هوندا

معرفی هوندا سیویک تایپ R آلتیمیت برای خداحافظی با بازار اروپا

هوندا سیویک تایپ R با نسخه ویژه آلتیمیت از بازار اروپا خداحافظی می‌کند. این هاچ‌بک اسپرت ژاپنی به دلیل قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی مجبور به ترک بازار قارهٔ سبز شده است.

هوندا با نسخه‌ای ویژه به نام آلتیمیت با سیویک تایپ R در اروپا وداع می‌کند. این هاچ‌بک اسپرت ژاپنی که فروش آن در سال آینده در اروپا متوقف خواهد شد، با ویژگی‌های ظاهری و آپشن‌های خاص عرضه می‌شود تا پایانی به‌یادماندنی داشته باشد. نسخه آلتیمیت تنها در رنگ سفید چمپیونشیپ ارائه می‌شود و با نوارهای قرمز روی کاپوت و کناره‌ها و سقف مشکی، ظاهری متمایز دارد. باله عقب فیبر کربنی، تزئینات فیبر کربنی روی رکاب‌ها و کنسول مرکزی و کف‌پوش‌های قرمز با نشان فلزی تایپ R، کابین را جذاب‌تر کرده‌اند. همچنین، پروژکتورهای درهای جلو لوگوی قرمز و سفید تایپ R را نمایش می‌دهند. هوندا برای خریداران اروپایی، یک جعبه هدیه شامل سوئیچ فیبر کربنی، نشان شماره‌دار و کاور خودرو را نیز در نظر گرفته است.

از نظر فنی، نسخه آلتیمیت تغییری نسبت به مدل استاندارد ندارد. این خودرو همچنان از موتور ۲ لیتری توربوشارژ با قدرت ۳۲۵ اسب بخار و گشتاور ۴۲۰ نیوتن متر بهره می‌برد. نیرو از طریق گیربکس شش سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت در ۵.۴ ثانیه را فراهم می‌کند. به گفتهٔ هوندا، قوانین سخت‌گیرانه زیست‌محیطی اروپا این شرکت را مجبور به توقف تولید تایپ R کرده است. هانا سویفت، مدیر استراتژی و محصولات هوندا در اروپا، اظهار داشت:

صنعت خودرو در حال تغییر است و سبد محصولات ما باید با قوانین اروپا هماهنگ شود.

به‌عبارت‌دیگر، مقررات سخت‌گیرانه انتشار گازهای گلخانه‌ای قربانی دیگری گرفته است.

از نسخه آلتیمیت تنها ۴۰ دستگاه ساخته خواهد شد و هنوز آن اعلام نشده اما سیویک تایپ R معمولی در برخی کشورهای اروپایی، مانند هلند، به دلیل مالیات‌های سنگین روی خودروهای پرمصرف، قیمتی بیش از ۱۰۰ هزار دلار دارد. اگرچه سیویک تایپ R از اروپا خداحافظی می‌کند اما هوندا خبر از بازگشت مدل پریلود در نیمه اول سال ۲۰۲۶ داده است. این کوپه ۲+۲ با پیشرانه پلاگین‌هیبریدی و شبیه‌سازی تعویض دنده، گزینه‌ای اسپرت اما متفاوت خواهد بود. هرچند بعید است پریلود بتواند حس رانندگی هیجان‌انگیز تایپ R را ارائه دهد اما همچنان روح اسپرت هوندا را در قارهٔ سبز زنده نگه خواهد داشت.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۸ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۵ دیدگاه‌ها

  1. ناصر

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (21 ديدگاه)

    لعنت به هر چی جارو برقی و سیستم متوهم گرمایش جهانی ،در حالی ک برای تولید باتری خیلی بیشتر انرژی فسیلی مصرف میشه ولی نمخوان مردم از خواب بیدار بشن ،مافیا در اینجا حتی نگذاشت مردم عادی ماشین بیست سال گذشته را هم به قیمت نرمال بخرند چون منافعشان در گرو تولید تابوت های مرگه،و مردمی ک به تابوت 405میگن لات و خیابان‌ها پر از پژو با هدرز و غیره هست ک در آخر میمیرن وضعیت بهتر نمیشه .

    موافقم 42
    مخالفم 3
    1. Mr wrong

      ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (585 ديدگاه)

      “محال است آزاد کردن برده هایی که زنجیر های اسارت خود را میپرستند”

      موافقم 31
      مخالفم 3
  2. .nefarus.

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اسم بزرگ،سدان کوچک

    موافقم 2
    مخالفم 12
  3. Siyavash

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (1180 ديدگاه)

    یکی از ماشین هایه مورد علاقم هست به شدت دوسش دارم..

    موافقم 19
    مخالفم 1
  4. رامتین

    ۱۶ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (3434 ديدگاه)

    باید طراحی جدیدی برای این خودروی افسانه ای ارائه کنه.

    موافقم 9
    مخالفم 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا