E-VO اولین موتورسیکلت الکتریکی هوندا با طراحی کافه ریسر است که با همکاری چینیها ساخته شده و فعلاً فقط در همین کشور عرضه میشود.
پس از سالها نمایش کانسپتهای الکتریکی در نمایشگاههای موتورسیکلت، هوندا سرانجام اولین موتورسیکلت الکتریکی تولیدی خود را با نام E-VO معرفی کرد. این موتورسیکلت با طراحی کافه ریسر و فناوری مدرن، محصولی از همکاری هوندا با شرکت وویانگ (Wuyang-Honda) در چین است و در حال حاضر بهطور انحصاری برای بازار چین عرضه میشود. هوندا E-VO با الهام از سبک کافه ریسر، ظاهری نوستالژیک و درعینحال مدرن دارد. این موتورسیکلت به چراغ جلوی گرد LED، بدنهای با خطوط مینیمال، آینههای انتهای فرمان و صندلی تکنفره مجهز است.
شاسی آلومینیومی فورجکاری شده و بازوی چرخ عقب آلومینیومی ریختهگریشده، استحکام و را در کنار وزن سبک فراهم میکند. رینگ جلوی موتور ۱۶ اینچی و رینگ عقب ۱۴ اینچی است درحالیکه فاصلهٔ ۷۶۵ میلیمتری از زمین، E-VO را برای طیف وسیعی از موتورسواران مناسب میسازد. E-VO در دو نسخه با باتریهای ۴.۱ کیلووات ساعت (دو باتری) و ۶.۲ کیلووات ساعت (سه باتری) عرضه میشود. نسخه ۴.۱ کیلووات ساعت برد ۱۲۰ کیلومتر و نسخه ۶.۲ کیلووات ساعت برد ۱۷۰ کیلومتر را فراهم میکند. وزن خالص مدل دو باتری ۱۴۳ کیلوگرم و مدل سه باتری ۱۵۶ کیلوگرم است.
موتور الکتریکی که در وسط نصب شده، با توان پیوسته ۱۰ اسب بخار و توان اوج ۲۰.۵ اسب بخار، امکان دستیابی به سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت را فراهم میکند. شتاب صفر تا ۵۰ کیلومتر بر ساعت در ۲.۸ ثانیه، عملکردی مشابه موتورسیکلتهای بنزینی ۱۵۰ سیسی ارائه میدهد و گشتاور لحظهای موتور الکتریکی، تجربه رانندگی پویایی را در ترافیک شهری به ارمغان میآورد. شارژ باتری ۴.۱ کیلووات ساعت با شارژر خانگی ۱.۵ ساعت و با شارژر AC عمومی یک ساعت طول میکشد. نسخه ۶.۲ کیلووات ساعت نیز به ترتیب ۲.۵ ساعت و ۱.۵ ساعت زمان نیاز دارد.
همچنین فناوری باتری قابل تعویض هوندا امکان تعویض سریع باتریها را در ایستگاههای مخصوص فراهم میکند که این ویژگی برای استفاده شهری بسیار کاربردی است. E-VO با دو صفحه آمپر ۷ اینچی TFT مجهز شده است که یکی برای اطلاعات اصلی و دیگری برای ناوبری، موسیقی، نظارت بر فشار لاستیک و وضعیت باتری است. مدل پایه دارای دوربین داشبورد جلویی است، درحالیکه مدل سه باتری به دوربین عقب نیز مجهز است. این موتورسیکلت از سه حالت رانندگی (Eco، Normal و Sport) و ترمزهای دیسکی با ABS دوکاناله بهره میبرد. سیستم تعلیق شامل دوشاخههای معکوس در جلو و تک فنر نیتروژنی در عقب است که راحتی و پایداری را تضمین میکند.
هوندا E-VO با قیمت ۲۹,۹۹۹ یوان (حدود ۴,۵۰۰ دلار) برای نسخه ۴.۱ کیلووات ساعت و ۳۶,۹۹۹ یوان (حدود ۵,۱۰۰) برای نسخه ۶.۲ کیلووات ساعت در چین عرضه میشود. این موتورسیکلت در رنگهای مشکی و سفید صدفی موجود است. در حال حاضر، عرضه آن به بازار چین محدود است و برنامهای برای عرضه در بازارهای دیگر اعلام نشده است.
O
۱۴ خرداد ۱۴۰۴با برقی شدن موتور سیکلت های شهری بر خلاف ماشین ها موافقم( البته با ماشین های کوچیکه شهری هم موافقم) این موتور هم فقط برای شهر خوبه ( بعضی ها با این سبک موتور ها به خاطر طراحیشون فاز cb 1300 بر میدارن ) ولی احساس میکنم جای صندلیش خیلی بالاس و نسبت اندازه بدنه به چرخ نمیخوره
Mr. gt c
۱۴ خرداد ۱۴۰۴به صنعت موتورسیکلت دیگ حمله نکنید
Taha Ayoobi
۱۴ خرداد ۱۴۰۴به نظرم فقط به اون حمله کنن
آدولف هیتلر
۱۴ خرداد ۱۴۰۴عالیه
از اولش باید موتورا برقی میشدن
ساکتن
ظاهر زیبا
ساکتن
سریع شارژ میشن
ساکتن
سبکن
ساکتن
کاملا ایدهآل برقی شدن
ساکتن
ایشالا تعدادشون زیاد شه مخصوصا تو ایران
sina
۱۵ خرداد ۱۴۰۴بنظرم اولویت برقی شدن باید
سیستم حمل نقل شهری (تاکسی و اتوبوس)
موتور سیکلت های شهری
باشه
بعد بیاد در سطحی که الان دارن ملت رو مجبور میکنن