آستون مارتینهوندا

هوندا از سال 2026 پیشرانه‌های تیم فرمول یک استون مارتین را تأمین می‌کند

هوندا اعلام کرد از سال ۲۰۲۶ قوای محرکه تیم فرمول یک استون مارتین را تأمین خواهد کرد. این خودروساز ژاپنی در سال ۲۰۱۸ تأمین‌کننده پیشرانه‌های تورو روسو (تیم اسکودریا آلفاتوری کنونی) بوده است.

ژاپنی‌ها پس از تکمیل مأموریت اول خود در سال ۲۰۱۹ تأمین پیشرانه‌های ردبول ریسینگ را بر عهده گرفتند. ردبول در سال ۲۰۲۱ با مکس ورشتاپن توانست عنوان قهرمانی رانندگان را به دست آورد و در پایان آن فصل حضور هوندا در فرمول یک به پایان رسید. البته این شرکت در سال ۲۰۲۲ پشتیبانی فنی ردبول را همچنان انجام می‌داد و به قهرمانی رانندگان و تیم ردبول کمک شایانی کرد.

این شرکت در سال ۲۰۲۶ دوباره به عنوان تأمین‌کننده قوای محرکه وارد فرمول یک خواهد شد هرچند این بار با ردبول همکاری نخواهد کرد چراکه این تیم با فورد قرارداد بسته است. در واقع هوندا با استون مارتین برای همکاری از سال ۲۰۲۶ به توافق رسیده و در آن زمان نیز بسیاری از قوانین تغییر خواهند کرد. خودروهای فرمول یک در سال ۲۰۲۶ بیش از ۳ برابر زمان حاضر از قدرت قوای محرکه برقی استفاده خواهند کرد و پیشرانه ۶ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو نیز کاملاً به سوخت مصنوعی تکیه خواهد کرد. قوای محرکه هیبریدی خودروهای فرمول یک همچنان قدرتی فراتر از ۱۰۰۰ اسب بخار خواهند داشت و شاید حتی صدای بیشتری نیز تولید کنند.

از سال ۲۰۲۶ به بعد، بخش هیبریدی قوای محرکه خودروهای هیبریدی که با نام واحد ژنراتور موتور جنبشی MGU-K شناخته می‌شود حدود ۴۷۰ اسب بخار قدرت تولید خواهد شد و بنابراین تأمین تقریباً نیمی از کل قدرت خودرو بر عهده این بخش خواهد بود. هوندا می‌گوید درس‌های آموخته شده در زمان توسعه قوای محرکه جدید برای استون مارتین در خودروهای جاده‌ای نیز بکار خواهند رفت. یکی از این خودروهای جدید محصول پرچم‌دار، اسپرت و برقی خواهد بود. ژاپنی‌ها قبلاً گفته‌اند نسل سوم NSX به عنوان محصولی برقی بازخواهد گشت. به عنوان یادآوری باید گفت پورشه نیز به دنبال توافق با ردبول بود اما این خودروساز آلمانی روی قراردادی ۵۰/۵۰ تأکید می‌کرد هرچند ردبول چنین چیزی را رد کرد. علیرغم عدم توافق دو شرکت، پورشه هنوز خواهان حضور در فرمول یک است و دیگر عضو گروه فولکس‌واگن یعنی آئودی با تیم سائوبر در فرمول یک حضور دارد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۵ رای

شاهین احمدزاده

نویسنده و مترجم مجله "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۲ دیدگاه‌ها

  1. downfall

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    هیوندا با کی قرارداد بسته؟

    موافقم 25
    مخالفم 7
    1. sepehr

      ۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (95 ديدگاه)

      هیوندای داره تلاش میکنه با شرکتای بیمه قرار داد ببنده ☕

      موافقم 31
      مخالفم 7
    2. M

      ۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (173 ديدگاه)

      اتفاقا سیریل ابیتبول که مدیر تیم رنو ریسینگ بود قبلا و الان مدیر رالی هیوندایی گفت گزینه احتمالی برای ورود به فرمول یک رو بررسی میکنه
      چون سوخت مصنوعی و سیستم های هیبریدی قوی تر چیزی که اکثر خودروسازان میخواهند در خودرو های جاده ای استفاده کنن و فرمول یک مکان مناسبی هست
      و تو زمان حاضر هییچ برندی محدود به کشور خودش نیست همین هوندا base اصلیش تو میلتون کینز انگلیس و یا تیم لمانز و رالی تویوتا تو آلمان
      از درون زنگ تعصب بزدای بر خرد راه تأمل بگشای

      موافقم 15
      مخالفم 14
      1. بهزاد

        ۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (2347 ديدگاه)

        مقر اصلی هوندا یا HRC که موتور فرمول یک میسازه در ساکورا ژاپن هست و تا ۲۰۲۵ موتورهای دو تیم ردبول و آلفاتاوری در این سایت ساخته میشه و در میلتون کینز از ۲۰۲۶ با همکاری فورد موتورهای این تیم را تامین میکنه.
        تیم لمانز تویوتا هم ساخت انجینش در ژاپن هست و مقر طراحیش به خاطر تونل بادی که داره در آلمان قرار داره.

        موافقم 13
        مخالفم 9
      2. datsun

        ۴ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (3423 ديدگاه)

        M مگه موتور f1 شوخیه گندهاش هم نمیتونن بسازن کار هر کمپانی نیست هیوندای یه موتور درست حسابی نمیتونه برا خودش طراحی کنه یاتاقان میزنن بعد میخاد برا f1 موتور بسازه،

        موافقم 12
        مخالفم 11
      3. IMAN1199

        ۵ خرداد ۱۴۰۲
        سوابق: (1864 ديدگاه)

        هیوندای به کنار
        درخصوص این موضوع نکته عجیب اینه که این قرارداد از هر تیمی دیگه انتظار میرفت غیر از استون مارتین
        چون مثلا احتمال بالا رو برای میتونستیم برای مکلارن بیشتر در نظر بگیریم تا استون مارتین
        ولی در هر صورت اینطور شد که داریم میبینیم

        درخصوص ردبول هم این نکته مهمه که دیگه ردبول قراره مستقل بشه و از ۲۰۲۶ حتی رگه ای هم از موتور و پاوریونیت های قبلی در موتور و پاوریونیت این تیم نخواهیم دید چون طراحی و مهندسی پاوریونیت ردبول از ۲۰۲۶ کاملا جدید میشه و صفر تا صد بر اساس طراحی و مهندسی جدید متعلق به طراحان و مهندسان دو شرکت اروپایی و امریکایی ردبول و فورد تحت نام ردبول فورد پاورترینز خواهد بود یعنی از ۲۰۲۶ بطور کامل طراحی و مهندسی پاوریونیت جدید خودروی ردبول کاملا جدید خواهد بود و توسط مهندسان ردبول و فورد در کارخانه جدید پاوریونیت ردبول مستقر در میلتون کینز ردبول برای موتور احتراق داخلی و سیستم هیبریدی و الکتریکی و بطور کلی تمام قسمت ها و هر قسمتی دیگر خواهد بود این مهمه

        قطعا از ۲۰۲۶ هیجان و رقابت زیاد میشه با حضور خودروی فراری و خودروی جدید ردبول و خودروی مرسدس که هرکدوم گفتن قطعا از ۲۰۲۶ برای قهرمانی میجنگن رقابت اینها بسیار دیدنی خواهد بود ممکن هست تا قبل از ۲۰۲۶ هم فراری با ردبول و مرسدس باهم وارد رقابت قهرمانی شن
        فعلا منتظر استون هستیم ببینیم چیکار می‌کنه

        موافقم 10
        مخالفم 3
  2. sina

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2621 ديدگاه)

    خبر خوبیه
    حیف بود بزرگترین موتورساز دنیا تو فرمول یک نباشه

    موافقم 22
    مخالفم 7
  3. دانیال

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (591 ديدگاه)

    هوندا عشق لاینتهی

    موافقم 11
    مخالفم 9
  4. SH

    ۴ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (54 ديدگاه)

    از سال ۲۰۲۶ به بعد هم همچنان رگه های هوندا در ردبول خواهد بود چون پاوریونیت آینده ردبول بر اساس موتور کنونی هوندا با سیستم هیبرید فورد هست.

    موافقم 5
    مخالفم 24
    1. IMAN1199

      ۴ خرداد ۱۴۰۲
      سوابق: (1864 ديدگاه)

      نه دیگه کلا همه چیزش تغییر می‌کنه تمام مهندسی و طراحیش متعلق به ردبول پاورترین با مهندسان جذب شده خود ردبول و مهندسان فورد برای پشتیبانی و تامین سیستم های الکتریکی و هیببریدی هست موتور ها هم با سوخت مصنوعی کار میکنن و طراحی خیلی جاهاش تغییر میکنه درکل پاوریونیت آینده ردبول تماما بر اساس طراحی خود ردبول پاورترین با مهندسان خود ردبول هست با سیستم هیبرید فورد

      موافقم 25
      مخالفم 2
  5. Jordan Ford Grand Prix

    ۱۹ خرداد ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    به امید حضور ایران خودرو و سایپا در مسابقات فرمول یک با مدیریت دکتر حجت الله عبدالملکی و مهندس مهدی خطیبی و مهندس مهرداد بذرپاش
    مطمئن باشید با این تیم به حول قوه‌ی الهی مسابقات بین کهکشانی رو هم با دعای بالادستی ها می‌بریم
    برنده هم نشدیم چیزی از ارزش های تیم ما کم نمیشه
    موتور هیبریدی pride-ys23 برای سال ۲۰۲۶ آماده است. :)))

    موافقم 2
    مخالفم 0
    1. JaMsHiD

      ۱۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (679 ديدگاه)

      😂😂

      موافقم 0
      مخالفم 0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا