هوندا

هوندا در پی ساخت کارآمدترین خودروهای هیبرید جهان

هوندا با معرفی سیستم هیبریدی سبک‌تر و کارآمدتر، قصد دارد تا سال ۲۰۳۰ با عرضه ۱۳ مدل جدید، بازار خودروهای هیبریدی را متحول کند.

با کاهش اقبال عمومی به خودروهای الکتریکی و افزایش تمایل خریداران به خودروهای بنزینی و هیبریدی، بسیاری از خودروسازان در حال بازنگری استراتژی‌های خود هستند. هوندا که پیش‌تر از کاهش تمرکز بر تولید خودروهای الکتریکی خبر داده بود، اکنون برنامه‌ای جامع برای توسعه خودروهای هیبریدی در پیش گرفته است. توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا، در گفت‌وگو با اتوکار اعلام کرد که تقاضا برای خودروهای هیبریدی در حال افزایش است. بر این اساس، هوندا در نظر دارد مجموعه‌ای از خودروهای هیبریدی جدید را با «کارآمدترین پیشرانه ترکیبی درون‌سوز-الکتریکی جهان» به بازار عرضه کند.

بر اساس اعلام هوندا، سیستم هیبریدی جدید این شرکت کوچک‌تر، سبک‌تر و کارآمدتر از سیستم کنونی خواهد بود. این سیستم دامنه دور موتور را حدود ۴۰ درصد افزایش می‌دهد و کارایی آن را تا ۱۰ درصد بهبود می‌بخشد. این پیشرفت‌ها منجر به کاهش مصرف سوخت و ارتقای عملکرد در مقایسه با سیستم‌های فعلی خواهد شد. هوندا قصد دارد تا سال ۲۰۳۰، تعداد ۱۳ مدل جدید مجهز به این فناوری هیبریدی پیشرفته را در بازارهای جهانی معرفی کند. بازار آمریکای شمالی یکی از «میدان‌های اصلی» این شرکت خواهد بود. هوندا حتی برنامه دارد این فناوری را در شاسی‌بلندهای بزرگ‌تر خود مانند پاسپورت و پایلوت، در ایالات‌متحده به کار گیرد.

میبه به‌طور دقیق مشخص نکرد که کدام محصولات هوندا ابتدا به این پیشرانه هیبریدی جدید مجهز خواهند شد، اما تأیید کرد که این سیستم با موتورهای بنزینی ۱.۵ لیتری و ۲ لیتری کنونی هوندا سازگار است. این امر نشان می‌دهد که مدل‌هایی مانند آکورد، سیویک، CR-V و HR-V در بازار ایالات متحده می‌توانند از اولین دریافت‌کنندگان این فناوری باشند. البته با وجود تمرکز بر خودروهای هیبریدی، هوندا از توسعه خودروهای الکتریکی عقب‌نشینی نکرده است. این شرکت تولید سری صفر خود، شامل یک سدان و یک شاسی‌بلند الکتریکی را ادامه خواهد داد. شاسی‌بلند و سدان سری صفر هوندا قرار است در سال ۲۰۲۶ معرفی شوند اما زمان‌بندی دقیقی برای عرضه خودروهای هیبریدی جدید اعلام نشده است.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۵ رای
منبع
motor1

امیر دهقان

نویسنده و مترجم پدال، عاشق ماشین، عشقی که حد و حصر نداره

مطالب مشابه

‫۷ دیدگاه‌ها

  1. شهاب

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (10 ديدگاه)

    درود بر هوندای کبیر از دست ژاپن قطعا برمیاد

    موافقم 26
    مخالفم 1
  2. Navid Jahromi

    ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (4017 ديدگاه)

    هوندا در ایران اونجوری که باید و شاید شناخته نشد. از نظر انجین که واقعا از بهترین هاست. کیفیت و امکاناتی که بهت میده از تویوتا سخاوتمندانه تره. بین ژاپنی ها از بقیه به نظرم در نوآوری جسارت بیشتری داره. حیف شد با یه واردکننده ی فشل و قیمت گذاری اشتباه، کل اعتبار هوندا در ایران خراب شد.

    موافقم 17
    مخالفم 3
    1. elijah2001

      ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (179 ديدگاه)

      و هوندا ۱۲۵ هم کم اعتبارش خراب نکرد😅

      موافقم 8
      مخالفم 7
      1. Navid Jahromi

        ۱۷ خرداد ۱۴۰۴
        سوابق: (4017 ديدگاه)

        هوندا ۱۲۵ رو کسایی میشناسن که هوندای ژاپنی داشتن. این موتورهای چینی که اسمشو نیار.

        موافقم 7
        مخالفم 1
        1. elijah2001

          ۱۸ خرداد ۱۴۰۴
          سوابق: (179 ديدگاه)

          بله میدونم منظورم تو ایران هست

    2. کیانوش

      ۱۹ خرداد ۱۴۰۴
      سوابق: (860 ديدگاه)

      قبول ندارم درسته تو موتور اسپورت انجین های بهتری ساخته اما بین هوندا و تویوتا قطعا تویوتا خودرو ساز بهتریه و اعتبارش و حجم تولیدش خودش گویا هستش هوندا فقط تو بعضی کلاس ها خودروی شاخصی تولید کرده اما تویوتا تو خیلی از کلاس ها خودرو های عالی تولید کرده هوندا هیچ رقیبی واسه سوپرا و جی تی ار نساخت رقیبی واسه لندکروز نساخت واسه پرادو نساخت حتی نیسان بعضی جاها از هوندا تو خودرو سازی بهتر کار کرده البته تو موتور سازی که هوندا قطعات بهترینه هرچند خودم طرفدار یاماها هستم اما یاماها ی برند خاص طر و کم فروش تره به نسبت هوندا شاید اگر هوندا فقط ی خودرو ساز بود نه ی موتور ساز میتونست از تویوتا جلو بزنه تو موتوراسپورت هم هوندا فقط توی موتو جی پی فعالیت گسترده ای داشته تو فرمول یک هم فقط تامین کننده پیشرانه بوده اما تویوتا میتسوبیشی و نیسان و اینا خودشون تیم داشتن تو رقابت های مختلف خودروسازی چه رالی چه مسابقات بیست چهار ساعته تویوتا چند سال فرمول یک هم بود که فهمید این رقابت به خاطر ولخرجی و نیاز به بودجه خیلی زیاد به درد فلسفه تویوتا نمیخوره وگرنه اگر مدیر های تویوتا به تطر من راصی به هزینه کردن میشدن تو ی دوره پنج ساله حداقل به نطر تویوتا میتونست جزو مدعیان قهرمانی بشه تو فرمول یک ببین تو موتور ساختن لزوما هر موتوری که بیشترین گشتاور و قدرت رو تحویل بده بهترین موتور نیسا وقتی مهندسان میخوان موتور طراحی کنن اون مدیر تیم ی سری اهداف مشخص میکنه که این موتور قراره اینکار هارو بکنه پس بله شاید از،نطر شما موتور های تویوتا کسل کننده تر از بی ام و باشه اما به بهترین شکل به هدفی که از اول میخواستن رسیدن واسه ساختنشون که همون قابلیت اطمینان بهرنگی مصرف و تعمیر راحت و آسون بوده وگرنه اگر بخواد اسپورت بسازه هم میتونه همه وقتی خودسازی یمیخواد ی موتور یا خودروی اسپورت بسازه نیماد فقط و فقط بسنده کنه به نیروی های داخل شرکت خودش علاوه بر نیرو های ماهر خودش میره ی سری متخصص تو حوزه موتور اسپورت استخدام میکنه یا حتی ی تیم کامل استخدام میکنه مثل کاری که فورد انجام داد واسه بردن لمان ی تیم کامل از اروپا آورد فقط اسمش فورد بود درواقع بحث مک لارن و فراری فرق میکنه چون اونا اول تیم موتوراسپورت بودن بعد خودروساز شدن دائمی نگه داشتن ی چند صد پرسنل واسه ی بخش موتورلسپورت هزینه خیلی زیادی هست حتی واسه تویوتا و بی ام و چون هزینه نیروی انسانی یکی از رنده کننده های بودجه هست

  3. دانیال

    ۲۰ خرداد ۱۴۰۴
    سوابق: (616 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا