسی‌بلند الکتریکی برای هوندا خواهد ساخت که یکی هوندا پرولوگ نام دارد و دیگری مدلی برای آکورا خواهد بود. علاوه بر این، دو شرکت قرارداد جدیدی را هم برای ساخت خودروهای الکتریکی ارزان‌قیمت منعقد کرده‌اند.

یکی از این خودروها، کراس‌اوور کامپکتی است که با استفاده از تکنولوژی باطری‌های اولتیوم جنرال موتورز ساخته می‌شود به گفتهٔ این دو شرکت، سگمنت کراس‌اوورهای کامپکت با فروش سالانهٔ بیش از ۱۳ میلیون دستگاه، پرفروش‌ترین سگمنت خودرویی در جهان محسوب می‌شود. دو شرکت اما از بیان میزان سرمایه‌گذاری خود در این همکاری جدید خودداری کرده‌اند. به گفتهٔ معاون اجرایی جنرال موتورز «کن موریس»، قیمت این کراس‌اوور کامپکت برقی زیر ۳۰ هزار دلار برنامه‌ریزی شده است.

مدیر اجرایی جنرال موتورز «مری بارا» طی بیانیه‌ای دراین‌باره گفته است:

جنرال موتورز و هوندا بهترین تکنولوژی، طراحی و استراتژی تولید را به اشتراک خواهند گذاشت تا خودروهای الکتریکی مقرون‌به‌صرفه و مطلوبی را در مقیاس جهانی ازجمله بازارهای کلیدی ما در آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی و چین ارائه کنند

این قرارداد بخشی از تلاش جنرال موتورز برای حذف تولید گازهای گلخانه‌ای از خودروهای سبک در ایالات‌متحده تا سال ۲۰۳۵ و رسیدن به هدف کربن خنثی در محصولات جهانی خود تا سال ۲۰۴۰ است. هوندا نیز قصد دارد تا سال ۲۰۵۰ در سطح جهانی به هدف کربن خنثی برسد.

معاون اجرایی هوندای آمریکا «دیو گاردنر» دراین‌باره گفته است:

عرضهٔ اولین خودروی تمام الکتریکی تولید انبوه ما در سال ۲۰۲۴، شروع یک مسیر جدید هیجان‌انگیز برای هوندا خواهد بود. ما در حال کار با نمایندگی‌های خود هستیم تا برای انتقال از فروش خودروهای عمدتاً بنزینی به فروش صددرصدی خودروهای الکتریکی تا سال ۲۰۴۰ برنامه‌ریزی کنیم

هوندا در زیرمجموعهٔ خودروهای خودران جنرال موتورز یعنی شرکت «کروز» نیز سهام دارد و دو شرکت با همکاری هم در حال توسعهٔ خودروی الکتریکی خودران کروز Origin هستند. این دو غول خودروسازی آمریکا و ژاپن همچنین یک سرمایه‌گذاری مشترک برای توسعه و تولید سیستم‌های سلول سوختی هیدروژنی در کارخانه‌ای در میشیگان هم دارند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. Aboalfazl demon

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (519 ديدگاه)

    عجب

    موافقم 9
    مخالفم 0
  2. ali(chevynova)

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (6811 ديدگاه)

    چه افتخاریه برای هوندا

    موافقم 18
    مخالفم 34
    1. hssn

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (477 ديدگاه)

      هر دو شرکت های بزرگ و پرسابقه ای هستن ، این چه حرف مضحکیه؟

      موافقم 31
      مخالفم 9
    2. datsun

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3502 ديدگاه)

      و همچنین برای جنرال

      موافقم 12
      مخالفم 13
    3. meysam

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      ali(chevynova)@
      نمونه بازر طرز فکر قرن بیستمی

      موافقم 21
      مخالفم 6
  3. ارین صاحب جمعی

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1074 ديدگاه)

    فکر کن در آینده هوندا از روی تویوتا رد میشه

    موافقم 10
    مخالفم 4
  4. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2346 ديدگاه)

    همکاری دو کشور با هزاران کیلومتر فاصله جغرافیایی و تفاوت های اجتماعی و فرهنگی
    خیلی زیبا و آموزنده است

    موافقم 33
    مخالفم 0
    1. ALIREZA

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (228 ديدگاه)

      بله آقای اشتری همکاری فوق العاده است به امید موفقیت هردوشون

      موافقم 10
      مخالفم 0
    2. meysam

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (3540 ديدگاه)

      دو کشوری که در گذشته ای نه چندان دور یکی از شدیدترین درگیریهای تاریخ رو با هم داشتن

      موافقم 22
      مخالفم 1
    3. Jdm باز

      ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
      سوابق: (1062 ديدگاه)

      دقیقا 👌

      موافقم 5
      مخالفم 0
  5. Jdm باز

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (1062 ديدگاه)

    به امید موفقیت هر دو

    موافقم 5
    مخالفم 0
  6. یانکی.من هم فرزند کسی هستم.آبان سرخ.

    ۱۸ فروردین ۱۴۰۱
    سوابق: (2354 ديدگاه)

    هوندا واقعا کمپانیه عاقل و زرنگیه.وقتی فهمید ژاپنیها توان ساخت الکتریکی ندارن البته منظورم رقابتی هستش و اینکه وضع تویوتا خودرو ساز اعظم ژاپن تو الکتریکی انقدر بد و عقبه بهترین تصمیم رو گرفت و با آمریکاییها همکاری کنه.بدون شک وقتی به صورت کامل همه وارد الکتربکی سازی بشن آمریکا رهبری خودرو سازی برقی رو به عهده میگیره و در راس تسلا و بعد جنرال موتورز

    موافقم 5
    مخالفم 4

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا